02/07/2024
La Llibreria L'Illa és una llibreria fantàstica de Mollet del Vallès que ens ha acollit sempre amb els braços oberts i ara dediquen aquestes paraules precioses a 'La insubmisa de Gaza'!
Moltes gràcies!
Tot i viure en un món globalitzat, són poques les obres que ens arriben sobre diferents indrets del món sense passar pel filtre d’autors de l’anomenat nord global.
Si ens centrem en el món àrab mediterrani, tot i la proximitst geogràfica, cultural i històrica, aquesta absència de traduccions és encara més evident. Sembla com si hi hagués una voluntat de presentar-nos-el com un desert intel•lectual, on no hi ha pensament ni veus autoritzades per informar-nos-en de forma directa.
Els ‘bojos’ d’ sembla que s’han entestat en trencar aquesta dinàmica, tot oferint-nos traduccions de novel·listes, periodistes, poetes o filòsofs arabòfons.
“La insubmisa de Gaza” recull la vida de l’escriptora i periodista palestina Asmaa Alghoul, des del seu naixement l’any 1982 en un camp de refugiats de Rafah fins al 2014. Escrita a quatre mans amb el periodista libanès Sélim Nassib, és un llibre de rabiosa actualitat que ens mostra la realitat quotidiana d’una població de Gaza assetjada contínuament per l’exèrcit israelià, amb les seves pròpies contradiccions, fruit de l’ocupació i de les lluites de poder entre al Fatah i Hamàs.
Alghoul se’ns presenta com una veu insubmisa, que lluita aferrissadament per mantenir-se com un dona independent, en una franja massacrada on s’està imposant una moral rigorosa per part de Hamàs i els seus acòlits.
Arran dels atacs de 2014, Alghoul escriu: “Era aquest, el missatge d’Israel: ‘Som capaços de destruir Gaza i ningú al món us vindrà a socórrer, ningú no ens aturarà, esteu a la nostra mercè’. I, efectivament, el món sencer deixava fer.” Dit i fet.
Endavant, i , seguiu amb aquesta tasca de formigueta tan important.
.
🇵🇸