تحلیل اطلاعات از افغانستان ، منطقه و فرا منطقه

تحلیل اطلاعات از افغانستان ، منطقه و فرا منطقه صفحه ما را دنبال کنید تا از تازه ترین رویدادهای منطقه و جهان آگاه شوید .

29/07/2024

فردا(۹ اسد) چهار زن به نمایندگی از افغانستان در باره وضعیت زنان کشور در کانگرس امریکا سخنرانی خواهند کرد.

مسعود پزشکیان روز دوشنبه هشتم اسد با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تلفنی صحبت کرد. پزشکیان در این گفتگو هشدار داد که...
29/07/2024

مسعود پزشکیان روز دوشنبه هشتم اسد با امانوئل مکرون، رئیس‌جمهوری فرانسه تلفنی صحبت کرد. پزشکیان در این گفتگو هشدار داد که حمله اسرائیل به لبنان «می‌تواند نتیجه معکوس بدهد و برای صهیونیست‌ها [اسرائیل] پیامدهای سختی داشته باشد».

به گزارش خبرگزاری مهر، مکرون و پزشکیان درباره موضوعات دیگر از جمله مذاکرات برای لغو تحریم‌ها، جنگ در اوکراین و آخرین تحولات غزه و لبنان نیز صحبت کردند.

#اسرائیل #لبنان

29/07/2024

منابع در ولایت کاپیسا می‌گویند که شب گذشته یک درگیری مسلحانه در ولسوالی حصه اول کوهستان این ولایت رخ داده است.

منابع در باره این رویداد جزئیاتی ارائه نکرده‌اند اما جبهه مقاومت در بیانیه‌ای ادعا کرده است که افراد آن یکشنبه شب بر یک پاسگاه طالبان در ولسوالی حصه اول کوهستان حمله کرده است.

جبهه مقاومت همچنین ادعا کرده است که در این حمله یک عضو طالبان کشته شد و دو تن دیگر آنان زخمی شده‌اند.

طالبان تا هنوز مورد این رویداد چیزی نگفته‌اند.

ارتش اسرائیل: یک ناو جنگی پهپاد انفجاری حزب الله که به سوی یک میدان گازی اسرائیلی شلیک شده بود را سرنگون کرد. حزب الله ب...
29/07/2024

ارتش اسرائیل: یک ناو جنگی پهپاد انفجاری حزب الله که به سوی یک میدان گازی اسرائیلی شلیک شده بود را سرنگون کرد. حزب الله برای دومین بار با استفاده از پهپاد برای هدف گرفتن میدان گازی اسرائیلی اقدام کرده بود.

ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه با اشاره به تصمیم امریکا برای استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان، ایالات متحده را متهم کر...
29/07/2024

ولادیمیر پوتین رئیس‌ جمهور روسیه با اشاره به تصمیم امریکا برای استقرار موشک‌های دوربرد در آلمان، ایالات متحده را متهم کرد که در پی دامن زدن به بحران موشکی میان مسکو و واشنگتن به طرف جنگ سرد است.

رسانه‌های جهانی گزارش داده‌اند که آقای پوتین به ایالات متحده هشدار داده و گفته است که روسیه در این صورت تولید سلاح‌های هسته‌ای میان‌برد و موشک‌های مشابه را در فاصله‌ای نزدیک به غرب مستقر خواهد کرد.

رئیس جمهور روسیه در سخنرانی‌اش در سن پترزبورگ افزود موشک‌های امریکایی ممکن است در آینده به کلاهک هسته‌ای مجهز شوند و فاصله زمانی شلیک آن‌ها تا برخورد به اهدافی در خاک روسیه، ۱۰ دقیقه خواهد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اسرائیل هشدار داد که ممکن است نیروهای نظامی کشورش را به سرزمین‌های اشغالی بفرستد.بلو...
29/07/2024

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه به اسرائیل هشدار داد که ممکن است نیروهای نظامی کشورش را به سرزمین‌های اشغالی بفرستد.

بلومبرگ گزارش داده است که رئیس جمهور ترکیه با حمایت از فلسطین و تهدید اسرائیل گفته است: «باید بسیار قوی باشیم تا اسرائیل نتواند این کارها را با فلسطین انجام دهد. همان‌طور که وارد قره‌باغ شدیم، همان‌طور که وارد لیبیا شدیم، ممکن است با آنان (اسرائیل) نیز همین کار را انجام دهیم. کاری نیست که ما نتوانیم انجام دهیم».

از طرفی هم اسرائیل نیز به اردوغان هشدار داد که سرنوشت او ممکن است به سرنوشت صدام حسین رهبر پیشین عراق منتهی شود که به دار آویخته شد.

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رییس‌جمهور جديد ايران روز (سه‌شنبه، ۹ اسد) برگزار می‌شود.رسانه‌های ايرانی گزارش داده است که حض...
29/07/2024

مراسم تحلیف مسعود پزشکیان رییس‌جمهور جديد ايران روز (سه‌شنبه، ۹ اسد) برگزار می‌شود.

رسانه‌های ايرانی گزارش داده است که حضور ۷۰ هیات و مقام خارجی در اين مراسم تحليف قطعی شده است.

29/07/2024

واشینگتن و توکیو همکاری نظامی روسیه با چین و کره شمالی را محکوم کردند.

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل: گفت وگوی ما با حزب الله با اسلحه و آتش خواهد بود.
29/07/2024

بزالل اسموتریچ، وزیر دارایی اسرائیل: گفت وگوی ما با حزب الله با اسلحه و آتش خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این کشور متعهد شده که در صورت وقوع جنگ و زمانی که کیم جونگ اون،دستور دهد، دشمنان خود ...
29/07/2024

به گزارش خبرگزاری مرکزی کره شمالی، این کشور متعهد شده که در صورت وقوع جنگ و زمانی که کیم جونگ اون،دستور دهد، دشمنان خود را به طور کامل نابود کند.»»

این اظهارات «برخاسته از نفرت فزاینده» مقامات ارشد نظامیکره شمالی در قبال آمریکا و کره جنوبی در نشست شنبه 6 اسد با حضور کیم به مناسبت هفتاد و یکمین سالگرد جنگ کره بیان شد.

روابط دیپلماتیک میان کره شمالی و ایالات متحده وجود نداردو مذاکرات برای کاهش تنش و خلع سلاح هسته ای کره شمالی از سال 2019، متوقف شده است.

رسانه های دولتی کره شمالی اخیرا اعلام کردند، صرف نظر از این که چه کسی رئیس جمهوری بعدی آمریکا خواهد شد،پیش بینی نمی کنند تغییری در این وضعیت ایجاد شود.

29/07/2024

کابینه امنیتی اسرائیل به نتانیاهو و گالانت تفویض داد تا تصمیم پاسخ به حزب الله را بگیرند.

29/07/2024

آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا گفت که همه شواهد حاکی از آن است که حمله موشکی به «مجدل شمس» در جولان توسط حزب الله صورت گرفته است.
بلینکن در ادامه با بیان اینکه «واشینگتن از حق اسرائیل برای دفاع از شهروندانش حمایت می کند»، گفت: «نمی خواهیم شاهد گسترش درگیری در منطقه باشیم.»
وزیر خارجه آمریکا همچنان گفت که برقراری آتش بس در غزه منجر به ایجاد آرامش در خط آبی بین اسرائیل و لبنان خواهد شد.

29/07/2024

ایالات متحده و روسیه در سال ۲۰۱۹ همدیگر را به تخطی از پیمان منع تسلیحات هسته‌ای میان برد متهم کرده و از آن خارج شدند. اما روسیه پس از آن گفت که اگر ایالات متحده میزایل‌هایش را به خارج از مرز‌هایش نفرستد، مسکو تولید میزایل‌های هسته‌ای برد متوسط را آغاز نخواهد کرد.
#روسیه

یک مقام ارشد حماس روز یکشنبه ۲۴ سرطان به خبرگزاری فرانسه گفت محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس زنده و سالم است و مستقیما...
14/07/2024

یک مقام ارشد حماس روز یکشنبه ۲۴ سرطان به خبرگزاری فرانسه گفت محمد ضیف، فرمانده شاخه نظامی حماس زنده و سالم است و مستقیما بر فعالیت‌های گردان‌های قسام نظارت می‌کند.

ارتش و نیروهای امنیتی اسرائیل روز شنبه اعلام کردند با هدف از بین بردن محمد ضیف و رافع سلامه، فرمانده نظامی حماس در خان یونس به یک اردوگاه بی‌جاشدگان فلسطینی در غزه حمله کردند.

با وجود تاکید ارتش اسرائیل بر اطمینان از حضور ضیف در زمان حمله، بنیامین نتانیاهو اعلام کرد هیچ مدرک روشنی مبنی بر کشته شدن او وجود ندارد.

#حماس #اسرائیل #غزه

خبرگزاری رویترز به نقل از اف‌بی‌آی نوشته است فردی که حمله مسلحانه به دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در پنسیلو...
14/07/2024

خبرگزاری رویترز به نقل از اف‌بی‌آی نوشته است فردی که حمله مسلحانه به دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی‌اش در پنسیلوانیا را انجام داده، یک مرد ۲۰ ساله به نام توماس ماتیو کروکس از همین ایالت است.

این مرد بلافاصله پس از حمله به ترامپ از سوی نیروهای امنیتی از پا در آمده است.

در نورا دیداری این مرد ۲۰ ساله که در شبکه‌های اجتماعی نشر شده می‌گوید که از جمهوری خواهان «نفرت» دارد.

دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی اش مورد حمله قرارگرفت و جان سالم به در برد.

کانگرس ایالات متحده با تصویب قطع‌نامه‌ای از طالبان خواسته است که جورج گلزمن به‌شمول دو شهروند دیگر امریکا را «بدون قیدوش...
14/07/2024

کانگرس ایالات متحده با تصویب قطع‌نامه‌ای از طالبان خواسته است که جورج گلزمن به‌شمول دو شهروند دیگر امریکا را «بدون قیدوشرط» از بند آزاد کنند.

در قطع‌نامه کانگرس آمده است که این شهروندان ایالات متحده بدون کدام دلیل از سوی طالبان در ۵ دسمبر ۲۰۲۲ بازداشت شد‌ه‌اند.

در این قطع‌نامه آمده است: «جورج گلزمن ۶۵ ساله در یک سفر پنج روزه به هدف بازدید از وضعیت فرهنگی و بررسی تاریخی افغانستان به این کشور رفته بود».

یک بنیاد خیریه موسوم به «فولی» درباره آقای گلزمن نوشته است که او به طور قانونی به افغانستان سفر کرده و بیش‌تر فعالیت‌هایش متمرکز بر کاوش‌گری در زمینه فرهنگ‌ها و آثار فرهنگی بوده است.

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که سه شهروند این کشور در افغانستان در بازداشت به سر می‌برند. به گزارش واشنگتن اگ...
14/07/2024

وزارت خارجه ایالات متحده اعلام کرده است که سه شهروند این کشور در افغانستان در بازداشت به سر می‌برند.

به گزارش واشنگتن اگزماینر، این وزارت اسامی این افراد را جورج گلزمن، محمود حبیبی و رایان کوربت ذکر کرده است.

پیش از این ذبیح‌الله مجاهد سخن‌گوی امارت اسلامی تایید کرده بود که دو شهروند امریکایی نزد حکومت سرپرست در بازداشت به سر می‌برند.

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در یک نشست خبری گفته است که «به هر طریقی»، تمام رهبری حماس را از بین خواهد برد.این ...
14/07/2024

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، در یک نشست خبری گفته است که «به هر طریقی»، تمام رهبری حماس را از بین خواهد برد.

این اظهارات نتانیاهو پس از حمله روز گذشته ارتش اسرائیل به خان‌یونس بیان شد. او تأکید کرد که مرگ محمد ضیف، فرمانده نظامی حماس، در این حمله هنوز قطعی نیست، اما اسرائیل مصمم به از بین بردن تمامی رهبران حماس است.

بر اساس گزارش رویترز، نخست‌وزیر اسرائیل اظهار داشت که حمله پس از اطمینان از عدم حضور گروگان‌ها در منطقه تأیید شد. نتانیاهو همچنین گفت که پیش از حمله، اطلاعات قانع‌کننده‌ای درباره احتمال خسارات جانبی و نوع مهمات مورد استفاده دریافت کرده است.

رویترز به نقل از ارتش اسرائیل گزارش داد که محمد ضیف و رافع سلامه در یک ساختمان کم‌ارتفاع بین المواصی و خان‌یونس حضور داشتند؛ منطقه‌ای که مسکونی غیرنظامی است و ارتباطی با اردوگاه چادری آوارگان فلسطینی ندارد.

ارتش اسرائیل تأکید کرد که حمله دقیق بوده و تنها سایت‌های حماس را هدف قرار داده است.

در همین حال، وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که تعداد تلفات حمله روز شنبه اسرائیل به خان‌یونس در جنوب نوار غزه به ۹۰ کشته و ۳۰۰ زخمی افزایش یافته است.

در آمار وزارت بهداشت غزه، که زیر نظر حماس است، مشخص نیست که چه تعداد از کشته‌شدگان افراد غیرنظامی بوده‌اند.

لازم به ذکر است که پیش از اعلامیه رسمی ارتش اسرائیل، رسانه‌های این کشور اعلام کردند که ضیف، فرمانده نظامی حماس، هدف اصلی ارتش اسرائیل در حمله به اردوگاه المواصی بوده است.

ارگ طالبان گفته است که خالد حنفی معاون اداری رییس‌وزیران طالبان با ابراهیم محب، رییس بانک بین‌المللی افغانستان (آی‌ای‌بی...
14/07/2024

ارگ طالبان گفته است که خالد حنفی معاون اداری رییس‌وزیران طالبان با ابراهیم محب، رییس بانک بین‌المللی افغانستان (آی‌ای‌بی) امروز (شنبه،۲۳سرطان) در مورد روند سرمایه‌گذاری در کابل دیدار کرده‌است.

در خبرنامه ارگ آمده است ابراهیم محب، رییس بانک بین‌المللی افغانستان (آی‌ای‌بی) می‌گوید که قرار است در بخش‌های صحت، تولید مواد ساختمانی و هوتل‌داری در افغانستان، سرمایه‌‌گذاری کند.

او در این دیدار هم‌چنین اطمینان داده است که بانک بین‌المللی افغانستان در نظر دارد تا تسهیلات ضروری بانکی را برای تاجران نیز فراهم کند.

رسانه نزدیک به استخبارات طالبان موسوم به «المرصاد» در گزارشی مدعی است که در یک عملیات ویژه نیروهای طالبان در هفته گذشته ...
14/07/2024

رسانه نزدیک به استخبارات طالبان موسوم به «المرصاد» در گزارشی مدعی است که در یک عملیات ویژه نیروهای طالبان در هفته گذشته (به‌ تاریخ ۲۰ سرطان) در ناحیه پنجم شهر کابل، چندین عضو «یک شبکه مهم داعش» از سوی آنان بازداشت شده‌اند.

هرچند مقام‌های طالبان در دیدارهای شان با برخی از مقام‌های خارجی پیش از این گفته‌اند که آنان داعش را در افغانستان «نابود» کرده‌اند.

اما بر اساس گزارش این رسانه نزدیک به طالبان، در این مخفی‌گاه داعش مقدار زیاد موادمنفجره، سلاح و مهمات کشف شده که گفته می‌شود این گروه قصد داشت «حمله‌های مرگبار» را در مراسم ماه محرم انجام دهد.

این در حالی است که دیدبان امنیت افغانستان در آخرین گزارش خود گفت که داعش خراسان تنها در سه ماه گذشته، ۶ حمله را در سراسر کشور انجام داده است.

کاخ کرملین، شنبه 23 سرطان در تکرار رویارویی های دوران جنگ سرد، هشدار داد که استقرار موشک های آمریکایی در آلمان ممکن است ...
14/07/2024

کاخ کرملین، شنبه 23 سرطان در تکرار رویارویی های دوران جنگ سرد، هشدار داد که استقرار موشک های آمریکایی در آلمان ممکن است پایتخت های اروپایی را به اهدافی برای موشک های روسیه تبدیل کند.
دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین از یک «پارادوکس» سخن گفت که در آن به گفته او «اروپا هدف موشک های ما و روسیه هدف موشک های آمریکایی در اروپا است.»
پسکوف در اظهاراتی به شبکه یک تلویزیون رسمی روسیه افزود: «ظرفیت کافی برای مهار این موشک ها را داریم، اما قربانیان احتمالی از پایتخت های کشورهای اروپایی خواهند بود».
سخنگوی کرملین همچنین اشاره کرد که چنین رویارویی می تواند اروپا را به عنوان یک کل [بلوک] تضعیف کند، همان طور که جنگ سرد منجر به فروپاشی کامل اتحاد جماهیر شوروی شد.
او در ادامه سخنان خود مدعی شد که «اروپا در حال تجزیه است. این قاره بهترین لحظات خود را سپری نمی کند... و تکرار تاریخ اجتناب ناپذیر است.»
کاخ سفید چهارشنبه در جریان نشست سران کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» اعلام کرد که از سال 2026 با هدف بازدارندگی به طور دوره ای تسلیحات دوربرد از جمله موشک های کروز «تاماهاوک» را در آلمان مستقر خواهد کرد.
آمریکا همچنین تاکید کرد که «این قابلیت های پیشرفته نشان دهنده تعهد ایالات متحده به ناتو و مشارکت آن در بازدارندگی یکپارچه اروپا خواهد بود.

14/07/2024

نارندرا مودی نخست‌وزیر هند حمله به دونالد ترامپ رییس‌جمهور پیشین امریکا در جریان کارزار انتخاباتی اش را محکوم کرده است.

او در اکس نوشته که خشونت در سیاست و دموکراسی جایی ندارد.

14/07/2024

جستین ترودو نخست وزیر کانادا گفته که از حمله به دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا ناراحت است.

او نوشته که خشونت سیاسی هرگز قابل قبول نیست.

30/06/2024

سهیل شاهین، رییس دفتر سیاسی طالبان در قطر در محل برگزاری نشست دوحه به خبرنگار ان گفته که امیدوار است تا مشکلات افغانستان حل شوند و به واقعیت‌ها توجه شود.

او در این صحبت محدودیت‌های بانکی و تحریم‌های اقتصادی را از مشکلات عمده در افغانستان عنوان کرده است.

این در حالی است که شماری از کشورها، سازمان‌ها و مدافعان حقوق‌بشر و حقوق زنان، نبود حکومت فراگیر و «نقض حقوق زنان؛ به‌ویژه حق آموزش و تحصیل دختران و زنان» را در افغانستانِ زیر اداره طالبان، از چالش‌های عمده می‌خوانند.

30/06/2024

جنگنده‌های اسرائیلی دیوار صوتی را در سراسر خاک لبنان شکستند.

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان صبح امروز به هدف اشتراک در نشست سوم دوحه عازم قطر شد.آقای قمی در...
30/06/2024

حسن کاظمی قمی، سفیر و نماینده ویژه ایران برای افغانستان صبح امروز به هدف اشتراک در نشست سوم دوحه عازم قطر شد.

آقای قمی در اکس نگاشته است: «به امید ایجاد حکومت فراگیر در نشست دوحه شرکت می‌کنم».

او هدف از اشتراک هیئت ایرانی در این نشست را «بیان نگرانی‌های تهران درباره افغانستان» و همچنین توضیح سیاست‌های انسان‌دوستانه کشورش عنوان کرده است.

در همین حال سفارت افغانستان زیر اداره طالبان در قطر نیز گفته است که هیئت طالبان ناوقت دیشب به وقت محلی، به هدف اشتراک در نشست سوم دوحه به قطر رسیده است.

30/06/2024

ذبیح‌الله مجاهد سخنگوی طالبان که رهبری هیئت طالبان در نشست دوحه را دارد می‌گوید در باره حضور نمایندگان جامعه مدنی افغانستان بعدا صحبت خواهد شد.

او می‌گوید در نشست دوحه موضوع افغانستان به عنوان یک کشور مطرح است.

به گفته او، جامعه مدنی افغانستان موضوعی مربوط به افغانستان است و با «افغان‌ها مطرح خواهد شد».

30/06/2024

ذاکر جلالی، از مشاوران امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان می‌گوید نشست‌هایی که پس از نشست دو روزه دوحه برگزار می‌شوند، ربطی به این نشست ندارند.

این در حالی است که شماری از فعالان حقوق‌ زن، نماینده‌های جامعه مدنی و چهره‌های مطرح زنان افغانستان نشست دوحه را به دلیل عدم حضور نماینده‌های زن، فعالان مدنی و بحث حقوق زنان در دستورکار این نشست، «تحریم» کرده‌اند.

پیش از این سخنگوی ملل متحد گفت که در سومین روز نشست دوحه نماینده‌های زنان و فعالان مدنی با شماری از نماینده‌های کشورها و سازمان‌ها گفت‌وگو خواهند کرد.

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، اظهار داشت که مسکو هشت سال پیش می‌دانست که «طالبان» حکومت را در افغانستا...
30/06/2024

ضمیر کابلوف، نماینده ویژه روسیه برای افغانستان، اظهار داشت که مسکو هشت سال پیش می‌دانست که «طالبان» حکومت را در افغانستان به دست خواهند گرفت.

کابلوف در گفت‌وگو با یک رسانه هندی افزود که پیش از به قدرت رسیدن «طالبان» در افغانستان، مسکو روابط خوبی با آنان داشت.

او بیان کرد: «بگذارید بگویم، حدود هشت سال قبل از اینکه کابل را تصرف کنند، می‌دانستم که قرار است تمام افغانستان را تصرف کنند.»

کابلوف تصریح کرده که مسکو از مقام‌های حکومت سرپرست افغانستان انتظار دارد که برای مهار هراس‌افگنی بین‌المللی بیش‌تر تلاش کنند.

به باور او، مقام‌های حکومت سرپرست تاکنون اقدام‌های زیادی برای کاهش تولید مواد مخدر انجام داده‌ اند .

رابرت وود، معاون نماینده واشینگتن در سازمان ملل متحد، از «انتقال غیرقانونی تسلیحات از جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمال...
30/06/2024

رابرت وود، معاون نماینده واشینگتن در سازمان ملل متحد، از «انتقال غیرقانونی تسلیحات از جمهوری دموکراتیک خلق کره (کره شمالی) به روسیه»، انتقاد کرد.

Address

Nottingham

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when تحلیل اطلاعات از افغانستان ، منطقه و فرا منطقه posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to تحلیل اطلاعات از افغانستان ، منطقه و فرا منطقه:

Share


Other News & Media Websites in Nottingham

Show All