اخبار ۲۴ ساعته

  • Home
  • اخبار ۲۴ ساعته

اخبار ۲۴ ساعته اخبار ۲۴ ساعته فقط خبر های دقیق و موثق را که منبع متعبر ?

"د افغانستان بانک" تحت کنترل طالبان، می گوید که امروز یکشنبه چهارده میلیون دالر امریکایی را بطور لیلام یا مناقصه به بازا...
22/10/2023

"د افغانستان بانک" تحت کنترل طالبان، می گوید که امروز یکشنبه چهارده میلیون دالر امریکایی را بطور لیلام یا مناقصه به بازار عرضه خواهد کرد.

"دافغانستان بانک" در شبکۀ ایکس(تویترسابق) از صرافی ها، شرکت های خدمات مالی و بانک های تجارتی، خواسته که در این داوطلبی، شرکت کنند.

با آنکه طالبان با همچو اقدام ها، ارزش واحدپولی"افغانی"را نسبتاً ثابت نگهداشته اند، اما شکایت هایی وجود دارد که قیمت مواد خوراکی و سایر مواد مورد نیاز اولیه هنوز بلند است.

وزارت ترانسپورت حکومت طالبان می گوید که بعد از این موترهای مسافری نمی توانند که بالای سقف خود بار حمل کنند.این وزارت روز...
22/10/2023

وزارت ترانسپورت حکومت طالبان می گوید که بعد از این موترهای مسافری نمی توانند که بالای سقف خود بار حمل کنند.

این وزارت روزشنبه(۲۱ اکتوبر) در شبکۀ ایکس(تویتر سابق) نوشته که به خاطر مصونیت مسافران و تطبیق ستنداردها، به رانندگان موترهای مسافربری دستور داده شده که از حمل بار روی سقف موترهایشان خودداری کنند.

وزارت ترانسپورت حکومت طالبان همچنین گفته که در جریان بررسی و کنترل موترهای مسافربری در کابل، چوکی های اضافی و غیرستندارد نیز از شماری بس های مسافربری حذف شده است.

به عقیدۀ کارشناسان حمل بار اضافی بالای سقف موترهای مسافربری، می تواند توازن موتر ها را برهم زده، باعث چپه شدن آنها شود.

دور ۲۹۴ مسابقات یو اف سی دیشب در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار شد.در مسابقات حساس این دور جاوید بشارت مبارز مطرح ا...
22/10/2023

دور ۲۹۴ مسابقات یو اف سی دیشب در شهر ابوظبی امارات متحده عربی برگزار شد.

در مسابقات حساس این دور جاوید بشارت مبارز مطرح افغانستان در برابر حریفش ویکتور هنری امریکایی به میدان رفت. این مسابقه نظر به لگد جاوید بشارت که به گفته داوران این مسابقه به جای ممنوعه ویکتور هنری اصابت کرد و او نتوانست به مسابقه ادامه دهد بدون نتیجه اعلام شد.

جاوید بشارت در صفحه فیسبوکش به این تصمیم اعتراض کرده و گفته که لگدش به هیچ صورت به جای ممنوعه حریفش اصابت نکرده است. او گفته که ویدیوی مسابقه را چندین بار تماش کرده و مطمین است که اشتباهی را مرتکب نشده است.

جاوید بشارت گفته که به زودی درخواست تجدید نظر در مورد نتیجه این مسابقه خواهد کرد.

در مسابقات حساس دیگر حمزه چیمایف که تازه تابعیت امارات متحده عربی را گرفته با تفاوت امتیاز کمارو عثمان حریف نایجریایی خود را شکست داد و به ۱۳مین پیروزی بدون شکست خود دست پیدا کرد.

در مسابقه مرکزی دیگر اسلام مخاچیف از روسیه توانست در دقیقه سوم راند اول الکساندر ولکانوفسکی استرالیایی را ضربه فنی کند.

اسلام مخاچیف چند ماه قبل نیز در استرالیا به مصاف الکساندر ولکانوفسکی رفته بود که در آن مسابقه با تفاوت امتیاز بر حریفش پیروز شد.

عکس ها گرفته شده از صفحات رسمی فیسبوک جاوید بشارت، اسلام مخاچیف و حمزه چیمایف

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان و فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کنندۀ ملل متحد برای افغانستان در مورد وضعیت جاری این ک...
22/10/2023

حامد کرزی رئیس جمهور سابق افغانستان و فریدون سینیرلی اوغلو هماهنگ کنندۀ ملل متحد برای افغانستان در مورد وضعیت جاری این کشور به روز شنبه در کابل بحث کردند.

دفتر آقای کرزی در شبکۀ اجتماعی اکس (توییتر سابق) از این دیدار خبر داده است.

این دفتر نوشته که رئیس جمهور پیشین فراهم شدن زمینۀ آموزش برای دختران و بازگشت زنان به کار را برای رشد و ترقی افغانستان حیاتی دانسته و گفته است که تفاهم ملی یگانه راه برای برقراری صلح و ثبات پایدار در این کشور است.

بیش از دو سال است که طالبان دانش آموزان دختر بالاتر از صنف ششم را در افغانستان از رفتن به مکتب منع کرده اند.

طالبان پوهنتون‌ها را نیز به روی دختران بسته کرده و همچنان مانع کار زنان در موسسات داخلی و خارجی غیر دولتی و دفتر‌های ملل متحد شده اند.

هماهنگ کنندۀ ملل متحد برای افغانستان پیش از سفر به کابل هفتۀ گذشته با شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل ثانی صدراعظم و وزیر خارجۀ قطر در دوحه در مورد افغانستان گفتگو کرده بود.

22/10/2023
گزارش‌ها از مقامات اوکراینی حاکی است که مقادیر زیادی تجهیزات نظامی قبل از رسیدن به نیروهای این کشور،‌ ناپدید شده است.از ...
22/10/2023

گزارش‌ها از مقامات اوکراینی حاکی است که مقادیر زیادی تجهیزات نظامی قبل از رسیدن به نیروهای این کشور،‌ ناپدید شده است.

از جمله این تجهیزات، عینک دید در شب،‌ لباس‌های حفاظتی و حتی وسایل نقلیه موتوری است که همه آن‌ها از طریق کمک‌های مالی مردم اوکراین خریداری شده بود.

وزرات دفاع و خدمات گمرک اوکراین گفته که آن‌ها بیش از سیصد پرونده جنایی را به نهادهای مجری قانون گزارش کرده اند به امید این که مسببین مجازات شوند.
📸GettyImages

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد به سبب «تنش‌های فزاینده که ایران و نیروهای نیابتی‌اش در سراسر خاورمیا...
22/10/2023

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) در بیانیه‌ای اعلام کرد به سبب «تنش‌های فزاینده که ایران و نیروهای نیابتی‌اش در سراسر خاورمیانه» دامن زدند، سامانه‌‎های پیشرفته دفاع ضدموشکی‌اش را در منطقه فعال می‌کند. وزیر دفاع آمریکا هم از دستور آماده باش برای اعزام و استقرار نیروی بیشتر در منطقه خبر داده است.

بنابر اعلام پنتاگون سامانه دفاعی تاد (THAAD) و همچنین سامانه موشکی دفاع هوایی پاتریوت (Patriot) از جمله تجهیزاتی است که به زودی به خاورمیانه ارسال خواهد کرد.

«دفاع ترمینال ارتفاع بالا» یا به اختصار «تاد» از پیشرفته‌ترین تجهیزات ضد موشکی ارتش آمریکاست.

تاد به منظور ردیابی و انهدام موشک‌های بالستیک کوتاه‌بُرد و میان‌بُرد به ویژه در در مرحله پایانی پروازشان طراحی شده است.

پاتریوت نیز توانایی مقابله با موشک‌های کروز و بالستیک‌های تاکتیکی را دارد.

ادامه مطلب را در لینک بالای صفحه بخوانید.

📷Getty

به گزارش خبرگزاری فرانسه حماس می‌گوید دست کم ۵۵ نفر در حملات هوایی شب گذشته در غزه کشته شده‌اند.حماس گفته که بیش از ۳۰ خ...
22/10/2023

به گزارش خبرگزاری فرانسه حماس می‌گوید دست کم ۵۵ نفر در حملات هوایی شب گذشته در غزه کشته شده‌اند.

حماس گفته که بیش از ۳۰ خانه ظرف چند ساعت پس از آن که سخنگوی ارتش اسرائیل گفت که حملات هوایی به نوار غزه را افزایش می دهد، ویران شدند.

دانیل هاگاری، سخنگوی ارتش اسرائیل گفته که این حملات به کاهش خطرات برای نیروهای اسرائیلی که دراطراف مرز تجمع کرده‌اند، کمک می‌کند.

او به غیرنظامیان فلسطینی در غزه گفت که برای امنیت خود به سمت جنوب حرکت کنند به ویژه آن‌هایی که در شهر غزه زندگی می کنند.

📸BBC

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید علاوه بر کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز در غزه، به پرسنل پزشکی هم باید برای کمک به بیمار...
22/10/2023

کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌گوید علاوه بر کمک‌های بشردوستانه مورد نیاز در غزه، به پرسنل پزشکی هم باید برای کمک به بیمارستان‌ها اجازه ورود به غزه داده شود.

سارا دیویس از کمیته بین المللی صلیب سرخ به بی‌بی‌سی گفته: «آنچه در حال حاضر بیشتر مورد نیاز است،‌ تداوم این کمک‌های بشردوستانه به غزه است.»

او گفت که تنها این کمک‌ها مورد نیاز نیست بلکه پرسنل پزشکی و تیم‌های جراحی هم می‌توانند تا حدودی فشار کار در بیمارستان‌ها را کاهش دهند.

خانم دیویس همچنین گفت که «این کمک‌ها باید ادامه پیدا کند، مردم نمی‌توانند با ۲۰ کامیون زنده بمانند، وضعیت واقعا بسیار وخیم است.»

📷 Getty

سازمان هلال احمر فلسطینیان می‌گوید برای ادامه فعالیت بیمارستان‌های غزه، سوخت هم باید در محموله‌ کمک‌های بشردوستانه اجازه...
22/10/2023

سازمان هلال احمر فلسطینیان می‌گوید برای ادامه فعالیت بیمارستان‌های غزه، سوخت هم باید در محموله‌ کمک‌های بشردوستانه اجازه ورود به غزه را پیدا کند.

نبال هسخ، سخنگوی این نهاد به بی‌بی‌سی گفته: «در این کمک‌های بشردوستانه سوخت گنجانده نشده که برای ادامه فعالیت بیمارستان‌ها ضروریست.»

او هشدار داده:«بیمارستانها بدون سوخت بسته خواهند شد.»

محموله کمک‌های بشردوستانه دیروز به غزه، که اولین محموله در نوع خود از آغاز جنگ اخیر است- شامل دارو، آب، غذا و تابوت است؛ اسرائیل مجوز ارسال سوخت به غزه را صادر نکرده است.

📷 Getty

بر اساس گزارش رسانه‌های سوریه، اسرائیل در حملات موشکی، دو فرودگاه اصلی در سوریه-در شهرهای دمشق و حلب- را هدف قرار داده ا...
22/10/2023

بر اساس گزارش رسانه‌های سوریه، اسرائیل در حملات موشکی، دو فرودگاه اصلی در سوریه-در شهرهای دمشق و حلب- را هدف قرار داده است.

خبرگزاری رویترز به نقل از نهادهای دولتی در سوریه گزارش داده که دست‌کم دو کارگر غیرنظامی در فرودگاه دمشق کشته شده‌اند.

فرودگاه‌های دمشق و حلب به غیر از جابجایی مسافران ، پایگاه‌های نظامی را هم در خود جای داده‌اند که بر اساس بعضی گزارش‌ها، نقاط عبور(ترانزیت) برای انتقال تسلیحات ایران به حزب‌الله لبنان محسوب می‌شوند.

این دومین باری است که پس از آغاز جنگ اسرائیل-غزه این دو فرودگاه مورد حمله قرار گرفته است.

📷 Getty

نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل می‌گوید بحران انسانی در غزه «ربطی به ما ندارد».آقای بنت به بی‌بی‌سی گفت: «جهان می‌توا...
22/10/2023

نفتالی بنت، نخست وزیر سابق اسرائیل می‌گوید بحران انسانی در غزه «ربطی به ما ندارد».

آقای بنت به بی‌بی‌سی گفت: «جهان می‌تواند بیاید و به غزه کمک کند، این به ما ربطی ندارد.»

او گفته است که اقدامات بشر دوستانه باید متقابل باشد و به گروگان‌هایی اشاره کرده که دردست حماس هستند.

نخست وزیر سابق اسرائیل در پاسخ به این سوال بی‌بی‌سی که از او پرسید این بحران انسانی به اسرائیل ربط دارد، زیر این کشور باید نشان دهد جنگش با حماس است نه مردم فلسطینی، گفت: «ما در قبال غزه مسئول نیستیم، همانطور که شما در قبال فرانسه مسئول نیستید. اگر دیگران می خواهند از غزه مراقبت کنند،‌ این کار را بکنند.»

نفتالی بنت با تاکید بر این که اسرائیل مرزهای غزه را کنترل می‌کند، گفت که «هشدار اسرائیل به ساکنان غزه برای حرکت به سمت جنوب، دلیلی بر اقدامات بشردوستانه این کشور است.»

📷 Getty

مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در سمنگان می‌گویند ۱۲ قلم آثار باستانی را از یک آهنگر تحویل گرفته‌اند.خبرگزاری دولت...
22/10/2023

مسئولان اداره اطلاعات و فرهنگ طالبان در سمنگان می‌گویند ۱۲ قلم آثار باستانی را از یک آهنگر تحویل گرفته‌اند.

خبرگزاری دولتی باختر گزارش داده که این آثار نزد یک آهنگر شهر ایبک، مرکز سمنگان نگهداری می‌شده است، شامل مجسمه‌ها، شمع‌دانی، شمشیر، مجمه، کارد، دسته شمشیر و آثار عتیقه دیگری است.

در مورد قدمت این آثار توضیح بیشتری ارائه نشده است.

📷 باختر نیوز

آژانس‌های امدادرسانی سازمان ملل متحد خواستار کمک «عاجل» برای خانواده‌های زلزله‌زده در هرات شد که همه چیز خود را در زمین‌...
22/10/2023

آژانس‌های امدادرسانی سازمان ملل متحد خواستار کمک «عاجل» برای خانواده‌های زلزله‌زده در هرات شد که همه چیز خود را در زمین‌ لرزه‌های ویرانگر اخیر از دست داده‌اند و با زمستان سرد روبرو هستند.

براثر یک رشته زلزله‌ها به بزرگی ۶.۳ در ۷، ۱۱ و ۱۵ اکتبر و چندین پس‌لرزه در هرات ده‌ها روستا ویران شده و به بناهای تاریخی هرات آسیب وارد شده است.

بنا به ارزیابی دو سوم مناطق آسیب دیده که دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد (اوچا) انجام داده است، می‌گوید بیش از ۲۱۵۰۰ خانه ویران شده و ۱۷ هزار خانه دیگر شدیدا آسیب دیده‌اند.

زندگی بیش از ۱۵۴ هزار نفر متاثر شده است. در میان آنها حدود ۷۵۰۰ زن باردار هستند که بسیاری از آنها اعضای خانواده خود را در زلزله از دست داده‌اند.

در همین حال، صندوق جمعیت سازمان ملل متحد (یوان‌اف‌پا) مشاوران روانی اجتماعی را برای کمک به مقابله با فشار روانی از دست دادن عزیزانشان فرستاده است.

آژانس‌های سازمان ملل متحد، بانک جهانی، اتحادیه اروپا و بانک توسعه آسیایی، توافقنامه مشترکی را امضا کردند که براساس آن خسارات ناشی از زلزله را ارزیابی کرده و به روند بازسازی این مناطق کمک خواهند کرد.

با گذشت بیش از دو هفته از زمین لرزه مرگبار درهرات، هنوز شمار زیادی از مردم از ترس پس لرزه‌ها، در شب‌های سرد، در بیرون از خانه و در فضای باز می‌خوابند.

تنها در ولسوالی انجیل هرات، ۷۱۶۵ خانوار یعنی حدود ۲۳ هزار نفر آسیب دیده‌اند که «بدترین» منطقه آسیب دیده است که ۵۳ درصد ساکنان آن آسیب دیده‌اند.

بنا به ارزیابی سازمان ملل که هفته گذشته نشر شد در کوشک/ رباط سنگی ۸۵۴۱ نفر، در زنده‌جان ۷۵۲۳ نفر، گلران ۳۴۲۸ نفر، شهر هرات ۷۱۷ نفر و کوهسان ۱۳۳ نفر از زمین‌لرزه‌های اخیر آسیب دیده‌اند.

سازمان بهداشت جهانی هشدار داده که ارائه خدمات به حدود ۵۸۰ هزار نفر در این مناطق «شدیدا مختل» شده است.

فیض زارعی، مشاور این آژانس می‌گوید حمایت روانی اجتماعی بسیار مهم به ویژه برای زنان است که با چالش‌های دیگری نیز روبرو هستند.

صندوق جمعیت ملل متحد که برای رفع نیازهای بهداشت باروری تلاش می‌کند، درخواست کمک مالی ۱۱.۶ میلیون دلاری برای ارائه لوازم و خدمات سلامت جنسی و باروری کرده است.

در این مناطق دسترسی به مراقبت‌های پزشکی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته است. بنا به گزارش‌ها دستکم به ۴۰ مرکز بهداشتی آسیب وارد شده که پیش از زلزله نیز در این زمینه دچار محرومیت بودند.

📷EPA

در پی نشر خبرهایی از کمیاب شدن شیرخشک در بازارهای ایران و همچنین فروش شیر خشک با کد ملی، شماری از شهروندان افغانستان ساک...
22/10/2023

در پی نشر خبرهایی از کمیاب شدن شیرخشک در بازارهای ایران و همچنین فروش شیر خشک با کد ملی، شماری از شهروندان افغانستان ساکن ایران گفته‌اند که در پی این محدودیت با مشکلات زیادی در تهیه شیرخشک برای کودکان شان روبرو شده‌اند.

هرچند مقام‌های ایران گفته‌اند که «اتباع غیرمجاز هم می‌توانند با دریافت کد موقت اقامت نسبت به خرید این شیرها اقدام کنند» اما برخی از شهروندان افغانستان گفته‌اند با آن‌که در هفته‌های اخیر به چندین داروخانه مراجعه کرده‌اند اما کسی به آن‌ها شیرخشک نمی‌فروشند.

آیا شما تجربه مشابهی داشتید؟ اگر شما هم‌ در شهر خودتان با همچین مشکلی مواجه هستید با هشتگ شیرخشک برای ما صدا و ویدیو بفرستید.

راه‌های تماس:
واتس‌اپ: ۰۰۴۴۷۳۴۲۰۳۲۱۱۳

پیامگیر تلگرام:

سخنگوی وزارت کشور طالبان می‌گوید در ۶ ماه اخیر، حدود ۲۳۰۰ حادثه تصادفات در افغانستان رخ داد که براثر آنها بیش از هزار تن...
22/10/2023

سخنگوی وزارت کشور طالبان می‌گوید در ۶ ماه اخیر، حدود ۲۳۰۰ حادثه تصادفات در افغانستان رخ داد که براثر آنها بیش از هزار تن جان باخته‌اند.

عبدالمتین قانع، سخنگوی وزارت امور داخله طالبان امروز در یک کنفرانس مطبوعاتی، گزارشی از عملکرد ۶ ماهه این وزارت ارائه کرد.

او گفت در ۶ ماه گذشته ۲۲۸۸ حادثه ترافیکی در سراسر کشور اتفاق افتاده که براثر آنها ۱۰۲۹ تن جان باخته و ۳۸۹۰ تن زخمی شده‌اند.

او افزود که در ارتباط با این حوادث ۸۲۱ نفر نیز توسط پلیس طالبان بازداشت شده‌اند و ۱۴۰ مظنون تحت تعقیب قرار دارند.

در همین حال، آقای قانع گفت در ۶ ماه گذشته بیش از ۱۱ هزار معتاد به موادمخدر در پایتخت و ولایت‌ها جمع‌آوری شده و ۲۵۷۹ تن پس از طی مراحل درمان ترک اعتیاد به خانواده‌هایشان تحویل داده شده‌اند.

عکس از گتی

پلیس آمریکا می‌گوید جسد سامانتا وال، رئیس هیئت مدیره یک کنیسه در دیترویت میشیگان، شنبه ۲۱ اکتبر، مقابل خانه‌اش پیدا شد....
22/10/2023

پلیس آمریکا می‌گوید جسد سامانتا وال، رئیس هیئت مدیره یک کنیسه در دیترویت میشیگان، شنبه ۲۱ اکتبر، مقابل خانه‌اش پیدا شد.

گزارش شده سامانتا وال با ضربات چاقو کشته شده است. پلیس معتقد است این اتفاق در داخل خانه او رخ داده است.

کنیسه‌ای که سامانتا در آن کار می‌کرد گفت: «از مرگ غیرمنتظره سامانتا وال، رئیس هیئت مدیره، شوکه و غمگین شدیم.»

هنوز انگیزه این قتل مشخص نیست و اف‌بی‌آی قرار است در روند تحقیقات به پلیس کمک کند.

📸گتی

مقامات بهداشتی و درمانی غزه که توسط حماس اداره می‌شود، اعلام کرده که از هفتم اکتبر تاکنون دست کم ۴۶۵۱ نفر در نوار غزه کش...
22/10/2023

مقامات بهداشتی و درمانی غزه که توسط حماس اداره می‌شود، اعلام کرده که از هفتم اکتبر تاکنون دست کم ۴۶۵۱ نفر در نوار غزه کشته شده‌اند.

به گفته آن ها ۱۴ هزار و ۲۴۵ نفر هم دراین مدت زخمی شده اند.

مقامات بهداشتی حماس همچنین گفته اند که در ۲۴ ساعت گذشته ۲۶۶ فلسطینی از جمله ۱۱۷ کودک کشته شده اند.

📸گتی

جایزه صلح اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان به سلمان رشدی نویسنده بریتانیایی هندی الاصل اعطا شد.این جایزه که مبلغ آن ۲۵ه...
22/10/2023

جایزه صلح اتحادیه ناشران و کتابفروشان آلمان به سلمان رشدی نویسنده بریتانیایی هندی الاصل اعطا شد.

این جایزه که مبلغ آن ۲۵هزار یورو (۲۷.۳ هزار دلار) است مهمترین جایزه آلمان به شمار می‌رود.

هیات داوران این جایزه سلمان رشدی را به‌دلیل «روح تسلیم ناپذیرش» و «تایید زندگی و پربار کردن جهان ما با عشق خود به داستان‌گویی» شایسته دریافت این جایزه دانسته است.

هیات داوران در اظهارنظری در وب‌سایت جایزه گفتند: «او در رمان‌ها و آثار غیرداستانی‌اش، آینده‌نگری روایی را با نوآوری، طنز و خرد ادبی بی‌نظیر بهم می‌آمیزد.»

آقای رشدی با انتشار رمان «آیه‌های شیطانی» واکنش شدید مسلمانان برانگیخت به‌طوریکه روح‌الله خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران فتوای قتل او را صادر کرد.

سال گذشته،‌ لحظاتی قبل از شروع سخنرانی او در موسسه‌ای در شهر شاتاکووا در غرب ایالت نیویورک، او با چاقو مورد حمله قرار گرفت و یک چشم خود را در اثر این حمله از دست داد.

جايزه صلح ناشران آلمانی از سال ۱۹۵۰ به نويسندگانی تعلق می گيرد که در راه پيشرفت مبانی صلح و حقوق بشر تلاش کرده باشند.

پيش از اين دهها شخصيت ادبی از جمله "اکتاويو پاز" نويسنده مکزيکی و واسلاو هاول رئيس جمهور و نويسنده چک اين جايزه را دريافت کرده اند.

📷 Getty

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل به گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان در مورد گشودن جبهه دوم جنگ با اسرائیل هشدار داد.آق...
22/10/2023

بنیامین نتانیاهو،‌ نخست‌وزیر اسرائیل به گروه شبه نظامی حزب‌الله لبنان در مورد گشودن جبهه دوم جنگ با اسرائیل هشدار داد.

آقای نتانیاهو هنگام صحبت کردن با سربازان اسرائیلی در نزدیکی مرز لبنان گفت اگر حزب‌الله دست به چنین کاری بزند، مرتکب «اشتباه زندگی خود» شده است.

او گفت که این اقدام،‌ حملات متقابل اسرائیل که شدت آن «غیرقابل تصور» است را به همراه خواهد داشت که منجر به «ویرانی» لبنان خواهد شد.

اسرائیل و آمریکا قبلا به حزب‌الله که از حمایت ایران برخوردار است، در مورد گشودن یک جبهه جنگی دیگر در مرز شمالی اسرائیل هشدار دادند. آمریکا، بریتانیا و شماری دیگر از کشورها حزب‌الله را یک سازمان تروریستی می‌دانند.

📷 EPA

هزاران نفر در تظاهراتی در برلین در اعتراض به یهودی ستیزی و همبستگی با اسرائیل شرکت کردند.⠀فرانک والتراشتاین مایر،‌ رئیس ...
22/10/2023

هزاران نفر در تظاهراتی در برلین در اعتراض به یهودی ستیزی و همبستگی با اسرائیل شرکت کردند.


فرانک والتراشتاین مایر،‌ رئیس جمهور آلمان خطاب به جمعیت شرکت کننده گفت که از اقدامات اخیر یهودی ستیزانه شرمنده و خشمگین است.

او گفت همه مردمی که در آلمان زندگی می کنند صرفنظر از هر گونه منشا و نژادی باید اهمیت تاریخی آشویتس و تعهدی را که برای آلمان ایجاد می‌کند، درک کنند.

رئیس جمهور آلمان همچنین گفت که این کشور در کنار اسرائیل ایستاده و می‌گوید که حق دفاع از خود را دارد. او در عین حال بر لزوم حفاظت از غیرنظامیان در غزه هم تاکید کرد.

📸Getty

اوضاع زندگی در غزه از زمان شروع درگیری با اسرائیل، رو به وخامت گزارش شده و علاوه بر قطعی برق، کمبود آب آشامیدنی، غذا، سو...
22/10/2023

اوضاع زندگی در غزه از زمان شروع درگیری با اسرائیل، رو به وخامت گزارش شده و علاوه بر قطعی برق، کمبود آب آشامیدنی، غذا، سوخت، و دارو موجب نگرانی نهادهای امدادرسان و سازمان ملل متحد شده است.

پیش از شدت گرفتن درگیری‌های اخیر هم غزه با کمبود برق مواجه بود.

این پست را ورق بزنید تا با میزان دسترسی به آب و برق در غزه قبل و بعد از شروع درگیری محاصره از سوی اسرائیل آشنا شوید.

📸گتی

بازنشسته‌های دولت پیشین افغانستان شکایت دارند که حکومت طالبان حاضر به پرداخت حقوق بازنشستگی (تقاعد) آنها نیست.شماری از ب...
22/10/2023

بازنشسته‌های دولت پیشین افغانستان شکایت دارند که حکومت طالبان حاضر به پرداخت حقوق بازنشستگی (تقاعد) آنها نیست.

شماری از بازنشسته‌ها (متقاعدین) در کابل تجمع کرده و خواهان پرداخت حقوق‌ (معاشات) خود هستند. طلوع نیوز کابل گزارش داده که شماری از بازنشسته‌ها از وضعیت بد زندگی‌شان با فرا رسیدن فصل سرما شکایت دارند و بار دیگر خواستار پرداخت حقوق بازنشستگی‌شان از سوی حکومت طالبان شدند.

در گذشته نیز بارها آنها تجمع‌های اعتراضی در این مورد برگزار کرده بودند.

پرداخت معاش متقاعدان پس از به قدرت رسیدن طالبان، متوقف شده است.

در ماه دلو/بهمن سال گذشته وزارت مالیه طالبان گفته بود چهار میلیارد افغانی برای پرداخت حقوق بازنشسته‌ها تخصیص یافته است و به مجرد توشیح این طرزالعمل از سوی رهبرشان، پرداخت معاشات (حقوق) آغاز می‌شود، و این موضوع را برای بررسی شرعی بودن به شورای وزیران فرستاده و باید به توشیح هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در قندهار برسد.

به کمک مالی بانک جهانی صندوق تقاعد در سال ۲۰۱۴ بازسازی شد و دولت افغانستان نیز دهم دلو/بهمن را روز ملی متقاعدین (بازنشستگان) نامگذاری کرده بود.

ارتش اسرائیل اعلام کرده که یکی از تانک‌هایش به طور تصادفی به یک پاسگاه مصری در نزدیکی مرز با غزه در کرم ابوسالم شلیک کرد...
22/10/2023

ارتش اسرائیل اعلام کرده که یکی از تانک‌هایش به طور تصادفی به یک پاسگاه مصری در نزدیکی مرز با غزه در کرم ابوسالم شلیک کرده است.

کرم ابوسالم مسیر راه عبور کالاهای تجاری در جنوب غزه است که در حال حاضر بسته است و این محل در نزدیکی تقاطع مصر، غزه و اسرائیل واقع شده است.

ارتش اسرائیل از این حادثه ابراز «تاسف» کرده و گفته جزئیات این حادثه در حال بررسی است.

📸Getty

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه، در دیدار با ضیاء‌الرحمن مدنی، والی لوگر گفته است که حکومت‌ها بدون پشتیبانی...
22/10/2023

شیرمحمد عباس ستانکزی، معین سیاسی وزارت خارجه، در دیدار با ضیاء‌الرحمن مدنی، والی لوگر گفته است که حکومت‌ها بدون پشتیبانی ملت دوام نمی‌آورد و امارت اسلامی بر اساس اراده و خواست ملت حاکم است.

دفتر والی لوگر در خبرنامه‌ای به نقل از آقای ستانکزی گفته که شهروندان افغانستان و خارجی‌ها از واقعیت‌های عینی افغانستان بی‌خبراند و شهروندان افغانستان باید با توجه به واقعیت‌های کنونی افغانستان، به کشور برگردند.

آقای ستانکزی در این دیدار افزوده که مهار آب‌های افغانستان از اولویت‌های امارت اسلامی و حقوق مردم افغانستان است و کشورهای همسایه نباید در این باره تشویش داشته باشند.

د اسلامي امارت کورنیو چارو وزارت پر اکس ټولنیزه رسنۍ لیکلي چې، د یاد وزارت سرپرست سراج الدین حقاني افغانستان لپاره د جاپ...
22/10/2023

د اسلامي امارت کورنیو چارو وزارت پر اکس ټولنیزه رسنۍ لیکلي چې، د یاد وزارت سرپرست سراج الدین حقاني افغانستان لپاره د جاپان له مخکیني سفیر تاکاشي اوکاډا او اوسني سفیر تاکایوشي کورمایا سره لېدلي دي.

کورنیو چارو وزارت د ښاغلي حقاني په حواله لیکلي چې، افغانستان او جاپان تاریخي اړیکې لري او یاد هېواد د افغانستان په "بیارغونه" کې رول لوبولی شي.

وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها در شبکه اجتماعی اکس از بازگشت ۲ هزار و ۸۰۵ مهاجر افغان از ایران به کشور خبر داده است. به ن...
22/10/2023

وزارت مهاجران و عودت‌کننده‌ها در شبکه اجتماعی اکس از بازگشت ۲ هزار و ۸۰۵ مهاجر افغان از ایران به کشور خبر داده است.

به نوشته این وزارت، این افراد از طریق اسلام قلعه به تاریخ ۲۹ میزان به کشور بازگشته و از این میان ۲۴۸ تن آنان آسیب‌پذیر و نیازمند تشخیص شده‌اند.

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، امروز (یک‌شنبه) با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه س...
22/10/2023

عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در حکومت پیشین، امروز (یک‌شنبه) با فریدون سینیرلی اوغلو، هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل متحد، دیدار کرد.

در شبکه‌ی اجتماعی اکس آقای عبدالله آمده که او در این دیدار، از نقش و کمک‌های سازمان ملل و نیز از تلاش‌های هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل برای بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان قدردانی کرده است.

لغزش تپه در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، جان یک کودک را گرفت.عبدالستارحلیمی، سخنگوی فرماندهی امنیه جوزجان به طلوع‌نیوز می...
22/10/2023

لغزش تپه در ولسوالی درزاب ولایت جوزجان، جان یک کودک را گرفت.
عبدالستارحلیمی، سخنگوی فرماندهی امنیه جوزجان به طلوع‌نیوز می‌گوید که در پی لغزش تپه خاکی در روستای "هلقانی" ولسوالی درزاب این ولایت، یک کودک دوساله جان باخته و یک تن دیگر زخم برداشته است.

به گفته‌ی سخنگوی فرماندهی امنیه جوزجان، این رویداد چاشت امروز (یک‌شنبه) رخ داده است.

د جوزجان ولایت په درزاب ولسوالۍ کې د غونډۍ د ښویېدو له امله یو ماشوم ژوند بایللی دی.د جوزجان د امنیه قومندانۍ ویاند عبدا...
22/10/2023

د جوزجان ولایت په درزاب ولسوالۍ کې د غونډۍ د ښویېدو له امله یو ماشوم ژوند بایللی دی.

د جوزجان د امنیه قومندانۍ ویاند عبدالستار حلیمي طلوع‌نیوز ته وايي چې د دغه ولایت د درزاب ولسوالۍ په «هلقاني» کلي کې د خاورینې غونډۍ د ښویېدو په پایله کې یو دوه کلن ماشوم ژوند بایللی او یو بل ټپي شوی دی.

د ښاغلي حلیمي په وینا دغه پېښه نن (یکشنبې) له غرمې وروسته رامنځته شوې ده.

رافایلا یودیچه، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان با عبدالله سرحدی والی، بامیان دیدار و گفت‌وگو کرد.دفتر والی...
22/10/2023

رافایلا یودیچه، کاردار نمایندگی اتحادیه اروپا برای افغانستان با عبدالله سرحدی والی، بامیان دیدار و گفت‌وگو کرد.

دفتر والی بامیان در خبرنامه‌ای هدف سفر بانو یودیچه به این ولایت را بررسی چالش‌های باشندگان و نظارت از عملی شدن پروژه‌های که مربوط به اتحادیه اروپا در بامیان می‌شود، عنوان کرده است.

شمس الدین محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب به طلوع‌نیوز آتش‌سوزی در یک مکتب پسرانه در ولسوالی "گرزیوان" فاریاب را تایی...
22/10/2023

شمس الدین محمدی، رییس اطلاعات و فرهنگ فاریاب به طلوع‌نیوز آتش‌سوزی در یک مکتب پسرانه در ولسوالی "گرزیوان" فاریاب را تایید می‌کند و می‌گوید تاکنون علت این آتش‌سوزی روشن نیست.

به گفته‌ی باشندگان محل، این آتش‌سوزی شام امروز (یک‌شنبه) در لیسه پسرانه جر قلعه در ولسوالی گرزیوان رخ داده است.

از سویی هم، بزرگان قومی ولسوالی گرزیوان می‌گویند که تلاش‌ها برای مهار کردن این آتش‌سوزی از سوی مردم محل ادامه دارد.

در سلسۀ رقابت‌های جام جهانی کرکت۲۰۲۳، امروز تیم‌های نیوزلند و هند به مصاف هم رفتند. تیم کرکت نیوزلند برای تیم میزبان ۲۷۴...
22/10/2023

در سلسۀ رقابت‌های جام جهانی کرکت۲۰۲۳، امروز تیم‌های نیوزلند و هند به مصاف هم رفتند. تیم کرکت نیوزلند برای تیم میزبان ۲۷۴ دوش هدف تعیین کرد. اریل میچل و راچین رویندار، بازیکنان تیم کرکت نیوزلند هریک ۱۳۰ و ۷۵ دوش انجام دادند.
در تیم هند، محمد شامی، توانست پنج بازیکن نیوزیلند را از میدان حذف کند. همچنان کولدیپ یادوف دو بازیکن و محمد سراج و جسپریت بومرا هر کدام یک بازیکن نیوزیلند را از میدان حذف کردند.
تیم‌های نیوزیلند و هند در جدول امتیازات جام جهانی کرکت ۲۰۲۳، تیم های اول و دوم اند.

شاهزاده حسین بن عبدالله دوم، ولی‌عهد اردن در پیامی از همه حاضران در مراسم باشکوه ازدواج خود با شاهزاده «رجوه الحسین» قدر...
02/06/2023

شاهزاده حسین بن عبدالله دوم، ولی‌عهد اردن در پیامی از همه حاضران در مراسم باشکوه ازدواج خود با شاهزاده «رجوه الحسین» قدردانی و سپاسگزاری کرد.

شاهزاده حسین در اینستاگرام خود نوشت: «پروردگار را برای ازدواج با رجوه به عنوان نور چشمان من و رفیق زندگی خود سپاس می‌کنم و آرزو دارم خداوند منان به ما آرامش داده و فرزندانی صالح به ما عطا کند و ما را در پرورش آنها یاری نماید. سپاس فراوان از میهمانان و عزیزانی که از کشورهای متفاوت در جشن و سرور ما حضور یافتند.»

ملکه رانیا، مادر ولی‌عهد اردن نیز به نوبه خود ازدواج فرزند خود و شاهزاده رجوه را به آنها تبریک گفت. همسر پادشاه اردن در صفحه اینستاگرام خود نوشت: «خداوندا ازدواج حسین و رجوه، بهترین زوج را مبارک بدان و به آنها خیر و برکت عطا کن.»

شاهزاده حسین بن عبدالله دوم، ولی‌عهد اردن در پیامی از همه حاضران در مراسم باشکوه ازدواج خود با شاهزاده «رجوه الحسین» قدردانی و سپاسگزاری کرد.شاهزاده حسین

اوکراین، جمعه 12 خرداد، هشدارهای حمله هوایی را در بیشتر مناطق این کشور لغو کرد.مقامات کی‌یف، اعلام کردند که سامانه‌های د...
02/06/2023

اوکراین، جمعه 12 خرداد، هشدارهای حمله هوایی را در بیشتر مناطق این کشور لغو کرد.

مقامات کی‌یف، اعلام کردند که سامانه‌های دفاعی، بیش از 30 موشک و پهپاد پرتاب شده توسط روسیه را سرنگون کرده‌اند.

مسکو از اوایل ماه مه تاکنون، شهرهای اوکراین را هدف حدود 20 حمله موشکی و پهپادی جداگانه قرار داده است.

مسئولان نظامی در کی‌یف در «تلگرام» اعلام کردند که روسیه، پهپادها و موشک‌های کروز را به صورت همزمان، پرتاب کرده است. بر اساس اطلاعات اولیه، یگان پدافند هوایی، بیش از 30 هدف هوایی از انواع مختلف را در حریم هوایی کی‌یف و اطراف آن شناسایی و منهدم کرد.

اوکراین، جمعه 12 خرداد، هشدارهای حمله هوایی را در بیشتر مناطق این کشور لغو کرد.مقامات کی‌یف، اعلام کردند که سامانه‌های دفاعی، بیش از 30 موشک و پهپاد پرتاب

آمار به روز شده شاخص میلیاردرهای «بلومبرگ» نشان داد ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد. ثروت مدیرعامل تسلا امسال ...
02/06/2023

آمار به روز شده شاخص میلیاردرهای «بلومبرگ» نشان داد ایلان ماسک دوباره ثروتمندترین فرد جهان شد. ثروت مدیرعامل تسلا امسال 40.3 درصد رشد کرده و به 192 میلیارد دلار رسیده است.

برنارد آرنو، رئیس غول کالاهای لوکس فرانسوی خانه مد «لوی ویتون» و «موئه هنسی» در رتبه دوم و جف بزوس، بنیانگذار آمازون در رتبه سوم قرار دارند.

بازسازی کارتون محبوب «پری دریایی کوچک» توسط کمپانی والت دیزنی در قالب فیلم و با بازیگری یک دختر سیاهپوست به جای پری دریا...
02/06/2023

بازسازی کارتون محبوب «پری دریایی کوچک» توسط کمپانی والت دیزنی در قالب فیلم و با بازیگری یک دختر سیاهپوست به جای پری دریایی سفیدپوست باعث جنجال شدید در رسانه‌های آمریکا شده است.

هواداران «پاک‌نژادی» و مخالفان پدیده چندفرهنگی به رسانه‌ها، شامل وبسایت‌های ارزش‌گذاری بر فیلم‌ها، هجوم آورده‌اند تا فیلم جدید دیزنی را بکوبند. در واکنش به این پدیده، «آی‌اِم‌دی‌بی»، که یکی از مشهورترین وبسایت‌ها درباره سینماست، سیستم ارزش‌گذاری خود را تعدیل کرده است.

نمره پری دریایی کوچک در وبسایت آی‌ام‌دی‌بی در حال حاضر 7 از 10 است، اما از بیش از 33000 کاربری که نظر خود را درباره فیلم نوشته‌اند، حدود 13000 نفر به آن تنها یک ستاره داده‌اند، که تلاشی آشکار برای «بمباران نقدی» این فیلم از طریق ابراز تنفر است.

مسئولان آی‌ام‌دی‌بی می‌گویند با مشاهده «فعالیت غیرمعمول» در وبسایت‌شان حول و حوش فیلم پری دریایی کوچک، سیستم رتبه‌بندی‌شان را تغییر داده‌اند، اما برای جلوگیری از دور زدن سیستم جدید، از ارائه جزئیات درباره آن خودداری کردند.

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای تامین نیازهای نظامی و فنی ارتش سومالی به منظور مبارزه با «تروریسم» خب...
26/05/2023

سرگی لاوروف، وزیر خارجه روسیه از آمادگی کشورش برای تامین نیازهای نظامی و فنی ارتش سومالی به منظور مبارزه با «تروریسم» خبر داد.

به گزارش «آسوشیتدپرس»، لاوروف جمعه 5 خرداد، در یک کنفرانس مطبوعاتی پس از گفت‌وگو با همتای سومالیایی خود، ابشیر عمر جما، گفت: «ما آمادگی خود را برای پاسخگویی به نیاز ارتش ملی سومالی به تجهیزات لازم برای تکمیل تلاش‌ها جهت مبارزه با افراط‌گرایان از جمله القاعده و الشباب اعلام کردیم.»

لاوروف افزود که روسیه به آماده‌سازی کادر پلیس سومالی نیز کمک خواهد کرد

Address


Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when اخبار ۲۴ ساعته posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Videos

Shortcuts

  • Address
  • Alerts
  • Videos
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Media Company?

Share