CikDi CikNa Channel

CikDi CikNa Channel Langkawi kereta sewa, tiket tempat menarik, aktiviti, sila book online di website dibawah. Price are negotiable

09/09/2024

Nak cerita sikit ni kat anda semua yg kaki jalan dan kaki makan mcm kami ni, haritu owner tempat yg kami singgah ni dtg ke kedai kami Dangau Langkawi menjamu selera. Dia dtg Langkawi semata-mata nak makan kat Dangau Langkawi . Terharu kami ๐Ÿ™ tq

Maka, baru2 ni kami ada urusan di Ipoh, maka kami pun call untuk booking makan di tempat dia p**a lah. Tempat dia ni tak boleh walkin sebab dia buka untuk tempahan makan pada weekend sahaja iaitu sabtu dan ahad sahaja.

Nama tempat dia ni Chalet Tebing Tinggi, Manong, Perak. Tak jauh la dari Ipoh kesini sejam ja lebih kurang. Kami turun exit highway Kuala Kangsar.

So dah nama Chalet maka mmglah tempat dia ada chalet 7 biji utk stay, cuma nya dia buat weekend utk org experience makan ikan fresh sg perak dan juga masakan2 menu terbaik negeri perak.

Kami tak stay kat chalet dia just singgah makan tengahari saja.

Kami dihidangkan menu ikan kelabau bakar, patin tempoyak, pekasam ikan, ulaman, sambal belacan dan cabai potong kicap. Air sirap satu jug. Saya makan tambah 3 kali geng. Hidangan masakan ni mmg kena dgn selera. Suasana tepi sg perak dan berangin jadi bertambah sedap lah.

Siapa yg nak cuba rasa masakan perak dan ikan sungai fresh boleh la hubungi Chalet Tebing Tinggi, Manong. Ingat ya kena book awal dan tak boleh walkin sbb dia bukan kedai makan hari2 operasi. Dia hanya menerima tempahan weekend sahaja dan limited booking.

Jika anda teringin nak makan ikan2 yg rare mcm kelah, sebarau, temoleh, kelabau, tengalan dan mcm2 lagi ikan sg perak ni amda boleh request maklum awal utk owner cari dan dptkan utk anda. Ini subject to availability.

Harga p**a mmg tak samalah bergantung pada jenis ikan. Seperti kita tahu ikan2 sungai yg rare ni harga agak tinggi tapi kat sini sy rasa affordable lah bergantung pada budget poket masing2.

Mcm sy makan ikan kelabau saiz sekilo lebih ni dan menu2 seperti dalam gambar ni total semua 2 ratus 2 puluh lapan ringgit.

Siapa pernah dtg sini sila komen, yg blom pernah boleh la cuba bawa keluarga santai2 menjamu selera di sini.

Citarasa merdeka di PARKROYAL langkawi resortBermula 30 aug hingga 1 sept 2024. 7.30pm-10pmMemang meriah menu dia guys. ...
30/08/2024

Citarasa merdeka di PARKROYAL langkawi resort

Bermula 30 aug hingga 1 sept 2024. 7.30pm-10pm

Memang meriah menu dia guys. 14 negeri punya signature menu disajikan di sini. Ada kiosk setiap negeri anda boleh cuba semua menu dan makanlah sampai puas. Dessert dia pun banyak dan sedap.

26/08/2024

Siapa s**a western cuisine? Boleh cuba Set Talam Opah kat Julia Western Langkawi. Pat ploh lima hengget saja geng. Berbaloi dan kenyang ๐Ÿ‘

07/08/2024
02/08/2024

IQRAM Langkawi Seasport trip makan mee udang dan pusing p**au berdekatan.

30/07/2024

Tarikan aktiviti terbaru di Langkawi. Anda boleh sewa mini hippo bawa anak isteri pusing2 sungai kubang badak dan p**au berdekatan.

29/07/2024

Hari ni kami berkesempatan singgah menjamu selera di Langkawi Crab Farm, lama x mai sini tgk2 banyak pembaharuan dan penambahbaikan.

Ruang makan tambahan lebih besar dan dpt tampung lebih ramai customer. Ada aquarium tambahan selain ketam nipah ada live seafood lain mcm ikan siakap, kerapu, ketam bunga, ketam harimau, kerang, udang lipan.

Semua ni hidup2 kita sauk sendiri nak yg mana kemudian masak serve panas2.

Harini kami makan kerang rebus cicah sambal hijau, ketam nipah masak cili, udang lipan masak telur masin, kangkung goreng belacan, laktut cicah sambal belacan, tekur dadar, air sirap. Semua 160 ja. Ketam dan udang lipan kami amik paling besar puas hati ๐Ÿ‘

๐ŸŽ‰ ๐ŸŽ‰ ๐๐š๐ค๐š๐ญ ๐Œ๐š๐ข ๐Š๐ž๐๐š๐ก ๐’๐ก๐จ๐ฐ๐œ๐š๐ฌ๐ž ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ’ ๐๐ข ๐Š๐ฎ๐š๐ฅ๐š ๐‹๐ฎ๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ซ!๐ŸŽ‰๐ŸŽ‰Hai semua! Pakat-pakat mai ke Kedah Showcase 2024 yang akan diadakan...
27/07/2024

Hai semua! Pakat-pakat mai ke Kedah Showcase 2024 yang akan diadakan pada ๐Ÿ‘๐Ÿ ๐‰๐ฎ๐ฅ๐š๐ข ๐ก๐ข๐ง๐ ๐ ๐š ๐Ÿ ๐Ž๐ ๐จ๐ฌ ๐Ÿ๐ŸŽ๐Ÿ๐Ÿ’ di ๐Œ๐ž๐๐š๐ง ๐Œ๐€๐‘๐€ ๐Š๐ฎ๐š๐ฅ๐š ๐‹๐ฎ๐ฆ๐ฉ๐ฎ๐ซ! !

Ini peluang terbaik nak tengok sendiri pelbagai produk dan kebudayaan unik dari negeri Kedah.
Apa Ada di Kedah Showcase?

Macam-macam produk dari negeri Kedah akan dipamerkan! Dari makanan tradisional , sampai hasil tangan unik , semua ada di sini. Jom pakat beli sambil menyokong usahawan kita!

Hampa juga boleh mai tengok persembahan kebudayaan tradisional Kedah. 34 usahawan akan berada di Kedah dok tunggu hampa mai!

Jangan lepaskan peluang ini untuk lebih mengenali keunikan negeri Kedah. Pakat mai ramai-ramai, jumpa kita di Kedah Showcase 2024! ๐ŸŽŠ

Tunggu apa lagi? Tandakan kalendar hampa ๐Ÿ“… dan jemput semua yang terdekat untuk hadir sama-sama meriahkan acara ni.

Breakfast kat Paloh Restaurant di Temple Tree Resort Langkawi. Suasano best. Makanan sedap. Port ootd banyakkk.Siapa per...
27/07/2024

Siapa pernah bfast/lunch/dinner kat sini?
Angkat tgn โ˜๏ธ

Dia ada resort juga utk stay, maybe next time boleh try check in sini sebab resort dia rumah kayu yg rare dan suasano cantik damai tenteram. Swimming pool pun ada.

Lama tak naik jetski, harini berkesempatan try pakej terbaru dari IQRAM Langkawi Seasport jetski tour.Yang sempoi nya pa...
26/07/2024

Yang sempoi nya pakej dia ni bagi aku morah tapiiii bukan morah yg takda kualiti. Dahla morah, jetski yg kami naik ni sebiji h4rga dia 70ribuu, jetski baru ada 7 biji dia beli. Harini baru hari ke-3 trip ni. Buka compartment nak letak bag dan ayaq bau kedai tak habis lagiiii ๐Ÿ˜†

Yang viral pasai jetski rosak kena bayaq 13ribu tu bukan company ni. Tapiii nak habaq pi manapun main jetski ni kena ikut arahan guide dia dan sewa tu guna elok2 jangan perentam seropa harta benda sendiri. Naik rilek2 santai2 dan ada tempat bleh laju ada tempat kena slow ikut arahan guide selamat semuanya.

Naik jetski wat perangai perentam kaw2 kornar lipat seropa lipas kudong pastu p balun batu ka jetty ka jetski kawan ka mmg lingkup dan klu pelingkup harta benda org mmg kena ganti laโ€ฆ๐Ÿ˜

Aku pi merata dah naik jetski ni tapi bg aku Langkawi paling morah dan view paling hebat lawa nak mampoih.

Pakej harini aku naik yg 250 tu 2 jam sebiji jetski bleh naik kami 3 beranak. Trip ronda2 pusing p**au berdekatan area penarak dan p**au tuba. Singgah makan mee udang padu kat tg pandan apa nak kataaaโ€ฆkenyang perut s**a hati.

Gambaq aku x ambik banyak, aku shoot video. Nantilah aku siapkan edit video aku upload.

Kalau hampa nak try trip ni silakan contact Jetski Tour Iqram Langkawi . Mahai morah ni bergantung pendapatan hampa, yg kaya tu bleh amik pakej 550-750, yg kurang kaya nak merasa trip jetski tour amik yg 250 pun syok tak sangga dah.

Kalau nak morah lagi dari 250 adaaaโ€ฆtapi bukan naik jetski laa..mai makan kat kedai aku Dangau Langkawi set talam ikan bakaq dan masakan melayu 99hengget adaa ๐Ÿ˜†

Trip ni naik kat jetty bamboo restaurant/hotel penarak tu, tak serabut dgn bot lain dan hanya IQRAM jetski saja beroperasi dari situ, mmg smooth naik turun jetski.

Facilities air paip nak cuci kaki ka nak mandi , tandas, parking semua ada ๐Ÿ‘

Hampa dah baca panjang2 share la woi jgn baca sorg2 ๐Ÿคฃ tekan butang share bkn kena duit. Jgn bekira sgt tlg promote bisnes bumiputra ๐Ÿ˜Š

Ok bye โ˜บ๏ธ

12/07/2024

Malam ni kami berpeluang merasai keenakan masakan nyonya peranakan di Restaurant Straits & Co , The Danna Langkawi. Konsep dan menu ni atas kerjasama dari Chef Dayana Wong dan pihak The Danna dalam menyajikan menu2 terbaik authentic baba & nyonya.

Menu2 malam ni dari appetizer hingga ke dessert memang sedap kena dengan selera.

Restoren ni open utk public juga cuma disarankan call buat reservation dulu takut penuh kalau walkin.

Apa yg boleh kami katakan memang puas hati makanan, service dan ambiance sgt2 best.

Kalau tak salah ini lah satu2nya nyonya peranakan cuisine di Pulau Langkawi ni.

Well done The Danna ๐Ÿ‘Œ

Jangan apa lagi ya? ๐Ÿค”
22/06/2024

Jadikan pengajaran ๐Ÿซฐ
10/06/2024

Omar merupakan seorang yang berpengalaman dalam dunia kongsi gelap yang akhirnya dipenjarakan. Dalam episod ini, Omar berkongsi cerita dan pengajaran yang di...

30/05/2024

Berapa jarak rumah korang ke tempat kerja?

05/05/2024

Gendang Silat Kota Mahsuri & Seni Tari Silat di sekitar majlis aidilfitri Persatuan Penggiat Budaya Warisan Langkawi bertempat di Kota Mahsuri.

02/05/2024

Tok sukun tambah menu baru utk breakfast di kedai dia Tok Awang Coffee & Cafe, jalan makam mahsuri, Langkawi.

Breakfast menu nasi putih/nasi lemak bersama gulai bawal dan ikan goreng panas2.

Menu sotong dan udang pun ada.

Kalau anda jalan2 ke Langkawi sebelum masuk ke Kota Mahsuri boleh la singgah breakfast kat sini dulu. Kedai ni ke kota mahsuri dekat sgt2 ๐Ÿ‘

01/05/2024

Alhamdulillah rezeki CikDi CikNa kedai kami Dangau Langkawi dikunjungi pelanggan menaiki helikopter. Teruja la sebab kami ni kedai kampung biasa org dtg naik kereta, moto dan van ja. Bas x leh masuk jalan kecil. Tapi helikopter boleh landing ada tanah lapang luas kawan kami punya ๐Ÿ˜

Kalau anda ke Langkawi jgn lupa singgah makan di Dangau Langkawi. Walau helikopter dtg kedai kami bukan kedai mewah harga mahal. Harga sama ja berpatutan dtglah dengan apapun walau jalan kaki ka kami sambut anda semua.

Tapi lepas ni siapa rare nk dtg dgn kuda ka bgtau kami nak standby rakam video ๐Ÿ˜…

Kedai masakan kampung panas2
24/04/2024

23/04/2024

Lokasi: Dangau Langkawi
Operasi: 12.30pm-7.30pm
Tutup: Selasa
Konsep: masakan kampung panas-panas, makan bawah dangau/pondok view sawah padi dan bukit bukau.

Menu: ikan bakar dan masakan kampung konsep pilih timbang dan masak.

Update terbaru: Dangau Langkawi perkenalkan set talam โ€œSetalam Dangauโ€ bagi yg nak cepat atau boleh book call dulu sebelum pergi kedai supaya bleh masak siap2 bila sampai ja bleh makan terus. Jadi set talam ni diperkenalkan bagi yg tak boleh tunggu lama dan nak cepat. Utk 4 org makan 99 sahaja. Tonton video tgk lauk pauk yg ada dlm set ni.

Nak cari makanan berkualiti menggunakan bahan mentah segar anda boleh cuba singgah Dangau Langkawi.

5 Sebab utama ramai pilih Langkawi destinasi pelancongan. 1. Pemandangan yang cantik ada laut, pantai, sawah padi, bukit...
21/04/2024

5 Sebab utama ramai pilih Langkawi destinasi pelancongan.

1. Pemandangan yang cantik ada laut, pantai, sawah padi, bukit bukau, sungai, air terjun, matahari naik dan terbenam yang cantik.

2. Makanan yang sedap, seafood fresh. Pilihan ada yang murah, sedang2 dan mahal. Bergantung pada kedai makan lokasi, setup atau berkonsep. Poket dan selera org tak sama maka ikut kemampuan dan tekak masing2. Kedai makan memang banyak.

4. Banyak hotel,motel,chalet,homestay,resort,villa,
apartment mengikut budget masing2. Paling penting dekat dengan semua tempat menarik sebab pusing2 dalam p**au juga.

5. Orang Langkawi baik2 dan peramah. ๐Ÿ˜

Nota tambahan: kalau dah sampai Langkawi jangan lupa singgah makan tengahari atau makan malam awal di Dangau Langkawi (12.30pm-7.30pm) berkonsepkan masakan kampung panas2 dan ikan bakar, view sawah padi dan bukit bukau suasana kampung. Sambil makan dibuai angin apa nak kata.

18/04/2024

Nak cari villa besar yang boleh muatkan lebih kurang 20 orang? Ini dia Lodge16 Private Villa dilengkapi dengan dapur, 6 bilik tidur yang luas dan memiliki bilik air sendiri, swimming pool, ruang tamu besar, dining area luas, 3 tingkat, ruang BBQ yg selesa dan parking.

Kepada yang berhajat nak buat family gathering di Pulau Langkawi, anda patut consider Villa ini dalam list anda. H4rga seluruh Villa hanya 188o satu malam dengan kapasiti 20 org memang berbaloi lah.

Tonton video hingga habis untuk dapatkan gambaran jelas keseluruhan Villa dan c0ntact dihujung video.

18/04/2024

Nak makan harumanis fresh dengan view kebun harumanis nindia port diaโ€ฆ

Lokasi: Warung Harumanis Hutan Temin, Mata Ayer, Perlis.

Musim harumanis dia buka 8pg sampai 5ptg.

Menu berasaskan buah harumanis spt pulut pelam harumanis, cendol harumanis, jus segar buah harumanis, dan ada juga menu nasi lemak.

Anda dah cuba belum? Jika belum silalah singgah support anak muda meniaga. Terbaekk ๐Ÿ‘

16/04/2024

Kelainan yg dibuat oleh owner kebun harum manis perlis ni. Dia buka kedai dalam kebun jual nasi lemak, pulut pelam harumanis, cendol harumanis, jus harumanis dan lain2 menu lg.

Lokasi: harumanis hutan temin, perlis
Buka jam 7pg hingga 5ptg

Boleh beli buah harumanis fresh dari kebun mmg padu lah. Semoga terus dimurahkan rezeki.

15/04/2024

Port makan set hidangan ikan sebarau dan ikan sungai yg lain di sini mmg terbaik. Sambal dan ulam buat lebih rancak makan. Ada sungai jernih ikut musim air banyak atau sikit dan boleh mandi. Ada juga homestay dan roomstay.

Nak makan sini kena tempah awal tak boleh walkin. Pilih menu set yg sesuai dgn berapa org anda dtg.

Lokasi: Castella Cafe Gerik

Video akan di post kemudian. Follow page ni ya tq

06/04/2024

Sekitar majlis berbuka puasa anjuran Langkawi Book.

Langkawi book adalah satu platform on9 utk anda yg nak ke Langkawi boleh book kereta sewa dan tiket ke tempat2 menarik di Langkawi. Tgk di Bio page ada L1nk web utk semak h4rga dan b00king. Trusted.

06/04/2024

Jika anda ingin bercuti ke Pulau Langkawi dan family anda ramai antara 20-30 org jimat jika anda stay di Private Villa yg besar luas gedabak ni. 3 tingkat banglo mempunyai 6 bilik tidur dan 6 toilet guys. Ruang tamu besar, ruang makan luas, ada dry & wet kitchen juga.

H4rga normal day 1580, public holiday 1880. Memang berbaloi kalau bahagi satu kepala jatuh brapa puluh ja. Tambahan boleh stay sekali gathering siap ada dapur complete bleh masak, BBQ, pool, peti ais, washing machine, dryer, penapis air, water heater, serba serbi complete lah sebagai sebuah rumah.

Parking dalam boleh muat 4 kereta atau 2 van panjang. Klu banyak kenderaan bleh park luar tapi depan villa ni ja masih banyak ruang parking.

Kami ada buat video tapi tgh edit. Nanti siap kami upload di page ni ya. So tekan follow page ni utk tak miss bila kami post videi nanti anda boleh tgk ok.

Lokasi: Lodge16 Private Villa, taman bukit indah, Langkawi

04/04/2024

Nampak kawan tgh struggle berniaga, kita sapot. Tak boleh sapot beli, kita sapot doa.
Tak perlu kaji2 cari point kelemahan nak kecam atau nak dengki2. 2024 ni kena sapot org kita.

Warga Langkawiโ€ฆSiapa yg belum tenpah rendang utk raya dan xtau kat mana nak tempah, ni sy suggest homemade rendang baek ...
04/04/2024

Warga Langkawiโ€ฆ

Siapa yg belum tenpah rendang utk raya dan xtau kat mana nak tempah, ni sy suggest homemade rendang baek punya.

KITCHEN ALINA

TEMPAHAN RAYA RENDANG

Kitchen alina menyediakan tempahan rendang ayam & rendang daging bagi rumah terbuka Hari Raya Aidil Fitri 2024 tempahan dibuat sekitar Langkawi

ORANG YANG PERTAMA AKAN DAPAT FREE

+60124318149

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when CikDi CikNa Channel posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.