SZOSA Magazyn pasjonatów kolarstwa Misją redakcji SZOSY jest tworzenie czasopisma kompleksowo opisującego kolarstwo szosowe, zarówno profesjonalne, jak i amatorskie.

18/06/2024

„Ten rower JEST bardzo lekki i sztywny. Właśnie z tego wynikają jego wspaniałe własności jezdne. Nie chodzi tu tylko o ramę, lecz o całość zbudowaną z poszczególnych komponentów, od kierownicy po opony. Każdy ruch ciała znajduje natychmiastowe odzwierciedlenie w ruchu roweru i to jest wrażenie, jakiego nie da się uzyskać na żadnym gravelu czy MTB. Giant TCR pozwala przypomnieć sobie o tym wszystkim, co jest tak piękne w szosie – o absolutnej prostocie i minimalizmie. I maksymalnej efektywności.” O rowerze Giant TCR 2025 piszemy na magazynszosa.pl (link w bio).

📷

Porządny design. Kanał portowy: © Leonardo da Vinci. Rower: . Łódki też niczego sobie.
20/05/2024

Bardo ❤️Fot: Hania Tomasiewicz
06/05/2024

Bardo ❤️

Fot: Hania Tomasiewicz

Jakieś miłe plany na tę wiele obiecującą majówkę?
29/04/2024

Las wzywa. 🌳🌲🌳🌲🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♀️                                          📷
26/04/2024

Las wzywa. 🌳🌲🌳🌲🚴🏽‍♂️🚴🏽‍♀️

📷

We have already known each other with  before, we had even exchanged articles but this was our first meeting in Navarra....
20/04/2024

We have already known each other with before, we had even exchanged articles but this was our first meeting in Navarra. It prooved that both our magazines SZOSA and VOLATA have been made for almost ten years now and we have so many common thoutghs, experiences and emotions. At the end we exchanged copies and they appeared both to be 40th issues and look at the covers! Incredible coincidence.
#

16/04/2024

Najważniejsza kwestia dotyczącą jeżdżenia po prowincji Navarra - na północ od Pampeluny jest zielono i deszczowo, na południu - znacznie bardziej sucho, a nawet - w przypadku Las Bardenas - pustynnie. Jak widać na zdjęciach, jeździliśmy i tu, i tu.

Cypr - spalony słońcem, pełen życia. Byliśmy tam dwa razy, za każdym razem po zakamarkach wyspy oprowadzał nas  Tym raze...
01/03/2024

Cypr - spalony słońcem, pełen życia. Byliśmy tam dwa razy, za każdym razem po zakamarkach wyspy oprowadzał nas Tym razem on sam zaprasza wszystkich na 11. edycję Cyprus Gran Fondo oraz tygodniowy gravelowy festiwal Bedrock. Na magazynszosa.pl przypominamy oba artykuły oraz piszemy szerzej o tegorocznych wiosennych wydarzeniach na tej wyjątkowej wyspie (linki w bio).

22/02/2024

Tegoroczna edycja zapowiada się ciekawie.

Przypominamy, że najnowsze wydanie SZOSY jest do kupienia na naszej stronie oraz w niektórych sklepach rowerowych.
11/01/2024

Plakat z najnowszą okładką 40. wydania SZOSY wykonany metodą sitodruku przez  do kupienia na magazynszosa.pl #40        ...
09/01/2024

Plakat z najnowszą okładką 40. wydania SZOSY wykonany metodą sitodruku przez do kupienia na magazynszosa.pl
#40

06/01/2024

Wydrukowalismy 40. numer SZOSY! Od kilku dni zasuwamy z pakowaniem i wysyłką prenumerat i zamówień z grudniowej przedsprzedaży. W poniedziałek wznowimy sprzedaż numeru na www.magazynszosa.pl, pojawia się też on powoli w naszych zaprzyjaźnionych sklepach rowerowych i kawiarniach - ich listę znajdziecie na stronie. Miłego weekendu!
Za projekt okładki dziękujemy 😘

SZOSA zawsze była dostępna w sklepach rowerowych i kawiarniach. I będzie!Wycofujemy się wprawdzie z kiosków, ale tylko p...
05/12/2023

SZOSA zawsze była dostępna w sklepach rowerowych i kawiarniach. I będzie!
Wycofujemy się wprawdzie z kiosków, ale tylko po to, żeby zintensyfikować sprzedaż na własnej stronie oraz w zaprzyjaźnionych punktach. Zapraszamy też nowe sklepy i lokale do współpracy.
Bike Park Bikestage - Sklep i Serwis Rowerowy Veloport - Sklep i serwis rowerowy Veloart Bikebrothers Bike-RS Kraków Góra Rowerska HARFA-HARRYSON Velomania Pan tu nie stał Kolarski Gołaś Bikes Caramello-Bike ROADBIKE Sklep Rowerowy Ostre Koło SPORT-PROFIT Rowery - Specjalistyczny Sklep i Serwis Stylówa.PRO TRIRENT Fabrykarowerow.com Wysepka Mała Czarna PM Rider Sklep i Serwis Rowerowy Velodrom Katowice IM-Motion Sieć sklepów i serwisów rowerowych Bike Café J-BIKE Rowerowy Bidon.cc kolarska.cc

04/12/2023

W tym tygodniu Pracownia Witryna wykona 100 szt. plakatów z naszą najnowszą okładką. To będzie sitodruk (czyli ich specjalność), wym. 50 x 70 cm, papier 270 g - kawał porządnego plakatu.
Dochód przeznaczymy na pokrycie kosztów druku 40. numeru SZOSY.
Składanie zamówień: https://magazynszosa.pl/produkt/plakat-szosa-nr-40/

Sprzedaż rusza, zachęcamy i zapraszamy!

Przed nami wydanie czterdziestego numeru SZOSY. Poważny jubileusz!Czujemy ogromną wdzięczność za całą tę przygodę z SZOS...
03/12/2023

Przed nami wydanie czterdziestego numeru SZOSY. Poważny jubileusz!
Czujemy ogromną wdzięczność za całą tę przygodę z SZOSĄ, za to, że możemy ją od początku wydawać tak, jak chcemy, czyli w formie drukowanego magazynu. Widzimy jednocześnie, co się dzieje wokół: upadają kolejne tytuły prasowe, duże i małe, nie tylko w naszej branży, a dział prasy w Empiku kurczy się coraz bardziej, oddając miejsce na plastikowe gadżety.
A cały czas czujemy, że czytanie drukowanej SZOSY daje Wam coś, czego potrzebujecie i szukacie. Że w dobie nieustannego klikania w Internecie czytanie na papierze pisma, które jest zamkniętą całością, to wyrafinowana i rzadko przyjemność, a wręcz luksus. Chwila, w której można na chwilę się wyłączyć i czytać treść zamiast „konsumować content” ma coraz większą wartość – a Wy to przez cały czas, od ponad ośmiu lat, doceniacie. To daje wielką motywację, by kontynuować.
Aby było to jednak dalej możliwe, potrzebujemy wielu zmian. Jedna z nich dotyczy dystrybucji. Postanowiliśmy całą moc przełożyć na własną sprzedaż, co oznacza dostępność SZOSY wyłącznie na naszej stronie oraz, jak dotąd, w sklepach rowerowych i kawiarniach. Nakład określamy na podstawie ilości zamówień w przedsprzedaży. To znacznie bardziej uzasadnione ekonomicznie, bo obniża koszty druku i dystrybucji, a także ekologicznie – sprzedając w kioskach nie sposób uniknąć wyrzucania części nakładu do śmieci (przy obecnych cenach produkcji takie działanie to czysta rozrzutność).
Od dziś nadajemy więc naszemu hasłu nowe znaczenie: kupujcie SZOSĘ bezpośrednio od nas, nawet jeśli dotąd woleliście iść po nią do kiosku.
Potrzebujemy tej zmiany, by móc zostać przy druku. Wierzymy, że dzięki Wam będzie to możliwe.
Zbieranie zamówień na numer 40. trwa właśnie na https://magazynszosa.pl/produkt/sz-1-2023-40/.

30/11/2023

To jubileuszowy, czterdziesty numer SZOSY. Ta „czterdziestka” skojarzyła nam się, no cóż – z kryzysem, który niekiedy dopada ludzi w średnim wieku. Zdaliśmy sobie sprawę, jak często rower bywa towarzyszem życiowych kryzysów i przełomów – i jak często pozwala z nich wyjść. Sami jesteśmy czterdziestolatkami i wiemy, że wielu naszych czytelników i czytelniczek również, więc dużo tu, by tak rzec, „z życia wzięte”. Z kryzysem mierzymy się też jako twórcy SZOSY.

Czterdziestka to w życiu kolarza moment przełomowy. Dla wyczynowców jest równoznaczna z przechodzeniem na emeryturę, amatorzy natomiast często w tym wieku dopiero zaczynają. Ale, abstrahując już od kwestii wieku, samo jeżdżenie rowerem pełne jest trudnych momentów, czy to pod postacią zwykłej „bomby” czy utraty motywacji do jeżdżenia. Proces treningu to w zasadzie nieustanne zarządzanie kryzysem – kontrolowane pakowanie go w kłopoty, by się dzięki temu odbudowywał silniejszy. Podobnie jest, gdy na rowerze uprawia się turystykę – gdy ruszasz w daleką trasę, kryzysy masz gwarantowane, a wychodzenie z nich będzie materiałem, z którego ulepisz swoje najlepsze wspomnienia. Nie wspominając o najprostszej metaforze pokonywania trudnych momentów, jaką stanowi każdy podjazd w górach.
I jeszcze wymiar społeczny i ekonomiczny: kryzysów na tym świecie nie brak, z klimatycznym na czele, i nawet jeśli rower nie jest remedium na nie wszystkie, to z pewnością można go traktować jako symboliczne światełko nadziei, że ludzkość jednak da sobie z nimi radę.

UWAGA: ten numer SZOSY będzie dostępny wyłącznie na naszej stronie internetowej, w zaprzyjaźnionych sklepach rowerowych oraz, oczywiście, w prenumeracie. Nie szukajcie go w kioskach! Wielkość nakładu będzie zależeć od ilości zamówień – ich zbieranie trwa właśnie na https://magazynszosa.pl/produkt/sz-1-2023-40/

Za ilustrację okładkową dziękujęmy Pracownia Witryna.

W numerze teksty między innymi Michał Gołaś, Adam Probosz, Paulina Brzeźna-Bentkowska, Wolfgang Brylla, Miłosz Sajnog, Maciej Hop, Ala Ma Koła, Arek Kogut, , Krzysztof Bienkiewicz, Borys Aleksy, Ministra Kolarstwa i Sportu.

27/11/2023

Danek był jedną z najbardziej pozytywnych, radosnych i energicznych osób, jakie znaliśmy. Super kumplem, który każdym swoim słowem i czynem inspirował do życia na 100%. Tym trudniej uwierzyć, że już go nie ma – zmarł kilka dni temu w tragicznych okolicznościach. W historii Wrocławia zapisał się jako pierwszy oficer rowerowy, który swoją wiedzą, animuszem i optymizmem rozpędził na dobre rewolucję rowerową w tym mieście.
Daniel zostawił żonę z pięciorgiem dzieci. Obecnie trwa zbiórka, której celem jest wsparcie finansowe dla nich.

Tragicznie zginął nasz przyjaciel Daniel Chojnacki. Do katastrofy doszło w Alpach. Zabrała go lawina. Osierocił piątkę dzieci. My - przyjaciele rodziny - założyliśmy tę zbiórkę, żeby pomóc Kasi, żonie Danka, przed którą stoi olbrzymie wyzwanie - samotnie wychować Tytusa, Różę, ...

11/09/2023

Najnowszy – już czterdziesty! – numer SZOSY jest gotowy, ale nie możemy go jeszcze opublikować. Naszemu wydawnictwu trudno jest ostatnio związać koniec z końcem – do tego stopnia, że skutecznie blokuje to możliwość wydawania SZOSY na papierze. Wstrzymana jest też publikacja wersji cyfrowej. Być może sami to sobie wykrakaliśmy, bo wydanie nazywaliśmy roboczo „Przełom” albo „Kryzys”. Chodziło nam wprawdzie o inny wymiar kryzysu, tj. o gruntowne życiowe zmiany i to, jak w ich kontekście może funkcjonować rower (zainspirowała nas ta czterdziestka), ale dalej potoczyło się to już chyba własnym torem...
Wiemy, że czekacie i się niepokoicie. My mieliśmy doła i ogólny paraliż przez całe lato. Ale chcemy Was zapewnić, że robimy teraz wszystko, co się da, żeby wrócić do normalności. W czasach, gdy w zasadzie wszystkie media działają wyłącznie w Internecie, tworzenie magazynu takiego jak SZOSA wymaga prawdziwej akrobatyki. Gimnastykujemy się więc, ile wlezie, zaciskamy pasa, reorganizujemy, planujemy nowe rozwiązania, a przy okazji porządkujemy, bo już nam się przez te 8 lat trochę gratów nazbierało. Pamiętacie tę okładkową foto-planszę? ;)
Trzymajcie za nas kciuki. Borys i Hania

Życie jest za krótkie, żeby jeździć na kiepskich rowerach – dlaczego ta zasada nie miałaby dotyczyć również dzieci? Rok ...
25/05/2023

Rok temu roko.bike przysłał nam do testu jeden ze swoich rowerów. Fascynacja od samego początku. Wtedy napisaliśmy ten artykuł https://magazynszosa.pl/roko-dla-dzieci-pierwsze-wrazenia/. Teraz przygotowujemy podsumowanie rocznych testów do najbliższego numeru SZOSY. Ale właściwie można by zrobić ‚kopiuj/wklej”, bo tak jak nas ten rower zachwycił na początku, tak zachwyca dalej.

18/05/2023

Karta rowerowa. W wielu szkołach odbywają się teraz egzaminy. Jeśli dotyczy to Waszych dzieci i jeśli też macie poczucie, że przygotowania w ramach lekcji były, delikatnie mówiąc, powierzchowne, to tu jest super pomoc: http://rowerowaszkola.pl. Filmiki instruktażowe, testy, objaśnienia przepisów, a nawet gotowe scenariusze lekcyjne dla nauczycieli - zobaczcie razem z dziećmi, warto! Nie chodzi tylko o zdanie egzaminu, ale o danie dzieciom wiedzy i umiejętności w jednej z najważniejszych dziedzin w życiu.

Między sobą najczęściej mówimy o tym wyścigu „Nasz Liege”. Sama historia i klasa   to wystarczające powody, by go pokoch...
22/04/2023

Między sobą najczęściej mówimy o tym wyścigu „Nasz Liege”. Sama historia i klasa to wystarczające powody, by go pokochać, ale my nazbieraliśmy tych powodów jeszcze więcej - mieliśmy szczęście być na trasie kilkukrotnie. Czasami przejeżdżaliśmy najsłynniejsze fragmenty, ale raz zrobiliśmy całość, w deszczu, podczas , a tego się nie da zapomnieć. A potem był wyjątkowy wyjazd ojciec+syn, mocne przeżycie dla obu, a dodatkowo odbywał się w nietypowej, covidowej atmosferze, w sumie bardzo kameralnej (i głównie z tego wyjazdu wrzucamy tu kilka zdjęć). Zawsze przy tym kibicowaliśmy Michał Gołaś, dla którego to też był jeden z najważniejszych dni w sezonie i często o tym w SZOSIE pisał. Może to magia najstarszego wyścigu w kalendarzu, a może po prostu fakt, że na ostatnich 100 km dostaje się tam niemiłosiernie w dupę, tak czy inaczej uwielbiamy „Nasz Liege”. Wrósł w nas, my weń, i tak już zostanie. Jutro oglądamy!

Relacja z LBL Challenge jest w tym numerze: https://magazynszosa.pl/produkt/3-2017-cyfrowa/ (dostępna już tylko wersja cyfrowa)

Wyjazd z Tatą był w „Ardenach”: https://magazynszosa.pl/produkt/5-2020/

18/04/2023

Ta pozłacana madonka, nafaszerowana kosztownym osprzętem, to najdroższy rower w Fabrykarowerow.com, a pewnie i w całej Polsce.
Gdy dostaliśmy o niej informację, w pierwszym odruchu zareagowaliśmy z niesmakiem – bo ileż można się ekscytować drogim sprzętem?
Ale gdy dokładniej przeczyta się opis…
Rower za 150 tys. jako symbol przemijania i krytyka konsumpcjonizmu? Kampania reklamowa jako projekt artystyczny? Sesja zdjęciowa na cmentarzu? Tyle tu sprzeczności, takie to zagmatwane, że aż intrygujące - i może się podobać.
Pomysł i wykonanie - FabrykaRowerów i duet artystyczny Sętowski&Gawron. Na YouTube jest o tym filmik: https://youtu.be/yo4nlLVKABE

Pokiereszowany bruk   za każdym razem, gdy po kim jeździliśmy, skłaniał nas do głębokiej refleksji - po jaką cholerę pch...
07/04/2023

Pokiereszowany bruk za każdym razem, gdy po kim jeździliśmy, skłaniał nas do głębokiej refleksji - po jaką cholerę pchać się tam rowerem, szczególnie wyścigowym?!!
No, ale tak naprawdę wiadomo, po jaką. Niesamowita jest legenda Paryż-Roubaix. Nawet, gdy przejeżdżasz tylko część trasy, nie biorąc udziału w wyścigu, czujesz się jak bohater (widać to na twarzy Borysa, nie?;)). No i ten prysznic na koniec, człowiek się czuje niemal Boonenem.
Potem schodzi się w końcu na ziemię i przychodzi kolejna refleksja: że choćby nie wiadomo jak cię tam wytrzęsło, to nie doświadczysz Roubaix w takim stopniu, jak ta garstka wybrańców i wybranek, którzy staną na starcie kolejnej edycji. Nam, zwykłym rowerzystom, pozostaje usiąść przed TV.
PS Ale i tak warto spróbować choć kilku sektorów!

(Zdjęcia są z 2019 r., artykuł był w numerze „Francja”)

05/04/2023

Dwa lata temu pisaliśmy, że przyszłość przyjedzie cargo bike’em - i zdaje się, że zaczęła na dobre przyjeżdżać. Na Bike Expo widzieliśmy kilka modeli (w tym polskie premiery), a to, jak na tę niszę, ilość kosmiczna. Relację z BIKE EXPO - Narodowy Test Rowerowy razem ze zdjęciami, spisaliśmy tu: https://magazynszosa.pl/bike-expo-2023/.

29/03/2023

Kilka dni temu zaczęliśmy jeździć w ciuchach z serii Prime, które Spec przysłał nam do testów. Przy okazji oczywiście zdjecia z Ewa Jezierska Fotografia, tu pierwsze podglądy z ekranu.

Specialized Bicycles

UPDATE – wszystkie wejściówki już rozdane!Zostało nam jeszcze 5 takich dwudniowych wejściówek na BIKE EXPO - Narodowy Te...
29/03/2023

UPDATE – wszystkie wejściówki już rozdane!

Zostało nam jeszcze 5 takich dwudniowych wejściówek na BIKE EXPO - Narodowy Test Rowerowy. Piszcie na [email protected], by je dostać. Zdecyduje kolejność zgłoszeń.
Do zobaczenia w ten weekend w Warszawie na Stadionie Narodowym!

28/03/2023

Już w najbliższą sobotę widzimy się na BIKE EXPO - Narodowy Test Rowerowy. To jedna z niewielu okazji w roku, by spotkać się z Wami osobiście, a to zawsze jest dla nas super. Przyjdźcie na nasze stoisko, zapraszamy! A, i mamy kilkanaście wejściówek, chcecie? Prosimy zgłaszać się na [email protected]. Kto pierwszy, ten lepszy!
Do zobaczenia
Więcej szczegółów tu https://magazynszosa.pl/targi-rowerowe-bike-expo-2023/

Dziś dobry dzień, żeby przypomnieć przejazd trasy   w 2016 r.  Wszystko spisał w SZOSIE 3/2016 Wojtek Sienkiewicz, a wra...
18/03/2023

Dziś dobry dzień, żeby przypomnieć przejazd trasy w 2016 r. Wszystko spisał w SZOSIE 3/2016 Wojtek Sienkiewicz, a wraz z nim jechali Panda Sylwia Obrycka, Hop Cycling, Piotrek Olkowski, Paweł Murak, przemekzawada.com. My z resztą ekipy jako suport/serwis foto. Było bombowo.

Adres

Ulica Tramwajowa 1-3
Wroclaw
51-621

Strona Internetowa

Ostrzeżenia

Bądź na bieżąco i daj nam wysłać e-mail, gdy SZOSA umieści wiadomości i promocje. Twój adres e-mail nie zostanie wykorzystany do żadnego innego celu i możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie.

Skontaktuj Się Z Firmę

Wyślij wiadomość do SZOSA:

Widea

Udostępnij

Kategoria

SZOSA | #tylkojaiszosa

Misją redakcji SZOSY jest tworzenie czasopisma kompleksowo opisującego kolarstwo szosowe, zarówno profesjonalne, jak i amatorskie. Chcemy, by SZOSA, za sprawą publikowanych w niej treści, była dla naszych Czytelników przede wszystkim źródłem inspiracji w rozwijaniu kolarskiej pasji. Zapraszamy do lektury reportaży, wywiadów i opisów zapierających dech w piersiach tras, a także testów i artykułów poradnikowych. SZOSA jest dwumiesięcznikiem o objętości 140 stron, wydawanym w nakładzie ok. 10 tys. egzemplarzy. Oprócz papierowego wydania, czasopismo dostępne jest także w wersji elektronicznej na tablety i smartfony.