داله نیوز dalah news

داله نیوز   dalah news از خبری افغانستان جهان دیدن فرماید.

پیکر‌های برخی از جان باختگان سیلاب‌ها در بغلان امروز (یک‌شنبه، ۲۳ثور) در بخش‌های از بغلان به‌خاک سپرده شدند.آمار قربانیا...
12/05/2024

پیکر‌های برخی از جان باختگان سیلاب‌ها در بغلان امروز (یک‌شنبه، ۲۳ثور) در بخش‌های از بغلان به‌خاک سپرده شدند.

آمار قربانیان به‌شدت تکان‌دهنده‌ گفته شده؛ برنامه جهانی خوراک تا هنگام پخش گزارش، شمار جان‌باخته‌گان، را «بیش از سه‌صد تن» گفته‌است.

اما وزارت مهاجران و برگشت‌کنندگان‌ زیر اداره طالبان، آمار متفاوتی ارایه کرده.

بیشتر بخوانید:
https://amu.tv/fa/96825/

12/05/2024

فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کابل اعلام کرده است که الله گل مجاهد، عضو پیشین مجلس نمایندگان افغانستان، مظنون به قتل فردی به اسم «قاری سعیدا‌الله» است و از سوی این گروه بازداشت شده است.

خالد زدران، سخن‌گوی فرماندهی امنیه‌ی طالبان در کابل امروز (یک‌شنبه، ۲۳ ثور) با نشر پستی در ایکس گفته است که «شواهد و مدارک» در این زمینه موجود است و ماهیت رسیدگی به پرونده ایجاب می‌کرد که آزادی متهم محدود شود.

بیشتر بخوانید: https://www.etilaatroz.com/199782

گذرگاه سالنگ به روی رفت‌وآمد باز شد.این گذرگاه چاشت روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، تنها به روی موترهای مسافربری باز شده است.این بز...
30/04/2024

گذرگاه سالنگ به روی رفت‌وآمد باز شد.

این گذرگاه چاشت روز سه‌شنبه، ۱۱ ثور، تنها به روی موترهای مسافربری باز شده است.
این بزرگ راه به دلیل بارش برف و توفان شدید شب گذشته به روی ترافیک بسته شده بود.

#البرزنیوز

۸صبح، کابل: وزارت انرژی و آب طالبان از احتمال بارنده‌گی، برف‌باری نسبتاً شدید، وقوع سیلاب و بالا آمدن سطح آب دریاها طی س...
24/04/2024

۸صبح، کابل: وزارت انرژی و آب طالبان از احتمال بارنده‌گی، برف‌باری نسبتاً شدید، وقوع سیلاب و بالا آمدن سطح آب دریاها طی سه روز آینده در شماری از ساحات حوزه‌های دریایی کشور خبر می‌دهد.

وزارت انرژی و آب طالبان روز سه‌شنبه، ۴ ثور با نشر خبرنامه‌ای نوشته است که از تاریخ ۵ تا ۷ ماه روان احتمال سرازیرشدن سیلاب و ازدیاد سطح آب دریاها در شماری از ساحات حوزه‌های دریایی کشور وجود دارد.

طبق خبرنامه، احتمال بارنده‌گی و برف‌باری نسبتاً شدید همراه با سیلاب در حوزه «پنج آمو، شمال، هریرود، هلمند و کابل» پیش‌بینی می‌شود و احتمال وقوع سیلاب ناشی از بارنده‌گی، آب شدن برف با بلند شدن سطح آب در مسیر دریاهای کوکچه، تالفان، بغلان، سمنگان، بلخ، سرپل، میمنه، کوشک و کاشان، بادغیس، غور، هرات، فراه، خاشرود، هلمند، ارغنداب، ترنک، غزنی، پکتیکا، پکتیا، خوست، پنجشیر، غوربند، کابل، میدان‌وردک، کنر و لغمان و شماری از سیل‌برهای مربوط پیش‌بینی شده‌ است.

این وزارت از ساکنان مناطق متذکره خواسته است تا از نزدیک شدن در کنار دریاها هنگام سیلاب یا آب‌خیزی خودداری کرده و هنگام جاری شدن سیلاب و یا بلندرفتن سطح آب دریاها به مناطق پایین‌دست خبر بدهند تا از تلفات انسانی جلوگیری شود.

رویدادهای طبیعی در روزهای اخیر تلفات جانی و خسارات هنگفت مالی بر شهروندان کشور وارد کرده است.

شب گذشته نیز در پی وقوع دو رویداد طبیعی در ولایت‌های فراه و لوگر پنج تن جان باختند.

بزرگترین سنگ طلای جهان در کشور میانمار و در معرض دید عموم قرار دارد ،مردم قبل از ورود به محل نگهداری تحت بازرسی قرار میگ...
22/04/2024

بزرگترین سنگ طلای جهان در کشور میانمار و در معرض دید عموم قرار دارد ،مردم قبل از ورود به محل نگهداری تحت بازرسی قرار میگیرند تا از خراشیده شدن سنگ جلوگیری بعمل آید.❤️

21/04/2024

شبکه «ایران اینترنشنال» در گزارشی اختصاصی نوشت که، تصاویر ماهواره ای حمله شب جمعه اسرائیل، به بخش مرکزی سیستم پدافندی اس-300 پایگاه هوایی هشتم شکاری اصفهان در 340 کیلومتری جنوب تهران را تایید می کند.

تصاویر نشان می دهد که این حمله به بخش مهم و خاص سامانه دفاع هوایی اس-300 ساخت روسیه اصابت کرده است.

روزنامه «نیویورک تایمز»، شنبه اول اردیبهشت، در گزارشی نوشته بود، این تصاویر نشان داد که حمله دقیق به پایگاه هوایی هشتم شکاری، به رادار «پوشش متحرک» مورد استفاده در سامانه های اس-300 برای ردیابی اهداف ورودی آسیب رسانده یا از بین برده است.

این روزنامه نوشت تصاویر ماهواره ای نشان می دهد در این حمله از مهمات هدایت شونده دقیق برای هدف قراردادن پایگاه هوایی شکاری استفاده شده است.

به گزارش رسانه های ایران، اصفهان در ساعات اولیه جمعه 31 فروردین شاهد چندین انفجار بود.

عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد این انفجارها ناشی از رویارویی پدافند هوایی با «چند شی پرنده» بود. رسانه های وابسته به سپاه نیز مدعی شدند که این حمله با سه پهپاد صورت گرفته است.

https://ara.tv/6nqk2

21/04/2024

وزارت خزانه داری آمریکا چهار شرکت تامین کننده برنامه موشکی بالستیک پاکستان از جمله برنامه تولید موشک های دوربرد را تحریم کرد.

وزارت خارجه آمریکا در بیانیه ای اعلام کرد، یک شرکت بلاروسی و سه شرکت چینی را به دلیل خرید و فروش با پاکستان و مشارکت در فعالیت هایی که در گسترش سلاح های کشتار جمعی نقش داشته اند، تحریم کرده است.

تحریم های آمریکا دارایی این شرکت ها را مسدود و همه شرکت ها و شهروندان آمریکایی را از معامله با این شرکت ها ممنوع می کند.

وزارت خزانه داری ایالات متحده، چند ماه پیش، تحریم هایی را علیه سه شرکت چینی، که برای تامین مواد مورد نیاز برنامه موشکی بالستیک پاکستان فعالیت می کردند، اعمال کرد.
https://ara.tv/cfqhd

21/04/2024

وزیر دفاع فرانسه: در[صدد] جنگ با ایران نیستیم اما این کشور چالش امنیتی بزرگی نه تنها برای اسرائیل بلکه برای کشورهای منطقه و همچنین اروپا تشکیل می دهد.

21/04/2024

خبرهای کوتاه

ریاست امر به معروف و نهی از منکر ولایت سرپل یک تفریح‌گاه را به روی گردش‌گران و بازدیدکننده‌‌ها مسدود کرده است. این ریاست بی‌حجابی زنان و ادا نشدن به موقع نماز را از علت‌های بسته شدن این تفریح‌گاه، عنوان می‌کنند.

یخن‌های خامک‌دوزی قندهاری هنوزهم مشتریان زیادی دارد. مسوول انجمن یخن‌های خامک‌دوزی در قندهار می‌گوید که افزون بر دوخت یخن‌های قندهاری، دیگر صنایع دستی مانند کلاه، لنگی و چپلی نیز، در این ولایت علاقه‌مندان خاص دارند.

وزارت کار و امور اجتماعی، در ۶ ماه پسین سال پار، بیش از ۵۰۰ کودک برگشت داده شده از کشورهای ایران و پاکستان را به خانه‌های شان فرستاده است. این وزارت می‌گوید که تلاش می‌کند تا دیگر کودکان برگشت داده شده از کشورهای خارجی را به گونه مصوون به خانواده‌های شان بسپارد.

برخی از غرفه‌داران و دست‌فروشان در پایتخت، از بالا بودن کرایه غرفه‌ها و نبود مکان مشخص برای کار شان شکایت دارند. شهرداری کابل می‌گوید که فیس خدمات شهری از غرفه‌داران، بر بنیاد قوانین صورت می‌گیرد و هیچ گونه اضافه ستانی در این روند وجود ندارد.
#طلوع‌نیوز

خبرگزاری راسک: منابع از استان غور در غرب افغانستان گزارش می‌دهند که گروه طالبان تاجیک‌تبار نسبت به سایر اعضای این گروه ه...
21/04/2024

خبرگزاری راسک: منابع از استان غور در غرب افغانستان گزارش می‌دهند که گروه طالبان تاجیک‌تبار نسبت به سایر اعضای این گروه هیچ گونه صلاحیتی ندارند.

یک منبع معتبر مشروط بر حفظ هویتش در استان غور ضمن تایید این مطلب به خبرگزاری راسک روز جمعه، ۳۱حمل / فروردین گفت که طالبان تاجیک‌تبار هیچ‌گونه صلاحیتی را در…
بیش‌تر بخوانید...

خبرگزاری راسک: منابع از استان غور در غرب افغانستان گزارش می‌دهند که گروه طالبان تاجیک‌تبار نسبت به سایر اعضای این گروه هیچ گونه صلاحیتی ندارند. یک منبع معتبر مشروط ....

21/04/2024

باشندگان محل از وقوع انفجار در ساحه پل سوخته تا گولایی دوخانه از مربوطات ناحیه ششم شهر کابل خبر داده‌اند.

جزئیات دقیق این رویداد هنوز مشخص نیست.

اما شماری از کاربران شبکه‌های اجتماعی پس از وقوع این انفجار شام امروز(شنبه، اول ثور) نوشته‌ که تعدادی افراد زخمی را مشاهده کرده‌اند.

دو سایت حقوق بشری ایرانی گزارش داده‌اند که طی روزهای اخیر پنج شهروند افغانستان در زندان‌های شهرهای مشهد و کرج ایران اعدا...
21/04/2024

دو سایت حقوق بشری ایرانی گزارش داده‌اند که طی روزهای اخیر پنج شهروند افغانستان در زندان‌های شهرهای مشهد و کرج ایران اعدام شده‌اند.

سایت «حال‌وش» نوشته است که چهار زندانی اهل افغانستان، از جمله دو برادر در زندان وکیل‌آباد مشهد اعدام شده‌اند.

جزئیات بیشتر:

دو سایت حقوق بشری ایرانی گزارش داده‌اند که طی روزهای اخیر پنج شهروند افغانستان در زندان‌های شهرهای مشهد و کرج ایران اعدام شده‌اند.

21/04/2024

سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل: موشک استفاده شده در حمله به اصفهان از نوع مافوق صوت« Rampage» با برد 145 کیلومتر و دارای کلاهک جنگی 150 کیلوگرمی است.

12/04/2024

مقام‌های آلمان روز جمعه خبر دادند که سه نوجوان ۱۵ و ۱۶ ساله را به ظن طراحی حمله تروریستی بازداشت کرده اند. این نوجوانان ظاهراَ در نظر داشته اند به مسیحیان و مراکز پولیس حمله کنند.

روزنامه آلمانی «بیلد» گزارش داده است که بازداشت شده‌ها از گروه تروریستی موسوم به «دولت اسلامی» یا داعش ستایش کرده و در نظر داشته اند با استفاده از کارد و مواد آتش‌زا به ایستگاه‌های پولیس و عبادت‌کنندگان مسیحی حمله کنند.

شماری از چهره‌های سیاسی مخالف طالبان در پیام‌هایی به مناسبت عید بر ادامه «مبارزه» در برابر طالبان تأکید کردند.احمد مسعود...
11/04/2024

شماری از چهره‌های سیاسی مخالف طالبان در پیام‌هایی به مناسبت عید بر ادامه «مبارزه» در برابر طالبان تأکید کردند.

احمد مسعود، رهبر جبهه مقاومت در پیامی بر مبارزه در برابر با طالبان تأکید کرد.

او گفت: «تا برافراشته شدن پرچم با شکوهِ آزادی، هم‌چنان متعهد به ارزش‌های ملی و خواسته‌های مردمی، به مبارزه و مقاومت ادامه خواهیم داد.»

در همین حال، عبدالرشید دوستم معاون ریاست جمهوری دولت پیشین در دیداری با شماری از شهروندان افغانستان مقیم ترکیه گفت که شماری از شهروندان افغانستان «به دلیل ظلم طالبان» در کشورهای مختلف آواره شده‌اند.

امرالله صالح، معاون ریاست جمهوری در دولت پیشین در پیامی گفت که مبارزه آنان تا «پرشکوه‌ترین روز سرنگونی جهالت و استبدادو رهایی افغانستان از اسارت تعصب و جهالت» ادامه خواهد داشت.

با این حال، جبهه آزادی در یک اعلامیه گفته است که پس از عید «عملیات‌های نظامی‌اش» در برابر طالبان را از سر می‌گیرد.
https://amu.tv/fa/91331/

  یک موج بارشی قدرتمندی بعد از ظهر پنجشنبه دوم عید از سمت غرب وارد افغانستان خواهد شد یک تعداد ولایات روز جمعه و یک تعدا...
11/04/2024


یک موج بارشی قدرتمندی بعد از ظهر پنجشنبه دوم عید از سمت غرب وارد افغانستان خواهد شد
یک تعداد ولایات روز جمعه و یک تعداد ولایات هم روز شنبه باران خواهد داشت پس منتظر بمانید

: در ولایات ذیل باران ها #شدید خواهد بود‌ و احتمال #خسارات بسیار زیاد است باید از اکنون آماده گی گرفت

1ً: کابل ⛔
2 ننگرهار ⛔
3: کنر⛔
4: غزنی ⛔
5: خوست ⛔
6: لغمان ⛔
7: کاپیسا ⛔
8: پروان ⛔
9: لوگر ⛔
10: زابل ⛔
11: پکتیا ⛔
12: میدان وردک ⛔
13: شرق هرات ⛔
14: شرق فراه ⛔

: ولایات ذیل هم باران های متوسط و گاهی شدید خواهد داشت

1: بادغیس
2: هرات
3: فاریاب
4: سرپل
5: سمنگان
6: بلخ
7: غور
8: کندهار
9: ارزگان
10: بامیان
11: دایکندی
12: بغلان‌
13: پنجشیر
14: تخار
15: کندز
16: بدخشان
17: نورستان
18: پکتیکا
19: جوزجان

: اما در ولایات ذیل احتمال اینکه باران ببارد بسیار کم است ، با آن هم احتمال دارد باران های ضعیفی داشته باشد

۱: غرب و مرکز فراه
۲: نیمروز
۳: مرکز و جنوب هلمند

#نوت: اگر میخواهید که هموطن گرامی شما در روز سوم و چهارم عید غافلگیر نشود پس لطفاً این پست را به اشتراک بگذارید

والله اعلم.

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که طالبان زمین‌ها و ملکیت‌های شهروندان هندوباور و سیک افغانستان را به آنان باز می‌گردانند....
11/04/2024

رسانه‌های هندی گزارش داده‌اند که طالبان زمین‌ها و ملکیت‌های شهروندان هندوباور و سیک افغانستان را به آنان باز می‌گردانند.

این رسانه‌ها به نقل از مقام‌های هندی گزارش داده‌اند که این اقدام می‌تواند «یک حرکت مثبت طالبان نسبت به هند» باشد.

این در حالی است که پس از تسلط طالبان در اگست ۲۰۲۱ بر کشور، شماری زیادی از شهروندان سیک و هندوهای افغانستان، کشور را ترک کردند.

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس می‌گوید که کشته شدن سه پسر و نواسه‌هایش توسط اسرائیل تاثیری بر مواضع این گروه نخواهد ...
11/04/2024

اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی گروه حماس می‌گوید که کشته شدن سه پسر و نواسه‌هایش توسط اسرائیل تاثیری بر مواضع این گروه نخواهد گذاشت.

بنابر گزارش رسانه‌های فلسطینی دیروز(چهارشنبه، ۲۲ حمل) موتر حامل سه پسر و تعدادی از نواسه‌های اسماعیل هنیه زمانی هدف نیروی هوایی اسرائیل قرار گرفت که در تعطیلات عید فطر برای دیدار با خانواده‌های قربانیان جنگ غزه در حرکت بودند.

اما ارتش اسرائیل گفته است آن‌ها «در آستانه‌ی انجام عملیات تروریستی» بودند.

ادامه در وبسایت اکسوس
https://oxus.tv/2024/04/11/ismail-haniyeh/

در پی واژگون‌‎شدن یک موتر سواری به داخل بند آب در ولسوالی ورسج ولایت تخار، هفت نفر جان باخته‌اند.به‌گفته‌ی منابع محلی، ا...
11/04/2024

در پی واژگون‌‎شدن یک موتر سواری به داخل بند آب در ولسوالی ورسج ولایت تخار، هفت نفر جان باخته‌اند.

به‌گفته‌ی منابع محلی، این حادثه حوالی ساعت ۴:۰۰ عصر امروز (پنچ‌شنبه، ۲۳ حمل) در منطقه‌ی «حوض‌وغنان» ورسج رخ داده است.

این منابع می‌افزایند که یک موتر نوع سراچه به‌دلیل سرعت زیاد از جاده منحرف و به داخل حوض واژگون شده است.

https://storage.googleapis.com/qurium/www.etilaatroz.com/197130-%d9%88%d8%a7%da%98%da%af%d9%88%d9%86%d8%b4%d8%af%d9%86-%db%8c%da%a9-%d9%85%d9%88%d8%aa%d8%b1-%d8%a8%d9%87-%d8%af%d8%a7%d8%ae%d9%84-%d8%a8%d9%86%d8%af-%d8%a2%d8%a8-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d8%ae.html

خواست رهبر طالبان عاملان انتحاری مبنی براین‌که مانند گذشته آماده «مبارزه» باشند، با واکنش‌های روبه‌رو شده است.طالبان در ...
11/04/2024

خواست رهبر طالبان عاملان انتحاری مبنی براین‌که مانند گذشته آماده «مبارزه» باشند، با واکنش‌های روبه‌رو شده است.

طالبان در روز اول عید صدای منسوب به هبت الله آخندزاده را پخش کردند که در آن وی گفته است که افراد طالبان باید مانند گذشته آماده‌ی انجام حمله‌های انتحاری باشند.

بیشتر بخوانید:
https://amu.tv/fa/91469/

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان درباره‌ی احتمال بارش سنگین برف و باران، باد شدید و سیلاب آنی در سراسر ک...
11/04/2024

ریاست هواشناسی وزارت ترانسپورت و هوانوردی طالبان درباره‌ی احتمال بارش سنگین برف و باران، باد شدید و سیلاب آنی در سراسر کشور هشدار داده است.

به‌گفته‌ی این ریاست، امروز (پنج‌شنبه، ۲۳ حمل) و فردا در ۳۴ ولایت‌ کشور بارش سنگین برف و باران سیل‌آسا پیش‌بینی شده است.

ریاست هواشناسی مقدار برف را در نقاط مختلف از ۱۵ الی ۵۰ سانتی‌متر و مقدار بارش را از ۱۵ الی ۸۰ میلی‌متر پیش‌بینی کرده است.

این ریاست همچنین در ولایت‌های غربی، جنوبی و جنوب‌غربی بادهای نسبتا شدید با سرعت ۳۰ الی ۸۰ کیلومتر در ساعت را پیش‌بینی کرده است.

10/04/2024

منابع محلی در پنجشیر می‌گویند که یک جوان اهل این ولایت «براثر شکنجه» در زندان طالبان در کابل جان باخته است.

به گفته‌ی منابع این جوان احمد نام داشت و حدود هفت ماه پیش از سوی طالبان از منطقه‌ی «کوتل خیرخانه»‌ی کابل بازداشت شده بود.

جزئیات بیشتر:
https://www.etilaatroz.com/197051

07/04/2024

«جبهه مقاومت ملی افغانستان» می‌گوید که در حمله‌ی نیروهایش بر یک ایست‌بازرسی طالبان در شهر کابل، یک عضو این گروه کشته و سه عضو دیگر آنان زخمی شده‌اند.

این جبهه با نشر اعلامیه‌‌ای در ایکس گفته است که این حمله حوالی ساعت ۷:۳۰ دقیقه‌‌ی امشب (یک‌شنبه، ۱۹ حمل) در ساحه‌ی «کمپنی» حوزه‌‌ی پنجم شهر کابل انجام شده است.

رسانه‌های تحت کنترل طالبان گزارش داده‌اند که کار ساخت واحد‌های مسکونی «نیله‌باغ» در کابل با حمایت مالی کشور چین آغاز شده...
07/04/2024

رسانه‌های تحت کنترل طالبان گزارش داده‌اند که کار ساخت واحد‌های مسکونی «نیله‌باغ» در کابل با حمایت مالی کشور چین آغاز شده است.

تلویزیون ملی افغانستان که اکنون تحت کنترل طالبان فعالیت می‌کند، امروز (یک‌شنبه، ۱۹ حمل) گزارش داده است که کار ساخت این واحدهای مسکونی، با حضور معاونان اقتصادی و اداری نخست‌وزیر طالبان آغاز شده است.

تفاهم‌نامه‌ی پروژه‌ی ساخت «شهرک نیله‌باغ» در ساحه‌ی دارالامان کابل در سال ۲۰۱۵ میلادی میان حکومت پیشین افغانستان و دولت چین به امضا رسیده بود. ‌

براساس این تفاهم‌نامه، دولت چین تعهد کرده بود که ۱۰ هزار واحد مسکونی در این شهرک بسازد.

قرارداد ساخت فاز اول این پروژه که شامل هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی می‌شود، در سال ۲۰۲۰ میلادی میان وزارت شهرسازی افغانستان و شرکت «ام‌سی‌سی-۱۹» چین امضا شده بود.

https://storage.googleapis.com/qurium/www.etilaatroz.com/196864-%da%a9%d8%a7%d8%b1-%d8%b3%d8%a7%d8%ae%d8%aa-%d9%88%d8%a7%d8%ad%d8%af%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b3%da%a9%d9%88%d9%86%db%8c-%d9%86%db%8c%d9%84%d9%87%d8%a8%d8%a7%d8%ba.html

کمیته مرکزی رویت هلال از مردم خواسته است که همزمان با اعلام نشست این کمیته، برای دیدن هلال ماه شوال تلاش کنند.این کمیته ...
07/04/2024

کمیته مرکزی رویت هلال از مردم خواسته است که همزمان با اعلام نشست این کمیته، برای دیدن هلال ماه شوال تلاش کنند.

این کمیته در اطلاعیه‌ای که شنبه شب (۲۷ رمضان) از سوی ستره محکمه منتشر شد، گفته است که هر شهروندی که ماه را دید، به محکمه محل و کمیته رویت هلال شهادت دهد.
***
سترې محکمې د هلال کمیټې د ناستې د اعلانولو ترڅنګ له خلکو هم غوښتي، چې د شوال د مياشتې د ليدلو هڅه دې وکړي.
دې ادارې د شنبې پر شپه (د روژې پر اووه‌ویشتمه) ویلي: هر هغه هېوادوال، چې سپوږمۍ ولېدله؛ باید سیمه ییزې محکمې او د هلال د لیدلو کمېټې ته دې خپله شاهدي وړاندې کړي.

06/04/2024

منابع معتبر محلی در کابل به روزنامه اطلاعات روز تأیید کرده‌اند که محافظان عبداللطیف نظری، معاون وزارت اقتصاد طالبان با نیروهای این گروه درگیری فیزیکی داشته‌اند و دو طرف به همدیگر «دشنام قومی» داده‌اند.

به‌گفته‌ی این منابع، این درگیری بعدازظهر دیروز (جمعه، ۱۷ حمل) در ایست‌بازرسی «بند قرغه» رخ داده است.

بیشتر بخوانید: 👇
https://www.etilaatroz.com/196754

منابع از پاکستان می‌گویند که احمد هنایش، خبرنگار افغانستانی در شهر اسلام‌آباد در پی حمله دو مرد مسلح ناشناس زخمی شده است...
05/04/2024

منابع از پاکستان می‌گویند که احمد هنایش، خبرنگار افغانستانی در شهر اسلام‌آباد در پی حمله دو مرد مسلح ناشناس زخمی شده است.

نزدیکان آقای هنایش به رسانه‌ها گفته‌اند که او چهارشنبه‌شب، ۱۵ حمل در نزدیکی سفارت آلمان در شهر اسلام‌آباد، پایتخت پاکستان هدف حمله قرار گرفته است.

در این حادثه دو گلوله بر پا و سر هنایش اصابت کرده است.

به گفته‌ی آنان، مهاجمان پس از شلیک گلوله با موتورسایکل از ساحه فرار کرده‌اند.

احمد هنایش خبرنگار رادیو آزادی و صاحب امتیاز سه رسانه محلی در ولایت‌های پروان و پنجشیر بود.

دولت پاکستان تا هنوز در این مورد چیزی نگفته‌ است.

قابل یادآوری است که پس از روی کار آمدن گروه طالبان در افغانستان، شمار زیادی از خبرنگارن از طریق پروسه تخلیه به کشورهای امن پناه بردند و صدها خبرنگار دیگر از ترس طالبان به کشورهای همسایه، به ویژه پاکستان و ایران فرار کرده‌اند.

05/04/2024

منابع به افغانستان انترنیشنل می‌گویند.!
که ولسوال مالستان بعد از آنکه شیعیان را مشرک خواند از مالستان فرار کرد.
کسی جزئیات بیشتر را می‌داند؟

Address

مالستان
Ghazni

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when داله نیوز dalah news posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to داله نیوز dalah news:

Share