شهاب أشرف - Shehab Ashraf

• Home
  • شهاب أشرف - Shehab Ashraf

شهاب أشرف - Shehab Ashraf My Name's Shehab Ashraf.. I go around Egypt and making films and taking pictures
and someday i will

20/09/2023

متخيلين ان الجمال ده كله في البرلس - كفر الشيخ!! 💙
26/05/2023

In love with old stuff 🤎
05/03/2023

جولة في شوارع بورفؤاد 🤎
29/01/2023

25/12/2022
كنت عايز احكي عن تجربتي في واحدة من اجمل المدن في مصر.. دهب مدينة السحر و الجمال ❤️افضل وقت للسفر :-في العموم دهب ينفع ت...
21/12/2022

حقيقي اتبسطت جدا هناك و اكيد هناك هتلاقوا فنادق و كامبات كتير
اهم حاجة تختاروا الفندق او الكامب في الممشي

الاكل :-
1- مطعم يم يم في الممشي بيعمل فول وطعميه.. حاجة فظيعة و لازم تجربوا المسقعة و الجبنة بالطماطم (اكتر مطعم حبيته في دهب)
2-مطعم كينج تشيكن في الممشي (مجربتوش بس الناس بتقول انه حلو)
3- مطعم عروس البحر في الممشي (طلبت سمكاية مع رز و سلطة) بصراحة هو مش حلو و مش وحش يعني معقول
4- قدام فندق كورال ريف في مطعم اسمه كوارع هاوس بتاع الشيف هويدا (ست جميلة بتعمل اكل بيتي حلو اووي)
5- حاولوا تاكلوا رز باللبن من عند عم يوسف
(حظي وحش لما قابلته كان خلص الرز باللبن اللي معاه)
6- اشربوا كوكاكولا (هتحسوا طعمها مختلف و الصودا زيادة شويتين)

البرنامج السياحي :-

اليوم الاول : اتحركنا من القاهرة الساعة 1 بليل وصلنا الصبح الساعة 1 و طبعا ده بسبب تفتيش نفق الشهيد , المهم استلمنا الاوضة و ريحنا شوية , بعد كدة نزلنا فطرنا عند يم يم لاننا كنا جعانين اووي , بعد ما فطرنا اتمشينا شوية في الممشي السياحي و خدنا الصورتين الحلوين و علي الساعة 4 كدة اتحركنا علي شاطئ اللاجونا في العربية الربع نقل , وصلنا هناك و نزلنا البحر شوية و بعد كدة حضرنا الغروب و المنظر كان ساحر , رجعنا علي الفندق ريحنا شوية و بليل روحنا سهرنا السهرة الرايقة في جبل الطويلات مع الاغاني الجميلة و الشاي المرمرية و عملنا مغامرة صعود الكانيون و ده جبل بتفضل تطلعه بتاع نص ساعة لحد ما وصلنا لقمة عالية و هناك حسينا اننا قاعدين مع النجوم (الصعود كان صعب و مرهق جدا و النزول كان اصعب)
و انا فوق لقيت مسدج من شركة اتصالات بتقولي مرحبا بك في السعودية!!
و ده لان كان اقرب شبكة لينا هي الشبكة السعودية (STC)
رجعنا الفندق مش قادرين نعمل حاجة , مفيش نص ساعة و كنا نايمين

اليوم الثاني : فطرنا و اتحركنا الساعة 11 الصبح علي البلوهول و اللي الناس اطلقت عليه اسم (مقبرة الغواصين) بسبب الناس الكتير اللي ماتت هناك و هما بيعملوا دايفنج , ضربت بقي اللايف جاكيت لاني مش بعرف اعوم اووي و لبست الماسك و نزلت المياه و سيبت نفسي للطبيعة بصراحة في الاول كنت خايف لان دي كانت اول مرة في حياتي اعمل سنوركلينج لكن مجرد ما شوفت الشعب المرجانية و السمك بيعوم جمبي اتوهمت من الجمال و نسيت اي خوف ، بعد التجربة الجامدة دي ركبنا الزوديك و ده مركب صغير بيمشي بسرعة في المياه و بجد ركوبه ممتع جدا و المياه كانت بتغرقنا ، وصلنا ابو جالوم بس مقعدناش هناك كتير ، خدنا عربية ودتنا البلولاجون وده شاطئ رملي من أجمل الشواطئ في مصر و كمان مهما تمشي فيه هيكون في طول ، قعدنا هناك بقي شربنا الكوكاكولا الجامدة بتاعتهم قدام البحر و خدنا الصورتين الحلوين و بعد كدة نزلنا عومنا شوية ، بعد كدة اتمشيت شوية و لقيت مكان كدة زي محمية جمال بجد كان شكلهم حلو اووي و اتصورت معاهم كتير ، و بكدة تكون رحلة ال 3*1 خلصت و رجعنا الفندق و بليل بقي نزلنا اتمشينا في الممشي السياحي (الاجواء بليل بتبقي عالمية) و بما اني من عشاق المكرونة اقنعت صحابي ان احنا نتعشي مكرونة بالوايت صوص و يارتني ما اقنعتهم , المطعم اللي كلنا عنده كرهني في المكرونة , كانت وحشة جدا و حرفيا مفيهاش ملح و للاسف بقينا ناكل جوع

اليوم الثالث : فطرنا و جهزنا نفسنا عشان نروح واحد من اجمل الاماكن في دهب و هو الثري بولز و هو عبارة عن 3 حفر كبار في البحر مليانين شعب مرجانية و الرحلة دي كانت مجانية من شركة السياحة
وصلنا هناك علي الساعة 12 كدة و كالعادة روحنا بالعربية الربع نقل
اول ما وصلنا قعدنا في الكافيه الرايق اللي قدام البحر و اليوم ده كنت مقرر منزلش المياه و استمتع بمنظر البحر بس , قعدت اتصور كتير لان الثري بولز فيه اماكن تصوير حلوة اووي و من اشهرهم الصورة بتاعت باب الحياة
جيت علي الساعة 3 كدة مقدرتش اقاوم بصراحة فا نزلت عملت سنوركلينج تاني و هناك تقدروا تعملوا حاجات كتير زي مثلا :- تركبوا جمل علي البحر تعملوا سفاري لوادي جني بالبيتش باجي و كمان رحلة اليخت بتطلع من هناك
مشينا من هناك علي المغرب كدة ، وصلنا الفندق ريحنا شوية و بليل نزلنا اتعشينا في مطعم كوارع هاوس بجد احلي اكل بيتي.. طلبنا محشي ورق عنب و ممبار و طاجن بامية باللحمة و شوربة , بعد ما ضربنا الاكل الجامدة دي قعدنا علي القهوة شوية , بعد كدة روحنا اجرنا عجلة و الراجل حسبلنا الساعة ب 15 جنية لان كان عددنا كبير , لفينا الممشي و شوارع دهب بالعجلة و بجد كان احساس ممتع جدا

اليوم الرابع : و ده بقي كان اليوم الفري عشان كدة مصحيناش بدري لان ال 3 ايام اللي فاتوا مكناش بننام كويس , صحينا علي الساعة 1 كدة نزلنا فطرنا عند يم يم , بعد كدة اتمشينا شوية و قررنا نشتري شوية هدايا و تذكارات
بعد كدة روحنا قعدنا قدام البحر لحد الغروب كدة , و فجأة المطرة استلمتنا
بجد كانت سيول غير متوقعة فا طبعا جرينا علي الفندق و فضلنا قاعدين لحد ما المطرة وقفت , نزلنا تاني و قررنا نتعشي اكلة سمك في مطعم
عروس البحر و زي ما قولت فوق الاكل مكنش احسن حاجة بس اشطا
بعد كدة روحنا سهرنا في الكافيه المشهور Everyday Cafe
و كان حظنا حلو ان كان في حفلة لباند (تختيستا) بجد اتبسطنا جدا هناك
و علي الساعة 1 كدة قررنا نروح اللاجونا , مش قادر اوصفلكم جمال القعدة قدام البحر بليل مع الاغاني الرايقة ده غير بقي ان احنا كنا عملنا صحاب كتير هناك (كنا 3 بقينا 10) فا قعدنا بقي نغني و نرقص و شوية المطرة و البرق و الرعد اشتغلوا تاني و مبقيناش عارفين نروح فين فا اتغرقنا الحمدلله
فضلنا بقي قاعدين لحد شروق الشمس.. حقيقي المنظر كان خيال , رجعنا الفندق نمنا و صحينا علي 10 كدة عملنا Check out و سيبنا الشنط في الريسيبشن و خرجنا فطرنا عند يم يم و خدنا جولة اخيرة في دهب و كنا بنودعها , و جه بقي وقت العودة الي القاهرة بجد كانت لحظة صعبة
انا رجعت القاهرة بس لسة روحي في دهب , لنا عودة قريب ان شاء الله.

ملحوظات :-

1- و انتوا داخلين دهب انسوا كل هموم و مشاكل الحياة
دهب يعني روقان و استجمام و انسجام

2- جهزوا Playlist فيها الاغانى الرايقة بس

3- جهزوا الموبايل عشان هتستخدموه فى التصوير كتير اووي
الصور فى دهب حاجة تانية (خدوا باور بانك)

4- أجروا عجلة و لفوا بيها في الممشي بجد إحساس ممتع جدا

5- دهب فيها حاجات كتير تعملوها منها الغطس وطبعا السنوركلينج فى البلوهول وابوجالوم والثرى بولز (الافضل تشتروا ادوات السنوركلينج)

6- هتعملوا احلي صحاب في دهب , زي ما قولت فوق احنا روحنا 3 بقينا 10
و علي رأي معتز صاحبي (جمعونا اغراب فرقونا احباب)

7- ''انا عايز اعيش فى دهب ''انا متأكد ان كل اللي بيجوا دهب بيقولوا الجملة دي و ده ببساطة لان دهب من اجمل المدن في مصر و فيها كل مقومات الانبساط و السعادة والروقان و مليانة طبيعة تاخد العقل
عشان كده بيقولوا "من جاء دهب عقله ذهب "

I wanna live in this building 🥺❤️
23/11/2022

• اغرب منزل فى العالم• يقع بين دولتين نصفه فى بلجيكا 🇧🇪 ونصفه فى هولندا 🇳🇱 • له جرسين حتى يعلم الساكن الضيف من اى دولة• ...
22/11/2022

• اغرب منزل فى العالم
• يقع بين دولتين نصفه فى بلجيكا 🇧🇪 ونصفه فى هولندا 🇳🇱
• له جرسين حتى يعلم الساكن الضيف من اى دولة
• يمكنه النوم فى اى دولة تعجبه وهو داخل المنزل
• إيجار المنزل : يدفع صاحب المنزل إيجار نصف البيت الذي يوجد ببلجيكا لوحدها و النصف الأخر الذي يوجد بهولندا لوحدها
• يحتوي على عدادين للكهرباء الغرف التي تقع في جهة هولندا يدفع لها وحدها و الغرف و المطبخ في جهة بلجيكا يدفع فاتورة خاصة بها أيضا

Welcome to Zamalek-Cairo 💙
01/09/2022

هنا عاش إسماعيل يس ❤️ده مش مجرد بيت عادي في حي الزمالك في القاهرةده البيت اللي عاش فيه الممثل الكوميدي الشهير (إسماعيل ي...
31/08/2022

هنا عاش إسماعيل يس ❤️
ده مش مجرد بيت عادي في حي الزمالك في القاهرة
ده البيت اللي عاش فيه الممثل الكوميدي الشهير (إسماعيل يس) اللي اتولد عام 1912 في مدينة السويس و انتقل إلى القاهرة في بداية الثلاثينيات لكي يبحث عن مشواره الفني، كانت بداياته الفنية عندما غنى في الأفراح والمقاهي، وكان طموحه أن يصبح مطربا، انضم الي فرقة بديعة مصابني، و بعد ذلك انضم إلى فرقة مسرحية وعمل مطربا ومنولوجوست وممثلا و يعتبر اسماعيل يس أحد أهم رموز الكوميديا العربية على مدى سنوات طويلة، فقد أصبح أحد نجوم السينما المصرية الذين تركوا بصمة في ذاكرة الأجيال لخفة ظله وأدائه المتقن والعفوي، توفي إسماعيل يس عام 1972 تاركاً خلفه اكثر من 166 فيلم.

وسط البلد.. الحل الأمثل للقضاء علي الاكتئاب 👌❤️
13/07/2022

كنت مبسوط جدا لما شوفت منظر الأجانب اللي جايين من كل حتة في العالم عشان يشوفوا الآثار المصريةو قد ايه كانوا معجبين و مند...
13/05/2022

و قد ايه كانوا معجبين و مندهشين بيها و بجمالها ، كان لازم اصور المشهد ده و بجد دي بالنسبالي واحدة من أجمل الصور اللي صورتها في حياتي 📸❤️

I couldn't miss my vacation without visiting my grandparents in the Egyptian museum ❤️
07/05/2022

اضاءة مجموعة السلطان قلاوون في رمضان بشارع المعز لدين الله الفاطمي ✨
29/04/2022

28/04/2022
بورسعيد 💙💙سفرية في السريع للناس اللي عالطول بيبقي عندها شغل زي حلاتي كدة 😂 يوم جمعة صحيت بدري كدة و قررت اروح بورسعيد صد...
24/04/2022

بورسعيد 💙💙
سفرية في السريع للناس اللي عالطول بيبقي عندها شغل زي حلاتي كدة 😂 يوم جمعة صحيت بدري كدة و قررت اروح بورسعيد صد رد في السريع.. خدت الكاميرا بتاعتي و انطلقت ، ركبت سوبر جيت من القاهرة لبورسعيد ب 60 جنيه الطريق خد ساعتين و نص تقريبا اول ما وصلت خدت تاكسي لمطعم غنيم و ده من اشهر المطاعم هناك.. التاكسي خد 10 جنيه عالعموم هناك في بورسعيد اغلي مشوار التاكسي بيروحه بياخد 15 جنيه 😂 جبت سندوتشين فول و طعمية ب 6 او 7 جنيه حاجة كدة و بعدين اتمشيت في طرح البحر شوية و قعدت فطرت عالبحر ، حاجة كدة روقان بجد و بعد ما فطرت خدت تاكسي و طلعت علي المعدية عشان اروح بورفؤاد (المعدية ببلاش) كنت عامل حسابي في رغيف عيش حلو كدة عشان أكل طيور النورس
وصلت بورفؤاد خدت تاكسي ب 10 جنيه برضو لحد الملاحات عشان اتصور عند جبال الملح لحد ما ربنا يكرم و اروح روسيا 🥶 برضو دخول جبال الملح ببلاش
مش عارف انا تقريبا كل حاجة هناك رخيصة او ببلاش 😂
بعد كدة رجعت علي منطقة الفلل و شوفت المعمار الأوروبي و جماله.. بجد كنت مبسوط جدا بالفن اللي قدامي
ركبت المعدية تاني و رجعت علي بورسعيد و كنت ميت من الجوع.. قومت رايح علي سوق السمك اللي من برة تحسه مول كدة ، اشتريت من جوة سمكتين بوري السمكة نص كيلو مع نص كيلو جمبري و وديته يتشوي و نزل معاه سلطات و رز و شوربة جمبري و الناس روقت علينا بصراحة
الاكلة دي شاكب راكب كانت عاملة 220 جنيه
كان معايا واحد صاحبي فا انا النص و هو النص يعني كل واحد دافع 100 جنيه تقريبا.. طبعا خلصنا الاكلة دي و مكناش قادرين ناخد نفسنا و كنت عامل حسابي اروح اكل كاستا بس بجد مكنتش قادر بس قدام سوق السمك لقيت علوش دخلت جوة عملت شوبينج بسيط لذيذ كدة و قومت راكب و راجع القاهرة
السفرية دي كلفتني 300 جنيه تقريبا لو هنا في القاهرة يتصرفوا في اي خروجة عادي
حقيقي اتبسطت جدا باليوم ده ❤️❤️

Downtown, Cairo 📸❤️
23/04/2022

The earth is art, And i love documenting art with my camera 📸❤️
16/01/2022

02/01/2022

القاهرة، بلد الألف مئذنة 🕌❤️
13/12/2021

English below...زمان و انا صغير كنت دايما بسمع عن الكنيسة المعلقة و كنت مستغرب اسمها اووي كنيسة معلقة ازاي يعني؟؟ في الم...
28/11/2021

English below...
زمان و انا صغير كنت دايما بسمع عن الكنيسة المعلقة و كنت مستغرب اسمها اووي
كنيسة معلقة ازاي يعني؟؟ في المدرسة بقي عرفت انها اتبنت علي برجين من ابراج حصن بابليون اللي اتبني في القرن الثاني الميلادي في عهد الامبراطور الروماني تراجان عشان كدة اتسمت الكنيسة المعلقة و الكنيسة اتبنت في اواخر القرن الرابع و أوائل القرن الخامس الميلادي
و تعتبر الكنيسة دي المقر البطريركي الأول في القاهرة وتمتاز بالطراز البازيليكي ، و بجد يا جماعه تحفة فنية
كان نفسي جدا اصورها من جوة بس كان في قداس شغال و كان ممنوع التصوير اثناء القداس

When I was young, I always heard about the Hanging Church, It was a weird name to me
What is the meaning of hanging church??
I knew at school that it was built on two towers of the Babylon Fortress which built in the second century AD during the reign of the Roman Emperor Trajan, That's why it's called the Hanging Church
The church was built in the late fourth and early fifth centuries AD
The church is the first patriarchal seat in Cairo in the basilica style
Seriously, it's a masterpiece
I was hope to take a picture of it from inside, but there was a prayer and it was forbidden to take pictures during prayer

It's great to stop for a moment and reflect on the history of your country 🕌❤️
21/11/2021

Nice to Meet You Mr.Buddha 🎎
14/11/2021

يتحدث الكاتب فكري أباظة عن مدى تدني الأخلاق وعن ظهور حالات تحرش عام 1932 فيقول : إن الشاب الصـ،فيق من هؤلاء يتعمد الوقوف...
24/10/2021

إن الشاب الصـ،فيق من هؤلاء يتعمد الوقوف علي رصيف محطة الترام بالقرب من المكان المخصص لركوب السيدات ، و عندما يجد سيدة تقف بمفردها ، يقترب منها بمنتهي البجاحة ويقول لها دون سابق معرفة.. بونسوار يا هانم !

لو انت مهتم بالفن و التحف يبقي البوست ده ليكمن برة تشوفه مجرد قصر شكله جميل بس لما تدخل هتكتشف انك دخلت اكبر متحف فنى فى...
17/10/2021

لو انت مهتم بالفن و التحف يبقي البوست ده ليك
من برة تشوفه مجرد قصر شكله جميل بس لما تدخل هتكتشف انك دخلت اكبر متحف فنى فى مصر
هتلاقي فيه مجموعة هائلة من روائع الفن العالمي من لوحات ونحت وخزف أغلبها مجموعة الأعمال الخاصة بفناني القرن التاسع عشر في أوروبا و عددها ٨٧٦ قطعة
و اعمال فناني المدرسة التأثيرية، وبعض أعمال فناني المدرسة الرومانيتكية والمدرسة الكلاسيكية
و بالمناسبة ده المتحف اللي اتسرق منه لوحة زهرة الخشخاش للفنان الهولندي الشهيرر فان غوخ
الحادث ده وقتها عمل ضجة كبيرة جدا مش بسبب ان اللوحة ثمنها يتخطي ال ٥٠ مليون دولار لكن بسبب الغموض و سهولة السرقة اللي تمت وقت ساعات العمل من غير ما حد يلاحظ حتي اجهزة المراقبة و الامن مكتشفتش حاجة و لحد انهاردة محدش يقدر يحل اللغز ده

If you're interested in art and antiques, so this post for you
From outside you see it just a beautiful palace, but when you enter, you will discover that you have entered the largest art museum in Egypt
In it, you will find a huge collection of masterpieces of international art from paintings, sculpture and ceramics, most of it is a collection of works by nineteenth-century European artists, with a total of 876 pieces
And the works of the artists of the influence school, and some works of the artists of the Romanesque and the classical school
By the way, this is the museum which the painting of the poppy flower by the famous Dutch artist, Van Gogh was stolen
This accident at this time caused a very big fuss, not because the painting is worth 50 million dollars, but because of the mystery and easy of theft that happened during working hours without anyone noticing, even the surveillance and security devices didn't find anything, and until today, no one can solve this puzzle

Nothing compares to the beauty of Islamic CairoMosque-Madrassa of sultan hassan, Egypt
10/10/2021

Nothing compares to the beauty of Islamic Cairo
Mosque-Madrassa of sultan hassan, Egypt

‏انا تخيلتها لوحه فنيه والله.. طلعت صوره من مصلحه حكوميه عادي 😅
08/10/2021

فنان قام بكتابة سورة البقرة على بيضة فارغة مستعملا شعيرات من رمش ✍عدد الكلمات : 6144 مدة الانجاز : 43 ساعة متقاطعة ⏱

فنان قام بكتابة سورة البقرة على بيضة فارغة مستعملا شعيرات من رمش ✍
عدد الكلمات : 6144
مدة الانجاز : 43 ساعة متقاطعة ⏱

04/10/2021

حياة العصر الجاهلي صعبة اووي فعلا

English below...في الريف المصري بس هتشوف الملامح المصرية الأصيلةمش قادر انسي طيبة و كرم اهل الريف المصريمش قادر انسي الم...
26/09/2021

English below...
في الريف المصري بس هتشوف الملامح المصرية الأصيلة
مش قادر انسي طيبة و كرم اهل الريف المصري
مش قادر انسي المناظر الطبيعية اللي شوفتها هناك
مش قادر انسي الهدوء و الراحة النفسية و الهوا النقي
بجد كان من اجمل الايام اللي قضتها في حياتي ☘️❤️

In the Egyptian countryside, you will see the authentic Egyptian features
I can't forget the kindness and generosity of the people of the Egyptian countryside
I can't forget the natural views which I saw there
I can't forget the calmness, psychological comfort and fresh air
Seriously, it was one of the best days in my life ☘️❤️

English below..مسجد السلطان حسن بناه السلطان الناصر حسن بن الناصر محمد بن قلاوون خلال الفترة من 1356م إلى 1363م خلال حكم...
19/09/2021

English below..
مسجد السلطان حسن بناه السلطان الناصر حسن بن الناصر محمد بن قلاوون خلال الفترة من 1356م إلى 1363م خلال حكم المماليك لمصر و كانت بداية إنشاء المسجد على قطعة أرض تعرف باسم (سوق الخيل) فى ميدان الرميلة، وهى منطقة السيدة عائشة حاليا، تكلف إنشاء المسجد أموالاً كثيرة وهذا ملاحظ من ضخامة الجامع ودقة بنائه، تعتبر مأذنة مسجد السلطان حسن أكبر مئذنة والتى ترتفع نحو 81 مترًا أعلى المسجد، لتكون أطول المآذن فى مصر استمر العمل فى بناء المسجد حتى مقتل السلطان حسن على أيدى بعض أمراء المماليك، عندما كان فى رحلة صيد سنة 1360م وألقوا جثته فى النيل، و لا احد يعرف قبره

Sultan Hassan Mosque was built by Sultan Al-Nasir Hassan bin Al-Nasir Muhammad bin Qalawun during the period from 1356 AD to 1363 AD during the Mamluk rule of Egypt
The construction of the mosque began on a plot of land known as (the horse market) in Al-Rumaila Square, which is the area of ​​Sayyida Aisha currently, the construction of the mosque cost a lot of money, and this appears in the size of the mosque and the accuracy of its construction, the minaret of the Sultan Hassan Mosque is considered the largest minaret, which rises about 81 meters above the mosque, to be the tallest minarets in Egypt. Work continued on building the mosque until the killing of Sultan Hassan at the hands of some Mamluk princes, when he was on a hunting trip in 1360 AD and threw his body in the Nile, And no one knows his grave

الافضل بدون منازع ❤️❤️🔥
14/09/2021

خمسة مليون على الفيسبوك. رقم أبداً مش صغير، وعلى محتوى سفر، تعليمي وصناعة أفلام يوصل لهذا الرقم!!، دليل على وجود ناس بتقدر المحتوى، وبترفع اللي بيستاهل من بين صناع المحتوى بالعالم العربي.

كل الشكر والتقدير، طريقنا الى ال 10 مليون قرب، ما راح نوقف ابداً بإذن الله، انتوا كفو والله.

ما دمت متمسك بصحبتك السيئة؛ فسقوطك وفشلك مسألة وقت ليس إلا!
12/09/2021

07/09/2021

يارب زي النهارده السنه اللي جايه يبقي ربنا جابر بخاطري ويحققلي كل اللي بتمناه ❤️❤️

مركز ويصا واصف للفنون في الحرانية
كنت رايح هناك معنديش اي معلومات عن المكان لأن مش ناس كتير تعرفه ، لما روحت هناك انبهرت جدا بالمكان و الناس اللي شغالة هناك و الفن اللي بيعملوه
سجاد يدوي غاية في الجمال و الروعة مليان تفاصيل
عرفت ان السجادة ممكن توصل 100 الف جنيه و ده بسبب الفن و الدقة اللي فيها و كمان انها ممكن تاخد حوالي سنة كاملة عشان تتعمل و تبقي بالشكل الجميل ده
فيديو ويصا واصف موجود عاليوتيوب.. اللينك في اول كومنت ❤️❤️

فلسطين فووق 🇵🇸❤️
06/09/2021

Like & share ❤️❤️
05/09/2021

مركز ويصا واصف للفنون ، كنت رايح و معلوماتي عنه بسيطة جدا لان مش ناس كتير تعرفه و لما روحت انبهرت جدا ، الناس اللي شغالين هناك كلمة فنانين قليلة عليهم ، بيعم...

Address

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when شهاب أشرف - Shehab Ashraf posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Videos

Shortcuts

• Address
  • Alerts
  • Videos
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Media Company?