خبرگزاری میثاق Misaq News

خبرگزاری میثاق Misaq News خبرگزاری میثاق با خبر، تحلیل و گزارش های افغانستان و جهان

ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی روز پنج‌شنبه ۲۲ سنبله، چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد را از سواحل شرقی خود شلی...
12/09/2024

ارتش کوریای جنوبی اعلام کرد که کوریای شمالی روز پنج‌شنبه ۲۲ سنبله، چندین موشک بالستیک کوتاه‌برد را از سواحل شرقی خود شلیک کرده است.

این نخستین آزمایش موشکی کوریای شمالی در بیش از دو ماه گذشته است.

به گزارش خبرگزاری رویترز به نقل از ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی، این موشک‌ها در ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت محلی از پیونگ‌یانگ شلیک شدند و پس از طی مسافتی حدود ۳۶۰ کیلومتر در دریا سقوط کردند.

هنوز تعداد دقیق موشک‌های شلیک‌شده مشخص نشده است.

ستاد مشترک ارتش کوریای جنوبی در بیانیه‌ای ضمن محکوم کردن این اقدام کوریای شمالی، از آن به عنوان یک تحریک آشکار و تهدیدی جدی برای صلح و ثبات در شبه جزیره کوریا یاد کرد.

وزارت دفاع جاپان نیز اعلام کرد حداقل دو موشک بالستیک از کوریای شمالی شلیک شده که هر یک بیش از ۳۵۰ کیلومتر مسافت طی کرده و به ارتفاع حدود ۱۰۰ کیلومتری رسیده‌اند.

فومیو کیشیدا، نخست‌وزیر جاپان که اخیرا برای تقویت روابط با کوریای جنوبی به سئول سفر کرده بود، ضمن محکوم کردن شدید این آزمایش موشکی، مراتب اعتراض خود را به پیونگ‌یانگ اعلام کرد.

کیشیدا همچنین تاکید کرد جاپان به همراه امریکا و کوریای جنوبی به نظارت و همکاری برای مقابله با تهدیدات کوریای شمالی ادامه خواهد داد.

فرستادگان هسته‌ای کوریای جنوبی، جاپان و ایالات متحده در واکنش به این اقدام، طی تماسی تلفنی این شلیک را نقض قطعنامه‌های سازمان ملل دانسته و بر پاسخ‌گویی به هر گونه تحریک کوریای شمالی تاکید کردند.

فرستادگان هسته‌ای به دیپلومات‌ها یا نمایندگان ارشد کشورهای مختلفی گفته می‌شود که مسئولیت مذاکره و مدیریت مسائل مربوط به سیاست‌های هسته‌ای و جلوگیری از گسترش سلاح‌های هسته‌ای را بر عهده دارند.

در مورد کوریای شمالی، فرستادگان هسته‌ای کوریای جنوبی، جاپان و ایالات متحده نمایندگانی هستند که به‌طور خاص مسئول رسیدگی به تهدیدات و مسائل مربوط به برنامه هسته‌ای و موشکی کوریای شمالی‌اند و سعی می‌کنند از طریق دیپلوماسی و مذاکرات، تنش‌ها را کاهش دهند و مانع از توسعه سلاح‌های هسته‌ای شوند.

این آزمایش موشکی چند روز پس از آن انجام شد که کیم جونگ اون، رهبر کوریای شمالی وعده داد به‌طور تصاعدی تولید سلاح‌های هسته‌ای را افزایش داده و آماده استفاده از آن‌ها در هر لحظه شود.

کوریای شمالی که اخیرا سامانه راکت‌انداز ارتقا‌‌یافته‌ای را آزمایش کرد، از توسعه پهپادهای انتحاری و استفاده از هوش مصنوعی در وسایل نقلیه بدون سرنشین خبر داد.

پولیس مالزیا خبر داد که دستکم ۴۰۰ کودک و نوجوان قربانی سوءاستفاده جنسی را از خانه‌های مرتبط با یک نهاد خیریه تحت اداره س...
12/09/2024

پولیس مالزیا خبر داد که دستکم ۴۰۰ کودک و نوجوان قربانی سوءاستفاده جنسی را از خانه‌های مرتبط با یک نهاد خیریه تحت اداره سازمان بازرگانی اسلامی «اخوان» در این کشور نجات داده است.

در این پرونده، ۱۷۱ نفر از جمله شش معلم دینی و مذهبی بازداشت شده‌اند.

رازارودین حسین، بازرس کل پولیس مالزیا روز چهارشنبه ۲۱ سنبله اعلام کرد این افراد در یک عملیات هماهنگ از ۲۰ ساختمان در دو شهر مالزیا بازداشت شدند.

به گفته حسین، در میان کودکان و نوجوانان نجات‌یافته، ۲۰۱ پسر و ۲۰۱ دختر بین یک تا ۱۷ ساله حضور دارند. این کودکان در اقامتگاه‌های خیریه تحت نظارت سازمان خدمات و تجارت جهانی اخوان (GISB) نگهداری می‌شدند.

خدمات و تجارت جهانی اخوان، سازمانی مالزیایی است که در زمینه‌های مختلف از فروشگاه‌ها تا خشک‌شویی‌ها در کشورهایی از جمله اندونزیا، استرالیا، تایلند، سنگاپور، عربستان سعودی، فرانسه و مصر، فعالیت می‌کند.

خبرگزاری رویترز نوشت که این نهاد وابسته به «فرقه اسلامی الارقم» است که فعالیت آن از سال ۱۹۹۴ میلادی در مالزیا ممنوع شد.

سازمان خدمات و تجارت جهانی اخوان با رد ارتباطش با این پرونده، تایید کرد که با این فرقه مرتبط است.

مقام‌های پولیس مالزیا اعلام کردند که کودکان نجات‌یافته، فرزندان کارمندان مالزیایی این شرکت هستند که بلافاصله پس از تولد به اقامتگاه‌ها سپرده شده‌اند.

پولیس اعلام کرد که پس از دریافت گزارش‌هایی مبنی بر سوءاستفاده و آزار جنسی در این اقامتگاه‌ها، عملیات نجات کودکان را انجام داده است.

تحقیقات اولیه پولیس نشان می‌دهد این کودکان ابتدا از سوی سرپرستان خود مورد تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند و سپس به آن‌ها آموزش داده شده که به دیگر کودکان در اقامتگاه‌ها تجاوز کنند.

پولیس همچنین اعلام کرد پشت و بازوهای برخی از این کودکان که از دستورات سرپرستان خود سرپیچی کرده‌اند، با قاشق داغ سوزانده شده‌ است.

پولیس افزود: «کودکان و همچنین احساسات مذهبی، برای جلب همدلی عمومی و جمع‌آوری کمک‌های مالی برای این سازمان مورد سوءاستفاده قرار گرفته‌اند.»

ارقم سال ۱۹۶۸ از سوی شخصی به نام اشعری محمد و چند مسلمان مالایی دیگر تشکیل شد.

دیدگاه این فرقه در مخالفت با رفتار و پوشش غربی بوده و همیشه نگاهی تند نسبت به زنان مالزیایی طرفدار این نوع پوشش داشته است.

ارقم سال ۱۹۹۴ با اتهام ترویج آموزه‌های انحرافی اسلام از سوی دولت مالزیا به شکل رسمی ممنوع شد و بنیان‌گذاران آن به جنوب تایلند گریختند.

اشعری در تایلند بازداشت و به مالزیا بازگردانده شد. او به زندان افتاد و پس از ۱۰ سال حبس، سرانجام در سال ۲۰۱۰ میلادی جان باخت.

سازمان خدمات و تجارت جهانی اخوان که از مجموعه‌های مرتبط با ارقم است، قبلا به سوءاستفاده از کودکان به‌عنوان کارگر متهم شده بود.

این سازمان در آن زمان این گزارش‌ها را تکذیب و اعلام کرده بود با مقام‌های مالزیایی برای حل این مساله همکاری خواهد کرد.

دیدگاه‌های سازمان خدمات و تجارت جهانی اخوان پیش‌تر درباره ازدواج، چندهمسری مردان در میان مسلمانان و تاسیس «باشگاه همسران مطیع» جنجال‌آفرین شده بود.

این باشگاه، گروهی است که از زنان می‌خواهد تا خود را «مانند روسپی‌ها» به همسرانشان تقدیم کنند.

دان براون، معاون سفارت ایالات متحده برای افغانستان گفته است در حال حاضر جای ۱.۴ میلیون دانش‌آموز دختر در صنف‌های درسی اف...
12/09/2024

دان براون، معاون سفارت ایالات متحده برای افغانستان گفته است در حال حاضر جای ۱.۴ میلیون دانش‌آموز دختر در صنف‌های درسی افغانستان خالی باقی مانده است.

سفارت ایالات متحده برای افغانستان که از دوحه فعالیت می‌کند، امروز در اکس نگاشته است که با برگشت شاگردان در سراسر جهان به مکتب، به تعداد ۱.۴ میلیون چوکی دختران در صنف‌های درسی افغانستان خالی باقی مانده است.

در همین حال معاون سفارت ایالات متحده برای افغانستان تاکید کرده است که کشورش از آموزش به عنوان یک «حق مسلم» برای همه حمایت می‌کند.

سفارت ایالات متحده برای افغانستان تاکید ورزیده است: «ما به حمایت از دانش‌آموزان افغانستان ادامه می‌دهیم و هرگز از تقاضا برای بازگشایی مکتب‌ها به روی تمام شاگردان دست نخواهیم کشید، تا آن‌ها بتوانند آیندهٔ روشن‌تری را برای افغانستان به ارمغان بیاورند.»

آقای براون افزود: «آموزش تنها یک حق اساسی نیست؛ بلکه بنیانی است که بر اساس آن آینده‌ روشن‌تر ساخته می‌شود. ما باید به تلاش برای بازگشایی مکتب‌ها ادامه دهیم، به‌ویژه برای دخترانی که با چالش‌های بی‌سابقه‌ای در دسترسی به آموزش مواجه شده‌اند.»

او می‌گوید که «استقامت و اراده» جوانان افغانستان‌ همه را الهام می‌بخشد و به همه یادآوری می‌کند که هر کودک شایسته فرصت یادگیری و رشد است.

این مقام ارشد ایالات متحده می‌گوید: «در پایان سال تحصیلی گذشته، ما به دانش‌جویان افغانستان که موفق به کسب بورسیه‌های تحصیلی از دانشگاه‌های معتبر شدند، تبریک گفتیم. این دانش‌جویان از دانشگاه‌هایی مانند دانشگاه امریکایی آسیای مرکزی، دانشگاه امریکایی بیروت، کالج بارد و دانشگاه ایالتی اریزونا فارغ‌التحصیل شده‌اند.»

آقای برون تاکید ورزیده است که آموزش نه تنها یک حق جهانی است، بلکه سنگ بنای آینده افغانستان نیز است.

طالبان پس از تسلط دوباره‌شان بر افغانستان آموزش بالاتر از صنف ششم را برای دختران ممنوع اعلام کردند، آنان هم‌چنان در ماه قوس ۱۴۰۱ دروازه‌های دانشگاه‌ها را نیز به‌روی دختران بستند.

طالبان با این تصمیم‌های‌شان نزدیک به یک و نیم میلیون دختر بالاتر از صنف ششم را از رفتن به مکتب باز داشته‌اند.

طالبان دختران را علاوه بر این‌که از رفتن به دانشگاه منع کردند اشتراک آنان را در آزمون کانکور نیز ممنون اعلام کردند.

در همین حال ملل متحد در گزارش‌های خود همواره گفته است که با منع تصمیم آموزش دختران از سوی طالبان ۱.۴ میلیون دختر از رفتن به مکتب محروم شدند.

با این همه طالبان از تأمین حقوق زنان در حالی سخن می‌گویند که آنان در قانون تازه‌شان حتی صدای زنان را نیز”عورت” خوانده‌اند.

منابع می‌گویند که پس از صلاح‌الدین ایوبی اکنون عبدالقیوم صداقت از فرماندهان تاجیک‌تبار طالبان در ولایت فاریاب در شمال کش...
12/09/2024

منابع می‌گویند که پس از صلاح‌الدین ایوبی اکنون عبدالقیوم صداقت از فرماندهان تاجیک‌تبار طالبان در ولایت فاریاب در شمال کشور نیز از صف طالبان جدا شده است.

به گفته منابع، جداشدن او از صف طالبان پس از برکناری‌اش از معاونیت فرماندهی امنیتی طالبان در فاریاب صورت گرفته است.

این در حالی است که در هفته روان، صلاح‌الدین ایوبی فرمانده ازبیک‌تبار طالبان نیز از صف طالبان جدا شد.

یک منبع محلی از ولایت غور به خبر گزاری میثاق گفته‌است که در حمله افراد مسلح ناشناس در ساحه «خمی» در ولایت غور دست کم 14 ...
12/09/2024

یک منبع محلی از ولایت غور به خبر گزاری میثاق گفته‌است که در حمله افراد مسلح ناشناس در ساحه «خمی» در ولایت غور دست کم 14 تن جان باختند و چهار تن دیگر زخمی شده‌اند.

منابع می‌گویند قربانیان این رویداد باشندگان دایکندی هستند.

به گفته این منبع، این رویداد پس از چاشت امروز (پنجشنبه) رخ داده است.

منابع می‌افزایند که این افراد از ولسوالی سنگ‌ تخت ولایت دایکندی برای استقبال از زائرانی که از کربلا بازگشته بودند روان بودند که در مسیر راه هدف حمله افراد مسلح ناشناس قرار گرفتند.

طالبان تا اکنون در باره این رویداد چیزی نگفته‌اند.

روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از منابع گزارش داد که ۱۶ جنگجوی طالبان در تبادل آتش با نیروهای مرزی پاکستان در زازی‌میدان خ...
10/09/2024

روزنامه اکسپرس تریبون به نقل از منابع گزارش داد که ۱۶ جنگجوی طالبان در تبادل آتش با نیروهای مرزی پاکستان در زازی‌میدان خوست کشته و ۲۷ نفر دیگر از نیروهای طالبان زخمی شده‌اند.

طبق این گزارش، دو تانک طالبان نیز در این درگیری‌ها منهدم شده است.

این رسانه گزارش داده است که نیروهای مرزی پاکستان پس از حمله جنگجویان طالبان به مواضع نظامی این کشور در امتداد مرز افغانستان واکنش نشان داده و در نتیجه، درگیری شدیدی میان دو طرف آغاز شد.

براساس این گزارش، درگیری میان طالبان و ارتش پاکستان از صبح ۱۷ سنبله تا شام ۱۹ سنبله ادامه داشته است.

اکسپرس تریبون نوشته است که این تیراندازی بدون دلیل مشخصی از منطقه پلوسین افغانستان آغاز شده است.

مقام‌های طالبان تاکنون درباره تلفات نیروهای خود اظهار نظر نکرده‌اند.

پیشتر، جیونیوز و رادیوی دولتی پاکستان به نقل از منابع خود مدعی شده بودند که دو فرمانده طالبان نیز در این درگیری‌ها کشته شده‌اند.

منابع محلی شام روز شنبه به افغانستان اینترنشنال گزارش دادند که درگیری مرزی میان نیروهای دو طرف برای دومین بار در هفته گذشته، در ولسوالی زازی‌میدان خوست رخ داده و در این درگیری از سلاح‌های سنگین استفاده شده است.

تیم کام ایر نماینده افغانستان در مسابقات گروه B جام باشگاه‌های والیبال آسیا، امروز سه‌شنبه ٢٠ سنبله در دیدار جذاب با نتی...
10/09/2024

تیم کام ایر نماینده افغانستان در مسابقات گروه B جام باشگاه‌های والیبال آسیا، امروز سه‌شنبه ٢٠ سنبله در دیدار جذاب با نتیجه ٠-٣ تیم گاز الجنوب عراق را شکست داد. کام ایر با این پیروزی ٣ امتیازی شد. این تیم با یک روز استراحت، در مرحله اول حذفی باید با تیم دوم گروه A مسابقات بازی کند

شاگردان حمید موحدی امروز نشان دادند که زیر نظر این مربی ایرانی، پیشرفت خوبی داشته‌اند. این تیم حالا با سوم شدن در گروه دوم در مرحله حذفی با قوی‌ترین تیم گروه اول (شهداب یزد) روبه‌‌رو نمی‌شود و با تیم دوم گروه اول (جاکارتا بهایانگ‌کارا) که آن هم تیم قدرت‌مندی است مسابقه خواهد داد.

مسابقه کام ایر با گاز الجنوب در ورزشگاه شش هزار نفری شهداب یزد در ایران برگزار شد.تیم کام ایر تا حالا سه بازی در این مسابقات انجام داده و دو شکست و یک پیروزی کسب کرده و در جایگاه سوم گروه دوم ایستاده است.

تیم کام ایر در مسابقه امروز ست‌های اول و دوم را به ترتیب با نتایج مشابه ٢٢-٢٥ برد و در ست سوم ١٨-٢٥ پیروز شد. در گروه دوم تیم فولاد سیرجان ایران اول، تیم الریان قطر دوم، کام ایر سوم و تیم گازالجنوب چهارم شدند.

مسابقات والیبال باشگاه‌های آسیا با شرکت ٨ تیم از ۱٨ تا ۲۵ سنبله ١٤٠٣ در شهر یزد ایران در حال برگزاری است.

پولیس پاکستان شماری از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف شامل گوهر علی خان، رئیس، عمر ایوب خان، دبیرکل و شیر افضل مروت عضو ارش...
10/09/2024

پولیس پاکستان شماری از رهبران ارشد حزب تحریک انصاف شامل گوهر علی خان، رئیس، عمر ایوب خان، دبیرکل و شیر افضل مروت عضو ارشد این حزب را به اتهام نقض قانون گردهمایی‌های عمومی از مقابل ساختمان پارلمان این این کشور در اسلام‌آباد دستگیر کرده است.

رسانه‌های پاکستانی گزارش دادند که پولیس اسلام‌آباد ناوقت روز دوشنبه، ۱۹ سنبله، برخی دیگر از نمایندگان حزب تحریک انصاف در مجلس را نیز بازداشت کرده است. زین قریشی پسر شاه محمود قریشی، عامر دوگر، شیخ وقاص اکرم، نعیم الرحمن، زبیر خان و صاحب‌زاده حمید رضا، رهبر حزب شورای اتحاد سنی از جمله اعضای ارشد حزب تحریک انصاف اند که توسط پولیس باداشت شده‌اند.

طبق گزارش‌ها، عملیات برای بازداشت رهبران حزب تحریک انصاف تا بامداد روز سه‌شنبه، ۲۰ سنبله، ادامه داشته است.

حزب تحریک انصاف پس از چندین ماه آرامش، روز یکشنبه یک گردهمایی را در اسلام‌آباد برگزار کرد. این گردهمایی به خشونت کشیده شد و پولیس برای متفرق کردن هوادران عمران خان از گاز اشک‌آور استفاده کرد.

پولیس گفته است که رهبران ارشد حزب تحریک انصاف را به دلیل نقض قوانین منع گردهمایی دستگیر کرده است.

رهبران ارشد حزب تحریک انصاف درحالی بازداشت شدند که عمران خان، رهبر این حزب همراه با شاه محمود قریشی، معاون این حزب از بیش از یک سال است که در زندان آدیالای راولپندی به سر می‌برند.

سید مومن یتیموف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در سفر به کابل با مقام‌های استخبارات طالبان دیدار کرده است.منابع د...
10/09/2024

سید مومن یتیموف، رئیس کمیته دولتی امنیت ملی تاجیکستان در سفر به کابل با مقام‌های استخبارات طالبان دیدار کرده است.

منابع دیپلوماتیک می‌گویند این مقام امنیتی تاجیکستان در ماه اگست گذشته به کابل سفر کرده و با مقام‌های طالبان درباره تقویت روابط تاجیکستان با طالبان مذاکره کرده است.

او پس از بازگشت به دوشنبه سفر خود را «پر محتوی» تعریف کرده است.

پس از تسلط دوباره طالبان بر افغانستان، شماری از نظامیان پیشین و مخالفان سیاسی طالبان به تاجیکستان پناه بردند. در حال حاضر شماری از رهبران جبهه مقاومت ملی افغانستان در تاجیکستان زندگی می‌کنند.

مقام‌های تاجیکستان در جریان سه سال گذشته بارها از طالبان انتقاد کرده‌اند. رئیس جمهور تاجیکستان گفته طالبان به رغم وعده‌هایی که داده‌اند مخالف تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان هستند. امامعلی رحمان در سال ۱۴۰۱ گفت طالبان سیاست تهاجمی تبعیض آمیز علیه اقوام مختلف افغانستان را دنبال می‌کند.

امامعلی رحمان همچنین هشدار داده است که افغانستان، به ویژه ولایات شمالی به محل پرورش تروریسم بین‌المللی تبدیل شده است.

وزیر داخله تاجیکستان نیز گفته بود که طالبان به بیش از سه هزار نفر از «اعضای گروه‌های تروریستی» پاسپورت افغانستان صادر کرده است.

با افزایش فعالیت داعش خراسان در افغانستان، مقام‌های طالبان کشورهای همسایه افغانستان از جمله تاجیکستان را به حمایت از داعش متهم کردند.

اداره خدمات اضطراری مدنی غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل به یک اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب غزه د...
10/09/2024

اداره خدمات اضطراری مدنی غزه روز سه‌شنبه اعلام کرد که در حملات هوایی اسرائیل به یک اردوگاه آوارگان فلسطینی در جنوب غزه دست‌کم ۴۰ نفر کشته و بیش از ۶۰ نفر زخمی شدند.

ارتش اسرائیل گفته که یک مرکز فرماندهی حماس را در خان یونس هدف قرار داده است.

نظامیان اسرائیل گفتند که اقداماتی را برای کاهش خطر آسیب رساندن به غیرنظامیان انجام داده‌اند.

مقام‌های رسانه‌ای دولت به رهبری حماس در غزه شمار کشته‌ها را بیشتر از ۴۰ نفر اعلام کرده‌ و گفته‌‌اند که شماری نیز ناپدید هستند. تیم‌های نجات از اول صبح سه‌شنبه عملیات جستجوی شان را شروع کرده‌اند.

ساکنان محلی گفتند که دست‌کم چهار حمله خیمه‌هایی را هدف قرار دادند که افراد آواره را در منطقه بشردوستانه المواسی در غرب شهر خان یونس جا داده بود. به گفته آنها اصابت موشک‌ها باعث ایجاد دهانه‌هایی به عمق هفت تا نه متر شده است.

این اردوگاه مملو از خانواده‌های بود که به دستور ارتش اسرائیل خانه‌های شان را در مناطق دیگر غزه ترک کرده بودند.

هنوز وزارت بهداشت غزه درباره آمار دقیق تلفات این حمله اطلاعیه‌ای منتشر نکرده است.

از زمان شروع جنگ غزه در هفتم اکتبر سال گذشته بیش از ۴۰ هزار و ۹۰۰ فلسطینی در حملات اسرائیل در این منطقه کشته و ده‌ها هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند.

وزارت کار و امور اجتماعی زیر اداره طالبان در یک بیانیه فردا چهارشنبه را در هرات از بهر «گشایش کار پروژه تاپی» رخصتی عموم...
10/09/2024

وزارت کار و امور اجتماعی زیر اداره طالبان در یک بیانیه فردا چهارشنبه را در هرات از بهر «گشایش کار پروژه تاپی» رخصتی عمومی اعلام کرده است.

در بیانیه آمده است که در مراسم گشایش این پروژه مقام‌های ترکمنستان نیز اشتراک می‌کنند.

این در حالی است که کار پروژه انتقال خط لوله‌ گاز ترکمنستان از طریق افغانستان به پاکستان و هند، در حوت ۱۳۹۶ توسط اشرف غنی رئیس جمهور پیشین گشایش یافته بود.

توافقنامه این پروژه در جدی ۱۳۹۴ توسط رهبران افغانستان، ترکمنستان، پاکستان و هند امضا شده بود.

طول این خط لوله هزار و ۸۱۴ کیلومتر تخمین شده است که ۸۱۶ کیلومتر آن از خاک افغانستان خواهد گذشت.

این خط لوله‌ گاز ظرفیت انتقال سالانه ۳۳ میلیارد مترمکعب گاز را خواهد داشت.

کار این پروژه در افغانستان از سال ۱۳۹۶ به این‌سو هیچ پیشرفتی نداشته است.

منابع در هرات می‌گویند که هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان بامداد سه‌شنبه به هرات سفر کرده است.به گفته منابع، او پس از چاشت...
10/09/2024

منابع در هرات می‌گویند که هبت‌الله آخندزاده رهبر طالبان بامداد سه‌شنبه به هرات سفر کرده است.

به گفته منابع، او پس از چاشت سه‌شنبه در مدرسه‌‌ای در هرات سخنرانی داشته است اما طالبان تاکنون در این مورد چیزی نگفته‌اند.

از سفرها و سخنرانی‌های رهبر طالبان تا اکنون هیچ تصویر و یا نوار صوتی نشر نشده است.

رهبر طالبان در این سفرها به تطبیق قانون تازه طالبان و «اطاعت» از وی تأکید کرده است.

در دو هفته‌ پسین رهبر طالبان به ولایت‌های شمالی و غربی از جمله سمنگان، بدخشان، جوزجان، فاریاب، بلخ و بادغیس سفر کرده است.

این در حالی است که طالبان گفته‌اند که فردا چهارشنبه مراسم آغاز به کار پروژه تاپی در هرات برگزار می‌شود. این پروژه بار نخست در سال ۱۳۹۶ هجری خورشیدی توسط رئیس‌جهمور پیشین گشایش یافته بود.

خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان که نامش در فهرست تحریم‌های شورای امنیت ملل متحد قرار دارد روز سه شنبه به روس...
10/09/2024

خیرالله خیرخواه وزیر اطلاعات و فرهنگ طالبان که نامش در فهرست تحریم‌های شورای امنیت ملل متحد قرار دارد روز سه شنبه به روسیه سفر کرد.

طالبان در یک بیانیه گفته‌اند که خیرالله خیرخواه در این سفر چهار روزه در نشستی زیر نام »اتحاد فرهنگ‌ها» در شهر سن پترزبورگ اشتراک می‌کند.

نام این مقام طالبان در سال ۲۰۰۱ میلادی در این فهرست اضافه شده است.

در این اواخر سفر مقام‌های طالبان به کشورهای خارجی افزایش یافته است.

در شش ماه گذشته، محمد حسن، رئیس وزیران طالبان، امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان، عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست وزیران طالبان، محمد یعقوب مجاهد وزیر دفاع طالبان، سراج الدین حقانی وزیر داخله طالبان، عبدالحق وثیق، رئیس استخبارات طالبان، ندا محمد ندیم وزیر تحصیلات عالی طالبان و حبیب الله آغا وزیر معارف طالبان به بیرون از افغانستان به ویژه روسیه، قطر، امارات متحده عربی، ایران، ازبیکستان، کامرون، ترکمنستان و برخی کشورها دیگر سفر کرده‌اند.

این در حالی است که نام همه‌ این مقام‌های طالبان در فهرست سیاه ملل متحد قرار دارد.
شورای امنیت سازمان ملل متحد در نومبر سال ۱۹۹۹ میلادی تحریم‌هایی علیه طالبان وضع کرده است. این تحریم‌ها در سه زمینه بوده‌اند: «ضبط دارایی‌ها، ممنوعیت سفر و ممنوعیت هرگونه معامله سلاح.»

این تحریم‌ها در حالی صورت گرفت که طالبان از تحویل دادن اسامه بن لادن، رهبر القاعده به ایالات متحده خودداری کردند. این تحریم‌ها شامل منع سفر، تحریم اسلحه و توقیف دارایی‌ها بود. تحریم‌هایی که بر القاعده وضع شد، بعدها بر طالبان نیز اعمال شد.

از سوی دیگر، قطعنامه ۱۹۸۸ سال ۲۰۱۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد تحریم‌های مختلفی را بر افراد و نهادهای مرتبط با طالبان به هدف حمایت از صلح و ثبات در افغانستان وضع کرده است.

برخی از شهروندان افغانستان می‌گویند با وجودی که گراف محدودیت‌های طالبان در سه سال گذشته سیر صعودی داشته است اما برخی کشورها با نادیده گرفته نقض حقوق بشر طالبان، از مقام‌های طالبان دعوت می‌کنند و با آنان وارد معامله می‌شوند.

سردار احمدرضا رادان فرمانده پولیس ایران اعلام کرده است که این کشور در نظر دارد تا پایان سال جاری خورشیدی دو میلیون «اتبا...
10/09/2024

سردار احمدرضا رادان فرمانده پولیس ایران اعلام کرده است که این کشور در نظر دارد تا پایان سال جاری خورشیدی دو میلیون «اتباع خارجی غیرمجاز» را اخراج کند.

آقای رادان در نشست خبری افزوده است: «آمار اتباع خارجی غیرمجاز در کشور مشخص شده اما باید این آمار نهایی را سازمان اتباع وزارت کشور اعلام کند، با این حال نزدیک به دو میلیون نفر امسال از کشور خارج خواهند شد.»

این در حالی است که پیش از این اسکندر مومنی، وزیر داخله ایران بر تسریع روند اخراج اتباع خارجی غیرمجاز تاکید کرده بود.

آقای مومنی گفته است: «ایران توان پذیرش این تعداد مهاجر را ندارد.
به گفته او: در اسرع وقت اتباع غیرمجاز را طرد می‌کنیم.»

ایران و پاکستان که میزبان میلیون‌ها پناهجوی افغانستان هستند، از یک سال به این سو روند اخراج مهاجران را سرعت بخشیده اند.
بخش قابل توجهی از این پناهجویان پس از تسلط طالبان بر افغانستان کشور را ترک کرده‌اند.

اسوشیتدپرس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که ایران اخیرا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را برای جنگ در اوکراین به روسیه من...
09/09/2024

اسوشیتدپرس به نقل از دو منبع آگاه گزارش داد که ایران اخیرا موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد را برای جنگ در اوکراین به روسیه منتقل فرستاده است.

به گفته این دو منبع، امریکا در این باره به متحدان خود اطلاع داده است.

به نوشته این خبرگزاری، این دو منبع جزئیاتی درباره تعداد موشک‌ها یا زمان تحویل آنها ارائه ندادند و تنها یافته‌های اطلاعاتی ایالات متحده را تایید کردند.

پیشتر وال‌استریت جورنال به نقل از یک مقام امریکایی گزارش داده بود که ایران در روزهای اخیر حدود دویست موشک بالستیک کوتاه‌برد به روسیه تحویل داده است.

در همین حال روزنامه نیویورک تایمز نیز به نقل از چند مقام آمریکایی و اروپایی که خواسته‌اند نام‌شان فاش نشود خبر انتقال موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد ایران به روسیه را تایید کرد.

این روزنامه به نقل از یک مقام ارشد اروپایی نوشت: «اکنون سوال این است که واشنگتن و غرب چه واکنشی نشان خواهند داد».

این مقام اروپایی با اشاره به مبارزات انتخابات ریاست جمهوری در امریکا و شرایط جو بایدن که در حال گذراندن آخرین ماه‌های ریاست جمهوری است، به نیویوک تایمز گفت: «مشخص نیست که واکنش واشنگتن تا چه حد قوی خواهد بود».

مقام‌های کاخ سفید تاکنون خبر ارسال موشک‌های بالستیک از ایران به روسیه را تایید نکرده‌اند اما پیش از این به ایران هشدار داده‌اند که چنین اقدامی با واکنش سریع و شدید واشنگتن روبه‌رو خواهد شد.

در سوی دیگر، وزارت خارجه اوکراین اعلام کرد که درباره گزارش‌های رسانه‌ای مبنی بر احتمال انتقال قریب‌الوقوع موشک‌های بالستیک ایران به روسیه بسیار نگران است.

این وزارت‌خانه گفته است که همکاری نظامی میان ایران و روسیه را تهدیدی علیه اوکراین، اروپا و خاورمیانه دانسته و از جامعه بین‌المللی خواست تا فشارها بر این دو کشور را تشدید کند.

حسن کاظمی قمی، نماينده‌ی ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل می‌گوید که طالبان آن کشور را در طرح انسداد فیزیکی مرز دو کشور...
09/09/2024

حسن کاظمی قمی، نماينده‌ی ویژه و سرپرست سفارت ایران در کابل می‌گوید که طالبان آن کشور را در طرح انسداد فیزیکی مرز دو کشور «همراهی» می‌کنند.

براساس گزارشی که خبرگزاری ایسنا امروز (دوشنبه، ۱۹ سنبله) منتشر کرده، آقای قمی گفته است: «همکاری در امنیت مرزها یکی از حوزه‌هایی است که با حکومت سرپرست افغانستان (طالبان) همکاری داریم.»

او افزوده است: «یکی از موضوعاتی که حکومت سرپرست (طالبان) همراهی می‌کند مسأله‌ی طرح انسداد فیزیکی مرز است که اکنون هم در مرزهای افغانستان و هم پاکستان شروع شده و خوشبختانه این مسأله جزو مؤکدات شورای عالی امنیت ملی بوده و از جمله مسائلی بوده که رهبری به‌عنوان فرمانده کل قوا بر آن اهتمام داشت.»

نماينده‌ی ویژه ایران گفته است که ستاد کل نیروهای مسلح ایران با کمک سپاه پاسداران و ارتش آن کشور، طرح انسداد فیزیکی مرز با افغانستان و پاکستان را آغاز کرده‌اند، اما چون طول این دیوارکشی وسیع است، تا حدودی زمان می‌برد.

او اضافه کرده است که «در هر حال طرح‌های امنیتی در مرز اکنون در حال انجام است که همکاری با حکومت سرپرست افغانستان (طالبان) یکی از آن‌ها است».

کاظمی قمی همچنین گفته است که ایران و طالبان در مسأله‌ی مقابله با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر نیز همکاری دارند.

طالبان تا اکنون در مورد اظهارات نماينده‌ی ویژه ایران واکنشی نشان نداده‌اند، اما پیش از این گفته بودند که پس از تسلط این گروه بر افغانستان، «نیاز به چنین اقدامات دیده نمی‌شود».

ایران طراحی انسداد فیزیکی مرز خود با افغانستان را آغاز کرده است.

پیش از این مقام‌های ایران گفته بودند که در امتداد مرز دو کشور دیوارکشی به طول ۳۰۰ کیلومتر و با ارتفاع چهار متر انجام می‌شود.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به نیمی از ۱۴.۸ میلیون کودک پناهنده واجد شرایط آموزش در جهان، از ...
09/09/2024

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل اعلام کرد که نزدیک به نیمی از ۱۴.۸ میلیون کودک پناهنده واجد شرایط آموزش در جهان، از آموزش محروم‌اند.

این سازمان از کشورهای جهان خواست برای رفع نیازمندی‌های آموزشی کودکان پناهنده تا ۲۰۳۰ تلاش‌ها را افزایش دهند.

کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل روز دوشنبه (۱۹ سنبله) در گزارشی گفت که با گذشت پنج سال از راه‌اندازی استراتژی آموزش برای پناهندگان تا سال ۲۰۳۰، علی‌رغم پیشرفت‌ها در زمینه آموزش، چالش‌های مهمی باقی مانده است.

این سازمان گزارش داد که نزدیک به ۱۵ میلیون کودک پناهنده در سراسر جهان وجود دارند که ۷.۲ میلیون این کودکان به دلایل مختلف از جمله ناامنی، نبود سیاست‌های آموزشی فراگیر، محدودیت‌های ظرفیت و موانع زبانی، به آموزش دسترسی ندارند.

این گزارش نشان می‌دهد که نابرابری‌های جنسیتی در دسترس به آموزش برای پناهندگان همچنان ادامه دارد و بیش از ۶۰۰ هزار کودک و نوجوان اوکراینی آواره، به دلیل جنگ جاری در کشورشان، همچنان از آموزش محروم مانده‌اند.

فیلیپو گراندی، رئیس کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل گفت: «آموزش با کاهش احتمال بارداری نوجوانان و ازدواج زودهنگام مرتبط است و به دختران امکان می‌دهد سرنوشت خود را شکل دهند. برای پسران به کاهش احتمال رفتارهای پرخطر منجر می‌شود.»

این درحالی است که پس از حاکمیت دوباره طالبان بر افغانستان، ۲.۵ میلیون دختر از فراگیری آموزش محروم شده‌اند. این گروه دختران را از رفتن به مکتب بالاتر از صنف ششم، دانشگاه‌های دولتی و خصوصی و آموزش‌گاه‌های خصوصی منع کرده است.

با وجود درخواست‌های مکرر برای لغو ممنوعیت‌های آموزشی و تحصیلی برای دختران در افغانستان، طالبان پاسخ مثبت نداده است.

در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی وبعضی رسانه های تصویری دست به دست میشود، قاری سمیع‌الله، آمر جنایی طالبان در ولسوالی ی...
09/09/2024

در ویدیویی که در شبکه های اجتماعی وبعضی رسانه های تصویری دست به دست میشود، قاری سمیع‌الله، آمر جنایی طالبان در ولسوالی ینگی‌قلعه ولایت تخار به رابطه جنسی خارج از ازدواج با یک زن اعتراف می‌کند.

در ویدیوی جداگانه‌، لحظاتی از رابطه جنسی این مقام طالبان با یک زن دیده می‌شود.

در ویدیوی اعتراف این مقام طالبان می‌گوید که باشنده ینگی‌قلعه و آمر جنایی فرماندهی پولیس این ولسوالی است. او می‌گوید که حدود یک و نیم ماه است که با این زن ارتباط دارد و تا کنون سه‌بار او را در فرخار دیده است.

او در پاسخ به سوال فردی که از او تحقیق می‌کند می‌گوید که حوالی ساعت هشت و نیم صبح به او زنگ زده و قرار ملاقات گذاشته است. این مقام طالبان افزود که با او و یک زن دیگر در محلی که دقیقا نمی‌دانست رستوران است، غذا خورده و سپس با او «زنا» و «لب‌چوشی» کرده است.

در تصویر که باشندگان محل به‌صورت پنهانی گرفته‌اند، دیده می‌شود که این مقام محلی طالبان در محلی در بیرون رستوان کوکچه که با حصار نی احاطه شده، ابتدا یک زن جوان را در آغوش می‌کشد و سپس اقدام به سکس می‌کند.

باشندگان ولایت تخار به خبرگزاری میثاق گفتند که قاری سمیع‌الله روز چهارشنبه، هفتم سنبله، توسط مردم محل در رستوران کوکچه، محل ملاقات او با آن زن، در ولسوالی فرخار دستگیر شد.
باشندگان ولایت تخار می‌گویند که مقامات طالبان از قدرت دولتی و «ثروت بادآورده» خود سوءاستفاده کرده و به ازدواج‌های متعدد و روابط خارج از ازدواج روی آورده‌اند.

این در حالی است که وزارت امر به معروف و نهی از منکر طالبان به‌طور گسترده محدودیت‌های شدیدی را علیه شهروندان افغانستان اعمال کرده است. این وزارت‌خانه با اجرای قوانین سخت‌گیرانه و افراطی، زندگی اجتماعی و شخصی مردم را به شدت کنترول می‌کند.

پیش از این نیز مقامات طالبان به روابط جنسی خارج از ازدواج و تجاوز بر زنان و پسران جوان متهم شده‌اند. برخی از این مقامات بدون محکمه و پاسخگویی به زندگی با امکانات دولتی ادامه می‌دهند. با این حال دادگاه عالی طالبان روزانه با انتشار خبرنامه‌هایی از مجازات شهروندان افغانستان به اتهام‌های متفاوت به ضرب شلاق و حبس‌های کوتاه، میان‌مدت و دراز مدت خبر می‌دهد.

به گفته منابع، این مقام محلی طالبان اکنون همراه با دو زن در پیوند با این رویداد در زندان این گروه به سر می‌برد.

اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که قانون جدید امر به معروف طالبان «ضربه جدی» دیگری به حقوق زنان و دختران افغان است و این ات...
09/09/2024

اتحادیه اروپا روز دوشنبه گفت که قانون جدید امر به معروف طالبان «ضربه جدی» دیگری به حقوق زنان و دختران افغان است و این اتحادیه نمی‌تواند آن را تحمل کند.

این تحادیه گفت این قانون محدودیت‌های شدید بر زندگی افغان‌ها را را تأیید کرده و توسعه می‌دهد.

این اتحادیه در بیانیه‌ای که روز دوشنبه منتشر کرد، گفت: «ما مراقب تضعیف حقوق بشر و اصول دموکراتیک خواهیم بود، به ویژه در مناطقی که رژیم‌های استبدادی این ارزش‌های جهانی را تهدید می‌کنند.»

اتحادیه اروپا با توجه به شرایط بد حقوق بشری در افغانستان و اعمال محدودیت‌های شدید بر زنان و دختران افغان، خواهان تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد افغانستان شده است.

در بیانیه این اتحادیه آمده است: «به همین دلیل است که ما در این جلسه قطعنامه‌ای را برای تمدید مأموریت گزارشگر ویژه در مورد افغانستان پیشنهاد می‌کنیم.»

این اتحادیه گفت شرایطی که طالبان در افغانستان به وجود آورده است، به ویژه محدودیت‌های شدیدی که بر آموزش و کار زنان و دختران افغان وضع شده،‌ «توجه کامل» شورای حقوق بشر سازمان ملل را ایجاب می‌کند.

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفته است که قوانین جدید طالبان به گسترش تبعیض در جامعه...
09/09/2024

ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل متحد برای افغانستان، گفته است که قوانین جدید طالبان به گسترش تبعیض در جامعه افغانستان کمک کرده است.

آقای بنت، امروز (دوشنبه) در پنجاه‌وهفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل، گفت که اقدام‌های طالبان تمامی اقشار جامعه افغانستان را تحت تأثیر قرار داده و این تأثیرات برای نسل‌های آینده نیز باقی خواهد ماند.

وی اظهار داشت که قوانین جدید طالبان مرحله‌ای جدید از سرکوب را رقم زده است و این سرکوب به‌ویژه علیه اقلیت‌های قومی و مذهبی مانند هزاره‌ها شدت یافته است. بنت هشدار داد که اقلیت‌ها در افغانستان با موج جدیدی از خشونت‌ها مواجه خواهند شد.

او همچنین به وخامت وضعیت کودکان در افغانستان اشاره کرد و گفت که شلاق‌ها و مجازات‌های بدنی که از سوی طالبان اجرا می‌شود، مانع از فعالیت آزاد خبرنگاران شده و فضای ترس را در افغانستان گسترش داده است.

ریچارد بنت با اشاره به سفر خود در سال ۲۰۲۲ به افغانستان، تأکید کرد که طالبان هیچ دیدگاه مخالفی را تحمل نمی‌کنند و افغانستان به دوران دهه ۹۰ بازگشته است.

گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل برای افغانستان گفت که طالبان با اعمال محدودیت‌های بیشتر، جسورتر شده‌اند و همچنان تهدیدی برای منطقه محسوب می‌شوند.

با وجود این نگرانی‌ها، آقای بنت تأکید کرد که برخی راه‌حل‌های کوتاه‌مدت در افغانستان عملی شده است، اما از شورای حقوق بشر خواست تا تدابیر لازم را برای پر کردن هرگونه خلا و مقابله با چالش‌های حقوق بشری در افغانستان اتخاذ کند.

نصیر احمد اندیشه، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد در ژنیو، گفته است که طالبان تمامی راه‌ها برای بهبود شرایط افغانست...
09/09/2024

نصیر احمد اندیشه، نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد در ژنیو، گفته است که طالبان تمامی راه‌ها برای بهبود شرایط افغانستان را مسدود کرده‌اند.

آقای اندیشه امروز در پنجاه‌وهفتمین نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گفت که طالبان طی سه سال گذشته به هیچ‌یک از تعهدات خود عمل نکرده‌اند. وی تأکید کرد که طالبان با ایجاد یک رژیم بر پایه تبعیض، و با جلوگیری از سفر ریچارد بنت، گزارشگر ویژه حقوق بشر سازمان ملل، افغانستان را از جامعه جهانی منزوی کرده‌اند.

وی افزود که عدم امکان بازدید از افغانستان، یک مشکل اساسی است که جامعه جهانی باید به آن توجه کند.

در ادامه سخنرانی خود، نصیر احمد اندیشه از جامعه جهانی خواست که با توجه به قوانین جدید طالبان و محدودیت‌های گسترده‌ای که علیه مردم، به‌ویژه زنان، اعمال شده است، مرحله جدید تعامل با طالبان باید متفاوت و همراه با تدابیر سخت‌گیرانه‌تر باشد.

او همچنین به نقض گسترده حقوق بشر از سوی طالبان اشاره کرد و گفت که چنین سطحی از نقض حقوق بشر در هیچ جای جهان دیده نمی‌شود. به باور آقای اندیشه، طالبان با عدم مجازات، به سرکوب‌های خود ادامه داده‌اند.

نماینده افغانستان در سازمان ملل متحد همچنین هشدار داد که مردم افغانستان از بی‌توجهی جامعه جهانی به وضعیت این کشور نگران هستند و خواستار اقدام‌های فوری و مؤثر جامعه جهانی برای تغییر شرایط موجود شدند.

در حالی که ۶۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ باقی مانده، کامالا هریس در نظر‌سنجی‌ها با اختلاف اندک...
06/09/2024

در حالی که ۶۰ روز تا انتخابات ریاست جمهوری امریکا در ۵ نوامبر ۲۰۲۴ باقی مانده، کامالا هریس در نظر‌سنجی‌ها با اختلاف اندکی از دونالد ترامپ جلوتر است.

هریس و ترامپ در ماه‌های گذشته برای رسیدن به این مرحله از رقابت، موانع متعددی را پشت سر گذاشتند.

در ۳۱ سرطان ۱۴۰۳، جو بایدن، رئیس‌جمهوری امریکا، پس از مواجهه با تردید‌های بسیار شخصیت‌ها و اعضای حزب دموکرات درباره سلامت ذهنی و فیزیکی خود، از دور رقابت‌ها کنار کشید تا هریس رقیب تازه ترامپ، رئیس‌جمهور سابق این کشور شود.

پیش‌تر تصاویری از بایدن در حال افتادن روی پله‌های هواپیما در سنبله ۱۳۹۹ و زمین‌خوردن در مراسم فارغ‌التحصیلی نیروی هوایی در جوزای ۱۴۰۲ منتشر شده بود.

بایدن نامزدی خود برای ریاست‌جمهوری‌ را در پنجم ثور، زمانی که گفت «بیایید کار را تمام کنیم» اعلام کرده بود.

ترامپ یک سال زودتر در عقرب ۱۴۰۲ نامزدی‌اش در رقابت برای ورود به کاخ سفید را اعلام کرده بود. او نخستین رئیس‌جمهور سابق امریکا با محکومیت کیفری‌ است.

دادگاهی در نیویورک در ۱۰ جوزای ۱۴۰۳ ترامپ را به دلیل پرداخت حق‌السکوت به استورمی دنیلز، بازیگر فیلم‌های پورن، مجرم دانست.

اما جرم‌ها و اتهام‌های که تا امروز علیه ترامپ طرح شده نتوانستند او را متوقف کنند.

در هشتم سرطان ۱۴۰۳ اولین مناظره انتخاباتی کاندیداهای ریاست جمهوری امریکا برگزار و ترامپ برنده این مناظره‌ شد.

بایدن شکست‌خورده از رینگ بیرون آمد و پس از این مناظره، فشارها برای کناره‌گیری او از انتخابات شدت گرفت.

او در روز ۱۷ سرطان گفت: «تنها اگر خداوند متعال پایین بیاید، می‌تواند من را به کناره‌گیری از نامزدی برای انتخابات ریاست‌جمهوری متقاعد کند.»

ترامپ در روز ۲۳ سرطان و در یک تجمع انتخاباتی در پنسیلوانیا مورد سوء قصد قرار گرفت، اما گلوله از بیخ گوش او گذشت و جان سالم به در برد.

در روز ۲۶ سرطان از ترامپ با گوش بسته در همایش ملی جمهوری‌خواهان مثل قهرمان استقبال شد و او رسما نامزد حزب جمهوری‌خواه شد.

پس از کنار رفتن بایدن از این انتخابات، در روز ۳۱ سرطان، هریس به میدان آمد و رقابت برای تصاحب کاخ سفید جان تازه گرفت. با حضور هریس پیشتازی ترامپ در نظرسنجی‌ها متوقف شد.

در همایش ملی دموکرات‌ها در ۳۰ اسد، رسما نامزدی کاملا هریس برای رقابت با ترامپ اعلام شد.

در حال حاضر هریس از ترامپ در نظرسنجی‌ها جلو افتاده و رقابتی نفس‌گیر و شانه به شانه میان ترامپ یا هریس در جریان است.

نتایج نظرسنجی مشترک خبرگزاری رویترز و موسسه ایپسوس که روز هشت شهریور منتشر شد، نشان می‌داد کناره‌گیری بایدن از رقابت‌ها و اعلام نامزدی هریس، موجب اشتیاق بیشتر طرفداران حزب دموکرات برای شرکت در انتخابات شده است.

به گزارش رویترز، هریس ۴۵ درصد و ترامپ ۴۱ درصد از آرا را در انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا که قرار است روز ۱۵ عقرب برگزار شود، از آن خود خواهند کرد. مشارکت‌کنندگان در این پیمایش، رای‌دهندگان ثبت‌نام‌شده امریکایی بودند.

این در حالی است که در نظرسنجی پیشین رویترز و ایپسوس که در اواخر ماه جولای (اوایل مرداد) صورت گرفت، هریس تنها با اختلاف یک درصد از ترامپ پیشی گرفته بود.

چه کسی وارد کاخ سفید خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوال باید تا ۱۵ عقرب صبر کرد.

Address

Shahr-e Now

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when خبرگزاری میثاق Misaq News posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to خبرگزاری میثاق Misaq News:

Videos

Share


Other Shahr-e Now media companies

Show All