The novels of Rokaya Hormoz

  • Home
  • The novels of Rokaya Hormoz

The novels of  Rokaya Hormoz Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from The novels of Rokaya Hormoz, Publisher, .

07/06/2020

لا اعلم كيف احببتك # الجزء السادس

خلصنا لبس ونزلنا ركبنا العربية واحمد جالو تليفون
احمد ف المكالمة : ماشي يا حبيبتي مسافة السكة
انا بصدمة : حبيبتك مين ؟!!!
احمد : ندى الي عايز اخطبها ياريم مالك
انا : ااه تمام طب روح ليها انت وانا هطلع عشان تعبت
احمد : انتي هتستهبلي ياريم ما انتي زي القرد اهو
انا : لا تعبت
احمد تجاهلني ومشي وقفل ابواب العربية كلها
انا : هو يبني انا مش بكلمك
احمد : ششششش مش عايز صداع
انا ف نفسي : انتي مدايقة لية مش اتفقنا سوا انك هتتعاملي مع الموضوع عادي وانك تعتبرية زي زين اخوكي ...بس بردو لسا بحبو ومقدرش اشوفو مع حد تاني.... بطلي هبل بقا يا مقرفة هتاخدي واحد من حبيبتو لمجرد انك بتحبية بس .... صح الي مرضهوش على نفسي مرضهوش على غيري وهما بيحبو بعض ..
وصلنا الكافية ونزلت انا واحمد ببص لقيتو بيشاور لبنوتة قاعدة على الطربيظة بشرتها بيضة جدا وعيونها رصاصي غامق محجبة ولبسها محترم جدا وشيك اوي ابتسامتها رقيقة كدا ولكو ان تتخيلو
انا : هي دي ندى
احمد : اه هي عجبتك ؟!
انا: مش لما نروحلها واتكلم معاها الاول
احمد : طب متتعصبيش كدا اهدى انا مش عارف مالك
انا : مفيش يا احمد هيكون فيا اي يعني
احمد: تمام اهدي
انا : متقوليش اهدي عشان متعصبش اكتر
احمد : طب خلاص بتبص علينا يلا امشي
احمد : ازيك يا حبيبتي وحشاني
ندى : الحمد الله يا حمادة انت اكتر ...... ازيك يا ريم احمد حكالي عنك كتير اوي وقد اي انتو اصحاب واخوات وغمزتلي كدا حسيت انها عايزة تعرفني ان احنا اخوات ومفكرش تفكير تاني وزودت الالف ف الكلمة
انا : الحمد الله وهو حكالي عنك بردو قد اي محترمة
وبنت ناس
ندى : تسلميلي
احمد : تشربو اي
انا : عايزة قهوة يا حمادة
ندى : حمادة ؟! لو سمحتي محدش بيقولو كدا غيري انا بدأت اغير
انا : م تغيري اعملك اي يعني
احمد : خلاص يجدعان مكنش اسم يعني وبصراحة يا ندى ريم دايما بتقولي كدا
ندى : تمام هي قفشت لي انا بهزر
احمد : اصل هي تعبانة وجبتها هنا عشان تتعرف عليكي وكدا
ندى : اه الف سلامة
انا : الله يسلمك
احمد : تشربي اي يا حبيبتي
ندى : هاخد لاتية
احمد قام طلب واحنا وفضلنا مستنينو وساكتين..جه وفضلنا نتكلم على حاجات عامة وقومنا وصلناها وروحنا اتغدينا
احمد : تاكلي اي يا احلى ريم ف الدنيا.
انا : ونبي اسكت لتسمعك حبيبة القلب وتغير
احمد : هههههههه ما تسمع اختي وبدلعها هي مالها
انا : ماشي ياعم يلا نجيب اكلة سمك حلوة ونروح لخالتي ناكل معاها
احمد : ماشي يا ستي دا احنا عنينا
روحنا واتغدينا ودخلصنا و خالتي دخلت نامت وانا واحمد فضلنا نلعب كوتشينة
احمد : انتي الي معاكي الشايب اختاري ورقة عشان الحكم يا قمررر😂🔥
انا : لا لا مفيش الكلام دا انا تعبانة هخش انام
احمد : ما من شوية بتقولي هنفخك ف الاحكام ولا دا مش انتي
انا : بجد حاسة بصداع جامد والله بكرة اوعدك
احمد : ماشي استنى
احمد قام وجة معاه كوباية ماية وبرشام للصداع وحط ايدو على دماغي بيشوف انا سخنة ولا لا بصراحة اتوترت جدا وحسيت ان قلبي هيطلع من مكانة
احمد : مالك يا بنتي وشك احمر كدا لية دا ولا اكنك ف الفرن
انا بخجل شديد : ا...لالا مفيش حاجة تعبانة شوية
احمد ما واضح انتي بتولعي يا امي البسي انتي مش هينفع معاكي خافض نهائي
انا : لا انا كوي.... ومحستش بنفسي بعدها غير وانا على سرير المستشفى .

يتبع......
{رقية هرمز}
قولو رايكو 💕

04/06/2020

لا اعلم كيف احببتك

خالتي : طب خير ان شاء الله .. يلى يا ريم انزلي غيري هدومك وهاتي معاكي هدوم عشان هتقعدي معانا اليومين دول بالي مش هيبقا مرتاح غير وانتي جمبي
احمد : والله عمرك اطول من عمري يا ست الحبايب
انا : لا..لا طبعا انا هنزل تحت يا خالتو بقيت كويسة والله
خالتي : انا نفسي مرة واحدة متعانديش ياريم والي اقولو يتسمع
انا بقلة حيلة : ماشي يا خالتي هنزل اغير واجي
نزلت الشقة غيرت هدومي وقبل ما اطلع قررت اني اعامل احمد زي الاول واحسن وهو حب البنت دي وشاف فيها حاجات احسن مني اكيد ربنا يوفقو....
لما طلعت
احمد : الشقة هتنور يا رورو والله
انا : بنورك يا حمادة
احمد: يلا تعالي عشان انا مجهز لينا برنامج انهاردة خرافي وقعدت من الشغل عشان نقعد سوا شوية
انا بفرحة شديدة : بجد كل دا عشاني ؟!
احمد : هو انتي لسا شوفتي حاجة دا احنا هنخربها
انا : هههههههه ماشي يا عم قوم بقا اعملي فشار عشان انت مبتحرقوش 😂😂
احمد : ابتدينا الدلع بقا
انا : بقولك اي انا هنزل اعمل الفشار ف شقتي
احمد : يا عليكي بت قموصة وسعي رجلك اقوم اعمل الفشار
انا : ايوا كدا اتعدل
احمد خلص الفشار ورجع شغل فيلم رومانسي حزين
على الشاشة وطول ما انا بتفرج عمالة اعيط
احمد : اي يا بنتي انتي محسساني انك البطلة وهو خانك
انا بعياط : ممكن تسيبني ف حالي لو سمحت
احمد : لا اله الا الله ربنا يشفي
خلصنا الفيلم وانا عمالة اعيط عشان النهاية كانت وحشة اوي
احمد : كفايا هتصدعي
خالتو دخلت علينا لقتني بعيط
خالتي بشهقة : مالك يا ريم عملتلها اي يا زفت
احمد : والله ما عملتلها حاجة يا ماما بتعيط عشان الفيلم
خالتي : بتحس مش زيك
احمد : تصدقي انا غلطان اني قعدت من الشغل
انا : بقا كدا
احمد : لا خلاص انا اسف خشي نامي شوية عشان لما تقومي عاملك مفاجأة
انا بفرحة : لا يلا دلوقتي
احمد : طفلة والله
انا : لخص يا احمد
خالتي : يلا يابني ومتتأخروش عشان نتغدى
احمد : لا يا ماما اتغدي انتي هنتغدى احنا برا
خالتي : ماشي خلي بالك منها ومتتعبهاش
احمد : حاضر ... يلا يا ريم البسي عقبال ما البس انا كمان
انا : حاضر
خلصنا لبس ونزلنا ركبنا العربية واحمد جالو تليفون
احمد ف المكالمة : ماشي يا حبيبتي مسافة السكة

يتبع....

{ رقية هرمز}
قولو رايكو معلش البارت دا قليل شوية💕

03/06/2020

لا اعلم كيف احببتك # الجزء الرابع

احمد : انا قررت اخطب واحدة معايا ف الشغل وعايزك تتعرفي عليها وتقوليلي رايك فيها انتي اختي ولازم اخد برأيك
انا فجأة حسيت ان الدنيا كلها لفت بيا ومبقتش عارفة اعمل اي غير اني ابتسم بس وحسيت ان كلامو دا خنجر دخل ف قلبي
احمد : اي يا بنتي سرحتي ف اية
انا : لا ولا حاجة مبروك
احمد : الله يبارك فيكي يا حبيبتي عقبال ما افرح بيكي
انا : شكرا ربنا يخليك
احمد : ها هتقابليها امتى بقى ؟
انا : اي وقت تحبو بس ممكن تروحني دلوقتي عشان تعبانة
احمد : اكيد بس مالك اوديكي المستشفى ؟
انا : لا لا انا هروح انام وهقوم كويسة ان شاء الله
احمد : تمام يلى
وصلنا البيت وطلع عند خالتي وانا دخلت الشقة بتاعتي اول ما قفلت الباب محستش بنفسي غير وانا قاعدة على الارض بعيط وحاسة ان قلبي واجعني اوي فضلت كدا اكتر من نص ساعة لحد ما تعبت وقررت اقوم اخد شاور خلصت لقيت حد بيخبط على الباب بفتح لقيت احمد
احمد : يلى يا بنتي عشان نتغدى
انا : مش عايزة اكل مليش نفس
احمد : لية يا حبيبتي مالك
انا تلقائي دموعي نزلت من غير ما احس
احمد : اي دا في اية يا ريم مالك احكيلي حصل حاجة
انا : لا قولتلك مش عايزة اكل بعد اذنك انا هنام
احمد بأستغراب : تمام انا اسف ... سلام
انا : سلام
دخلت الاوضة بتاعتي وانا حاسة ان جسمي كلو بيوجعني نمت وصحيت على الفجر اتوضيت وصليت وفضلت ادعي ربنا يريحني ويريح قلبي .... وقررت اني هتعامل مع الموضوع عادي وان اي حد ممكن يحصل معاه كدا ولازم ابطل احبو عشان هو خلاص هيخطب ... ونمت تاني وصحيت على صوت المنبة وحاسة ان دماغي هتنفجر لبست وطلعت عند خالتي لقيتها مجهزة الفطار واحمد قاعد على السفرة
انا : صباح الخير
احمد وخالتي : صباح النور
انا : مالك يا خالتو زعلانة مني ولا اية ؟!
خالتي : ايوا وزعلانة اوي كمان ينفع كدا امبارح متتغديش معانا
انا : والله يا خالتو كنت تعبانة اوي
خالتي حطت ايديها على وشي وشهقت
خالتي : ينهارك ابيض اي دا انتي سخنة اوي
انا : شوية سخونية وهيروحو
خالتي : احمد قوم ودي ريم للدكتور بسرعة
احمد : حاضر يلى يا ريم
انا : مفيش داعي يا خالتو هفطر وهبقا كويسة
احمد : بطلي بقا عناد ويلى عشان نشوف مالك
انا بقلة حيلة : طيب
رحنا المستشفى دخلنا طوارئ وعلقولي محلول عشان درجة حرارتي كانت ٣٨ ونص والدكتور جه وكشف عليا
احمد : خير يا دكتور ريم مالها
الدكتور : متقلقش شوية برد وسخونية محتاج بس حضرتك تجيب الدوا دا وتاخدو ف اليوم مرتين لمدة اسبوع ولو سخنت تاني تديها الدوا دا
احمد : متشكر جدا يا دكتور تعبناك معانا
الدكتور : ولا تعب ولا حاجة دا شغلى بعد اذنك
احمد : اتفضل
انا : ممكن بقا نروح عشان اخد حاجتي واروح على الشغل
احمد : لو سمعت صوتك تاني مش هيحصل طيب خليكي هنا عقبال ما اروح اجيب الدوا دا
انا : بس كدا هتأخر على الشغل
احمد : هاتي تليفونك
انا : لية عايزو
احمد : هاتي بقولك اسمعي الكلام
انا : اتفضل اما نشوف اخرتها اية
احمد : انا مش عارف جبتي البرود دا منين ما كنا زي الفل امبارح حصلك اية
انا : ولا حاجة
لقيت احمد بيتصل من تليفوني على المدير وشرح الموضوع والمدير اداني ٣ ايام اجازة
احمد : اهو يا ستي حليت موضوع الشغل
انا : بس كان في صفقة مهمة اوي ولازم اخلصها
احمد : مش اهم من صحتك وبطلي رغي شوية خمسة دقائق وهرجع
انا : طيب
بعد مرور خمس دقائق احمد جه وروحنا البيت وطلعنا فوق عند خالتي
خالتي : ها طمنوني
احمد : شوية برد وسخونية وكتب ليها على دوا تاخدو
خالتي : طب خير ان شاء الله .. يلى يا ريم انزلي غيري هدومك وهاتي معاكي هدوم عشان هتقعدي معانا اليومين دول بالي مش هيبقا مرتاح غير وانتي جمبي
احمد : والله عمرك اطول من عمري يا ست الحبايب

بتبع .........
*رقية هرمز*
اكتبو رايكو اكمل ولا لا 💕

03/06/2020

لا اعلم كيف احببتك #الجزء الثالث

الساعة ٨ باليل
عمالة اتصل بأحمد مش بيرد
واتصلت بخالتي مغلق قلقت اوي واتصلت تاني بأحمد
انا : اي يا احمد مش بترد لي خضتني
احمد بصوت نوم : انا اسف كنت مريح شوية
انا : طب خالتو كويسة تليفونها مغلق
احمد : اه زي الفل بس التليفون فصل شحن متقلقيش المهم خلصتي الاجتماع ؟
انا : اه خليك انا هاجي عشان خاطري
احمد : اسكتي يبت ربع ساعة واكون عندك
انا : تمام مستنياك

ربع ساعة عدت ولقيت احمد خارج من التاكسي ....
احمد : اتأخرت عليكي صح انا اسف والله
انا : لا لا متأخرتش ولا حاجة
احمد : طب تمام.. وحشتني اسكندرية وماما نايمة اي رايك نتمشى شوية على البحر ولا انتي تعبانة نروح ؟
انا بفرحة : لا لا انا زي الفل يلا هوديك مكان بروحو كتير اوي هيعجبك
احمد بحماس : تمام يلا
وصلنا المكان وكان عبارة عن كافية قدام البحر وفية كراسي على الشط
احمد : واو اي الحلاوة دي
انا : اي خدمة يلا تعالى نقعد
احمد : ماشي
انا : بص بقا يا سيدي المكان دا زي ما انت شايف كدا مشغل عمرو دياب 24 ساعة وبيعمل قهوة حكااااااية وانا بعشق حاجة اسمها قهوة
احمد : ما امي حكتلى انك مدمنة قهوة .. بس دا غلط على قلبك
انا : ياعم دا كلام غلط اي بس انا هقوم اجيب قهوة اجبلك معايا ؟
احمد : ماشي مظبوطة
انا : تمام
بعد مرور خمس دقائق
انا : جيييت
احمد : بالسرعة دي
انا : ههههه شوفت
احمد : بصي بقا يا ستي عايز منك خدمة
انا : اكيد اتفضل
احمد : عايزك تقوليلي على معرض حلو اشتري منو عربية
انا : تمام بص نروح بكرا سوا ونشوف المعرض اتفقنا ؟
احمد : اتفقنا يا قمر
بعد مرور ساعتين هزار وضحك روحنا البيت وهو طلع عند خالتو وانا دخلت شقتي ونمت وتاني يوم عدى عادي رحنا اشترينا عربية لاحمد ورجعت على شغلي وعدى شهر واتصاحبنا انا واحمد جدا جدا وعرفنا كل حاجة عن بعض الصغيرة قبل الكبيرة وبصراحة مش هكدب انا حبيتو ☺
ف يوم قاعدة على مكتبي ف الشركة لقيت اتصال من احمد
انا : الو يا حمادة
احمد : اي يارورو بتعملي اي
انا : مبعملش والله خلصت وكنت خارجة مروحة اهو
احمد : طب انا هعدي عليكي ونروح المكان بتاعنا عاوز اقولك على مفجأة
انا : تمام مستنياك
بعد مرور خمس دقائق احمد جة وخدني المكان بتاعنا
احمد : بصي بقى يا ستي من الآخر كده و علّى بلاطة و عشان ننجز و نختصر من غير هري كتير و رغى ع الفاضى و كلام لا يجيب ولا يودي و زيطة لا هاتقدم ولا هاتأخر و من غير مقدمات ع..
انا : والله انت عايز الضرب ما تتكلم يبني بطل رخامة
احمد : هههههه طيب متتعصبيش .... انا قررت اخطب واحدة معايا ف الشغل وعايزك تتعرفي عليها..

يتبع .....

*رقية هرمز*
قولو رايكو 💕

03/06/2020

لا اعلم كيف احببتك

انا عملت الشاي يا خالتو
خالتي : تسلم ايدك يا قمر
انا : الله يسلمك يا خالتو
قعدنا اتفرجنا على المسلسل وكالعادة حكتلها الي حصل ونزلت انام عشان الشغل الصبح عدى اليوم عادي وجة اليوم الي احمد هيجي يعيش معانا فية

خالتي : افتحي يا ريم
انا : ازيك يا خالتو صباح الخير
خالتي : صباح النور يا بنتي يلا خشي خدي شاور وبسرعة عشان منتأخرش على احمد ف المطار عقبال ما اروق سريرك
انا : ماشي يا حبيبتي ربع ساعة واكون جاهزة
خالتي : مستنياكي

بعد مرور ربع ساعة...
انا : انا خلصت يا خالتو
خالتي : اي يابت العسل دا
انا : دي عيونك يا قلبي
بعد مرور ساعة وصلنا المطار ووقفنا مستنين احمد برا واتصل بخالتي عشان يعرف احنا فين بالظبط دقيقة وببص لقيت شاب طويل وعريض وعندو عضلات عيونو عسلي شعرو طويل شوية وعندو دقن خفيفة وملامحو حلوة اوي ولكو ان تتخيلو
احمد : امي وحشتيني اوي اوي
خالتي بصوت عياط وهي بتحضنو : احمد حبيبي انت الي واحشني اوي
انا طبعا واقفة مبهورة بشكلو وطريقة لبسو وبعد ٥ ثواني
احمد : ازيك يا انسة ريم ماما حكتلي عنك كتير اوي وقد اي انتي جميلة بصراحة مكنتش متوقع الاقيكي قمورة كدا
انا بخجل شديد : ربنا يخليك يا استاذ احمد
خالتي : يلا بينا بقا عشان نروح ونفطر سوا عشان وحشني الفطار معاك اوي يا حبيبي
انا واحمد : يلا
ركبنا تاكس ووصلنا البيت وطلعنا
احمد : انا هخش اخد شاور يا ماما عشان مش قادر من السفر
خالتي : ماشي يا حبيبي وانا هجهز الفطار
انا : لا يا خالتو خشي انتي حطي هدوم استاذ احمد ف الدولاب عقبال ما اجهزو انا
خالتي : ماشي ياحبيبتي الي تشوفية
خلصت الفطار وكان عبارة عن فول وفلافل وجبنة تركي وحاجات مصرية اصيلة😂
بعد ربع ساعة كلنا قعدنا على السفرة وفطرنا
احمد : تسلم ايدك يا ريم كان الاكل دا واحشني اوي
بقالي ٦ سنين مكلتوش
انا : بالهنا والشفاء يا استاء احمد
احمد : ما بلاش القاب انتي اختي الصغيرة
انا : ماشي يا..ا..احمد
احمد : ايوا كدا
انا : استأذن انا بقا اروح الشغل يا خالتو
خالتي : ماشي يا حبيبتي تحبي اعملك اكل اي انهاردة ؟
انا : لا بقا احنا نشوف احمد عايز ياكل اي نديلو حقو بردو
احمد : طب ياستي متشكرين
انا : ههههه اي خدمة ياعم .... يلا سلام
خالتي واحمد : مع السلامة
روحت الشغل وانا مبسوطة اوي وحاسة بفرحة مش عارفة سببها اي دخلت الشركة لقيت رنا زميلتي بتقولي اروح على مكتب المدير بسرعة ف رحت المكتب
المدير : خير يا انسة ريم اتأخرتي لية انهاردة اول مرة تحصل يعني
انا : انا اسفة حضرتك مش هتتكرر تاني
المدير : اما نشوف ... المهم في اجتماع مهم جدا الساعة ٥
انا : بس يا فندم حضرتك انا هكون خلصت شغلي
المدير : عارف واعملي حسابك ان بعد كدا هتشتغلي وقت اضافي وممكن يوصل لنص الليل عشان انا هعمل شراكة مع صديق قديم ليا ف هنعمل شغل كتير الفترة الجاية
انا بقلق : تت.تمام يا استاذ محمد
المدير : اتفضلي على شغلك
انا : بعد اذنك
خرجت من المكتب وانا قلقانة.... كلمت خالتي
انا : الو يا خالتو
خالتي : الو يا ريم طمنيني يا قلبي وصلتي بالسلامة ؟
انا : اه يا حبيبتي الحمد الله ... بس عايزة اقولك حاجة
خالتي : خير حصل حاجة ولا اي؟!
انا : لا لا بس انا بتصل عشان اقولك اتغدو انتو انا هتأخر عشان عندنا اجتماع الساعة ٥ وهخلص على ٨ كدا
خالتي : دا لية انشاء الله هتيجي ازاي يعني باليل كدا لوحدك
انا : هركب تاكس يا خالتو واجي زي كل يوم
خالتي : لا انا هخلي احمد يجي ياخدك بس خلصي وكلميني
انا : لا طبعا يا خالتو احمد لسا جاي انهاردة اكيد مش هخلية يجي لا
خالتي : الي اقولو يتسمع يا ريم
احمد شد التليفون من خالتي ولقيتو بيقولي ما قالتلك الي اقولو اتسمع انا لقيت نفسي تلقائي ابتسمت
انا : مم..ما يا احمد ينفع نتعبك كدا من اول يوم ؟!
احمد : ولا تعب ولا حاجة تعبك راحة
انا : ربنا يخليك يارب ..هخلص واكلم خالتي
احمد : طب م تسجلي رقمي اسهل وخلصي ورني عليا
انا : تمام ماشي
احمد : *****011569
انا : سجلتو
احمد : ماشي يارورو هستناكي يا قمر
انا بأبتسامة عريضة : اتفقنا

يتبع .....

*رقية هرمز*
قولو رايكو💕

02/06/2020

لا اعلم كيف احببتك
هعرفكو على نفسي انا ريم عندي ٢٠ سنة ف تانية هندسة شكلي بسيط مش جميلة اوي ولا وحشة اوي وعندي هوس اسمو هدوم بحب جدا ابقا شياكة كدا المهم هنسيب القارئ يتخيل شكلي
عايشة ف اسكندرية مع اخويا الصغير زين عندو ١٨ سنة امي وابويا اتوفو ف حادثة عربية من ٥ سنين عشان كدا عندي فوبيا من سواقة العربيات ويعتبر انا الي مربية اخويا واشتغلت من وانا عندي ١٥ سنة كنا عايشين مع عمي ممدوح ومرات عمي اسماء مبيخلفوش ف اعتبرونا ولادهم وحقيقي انا بعتبرهم ابويا وامي بس من سنتين قررت اعتمد على نفسي وانقل ف بيت بابا الله يرحمو ساب لينا بيت صغير ٣ ادوار قعدت ف شقة منهم وواحدة اجرتها لست كبيرة اسمها سهام عندها ٥٩ سنة وعندها ولد عايش ف امريكا اسمو احمد بقالو ٦ سنين وهو عندو ٢٦ سنة ويدوبك بتكلمو ف التليفون تطمن علية كل يومين وهي مش مجرد جارتي هي كل حاجة ليا صاحبتي وامي وجدتي وبيت بيحتويني وقت حزني بتمنى من ربنا يطول ف عمرها ويباركلي فيها يارب احنا يعتبر عايشين معاها وبننزل شقتنا عشان النوم بس وزين السنة دي ثانوية عامة ف بيقضي وقتو كلو ف المذاكرة عشان نفسو يخش السن الماني ويسافر المانيا ويكمل تعليم هناك
المهم عدى سنتين واخويا سافر وبطمن علية كل يوم فيديو كول وانا خلصت جامعتي وبدأت شغل بقالي ٣شهور ف يوم راجعة من الشغل....
انا : افتحي يا خالتي انا ريم
خالتي : حمد الله على السلامة يا عيون خالتك
انا : وحشتيني يا خالتووو عاملة اكل اي انهاردة انا هموت من الجوع وعلى لحم بطني من الصبح
خالتي: انزلي بس خدي شاور وغيري هدومك وتعالي عملالك مفجأة
انا : حالاً يا ست الكل
خلصت وطلعت تاني لخالتي لقيتها حاطة على السفرة جمبري وسمك مخلي والاكلة دي انا بعشقها
انا : اي داااا الله يا خالتو اي الروايح الجميلة دي
خالتي: اي رايك انا قولت البت ريم نفسها ف جمبري قولت اعملهولك عشان بقالك يومين وشك بهتان وخاسة خالص
انا : والله يا خالتو عندنا شغل كتير اوي على يدك باجي اكل وانام واصحى اروح الشغل تاني
خالتي : عارفة يبنتي ربنا يقويكي يارب
انا : يارب ويخليكي ليا
خالتي : هقولك على مفجأة
انا : قولي بسرعة
خالتي : احمد ابني هيجي بعد يومين هنا ويستقر

انا منكرش اني ادايقت لان مش هعرف اقعد مع خالتي زي الاول واخد راحتي معاها بس ف نفس الوقت كنت فرحانة لفرحتها وانها نفسها ابنها يعيش معاها
انا : يجي بالسلامة يا خالتي
خالتي : مالك يا ريم وشك غير لية
انا : بصراحة بقا يا خالتي انا خايفة يجي وياخد مكاني ومتحبنيش زي الاول
خالتي بصوت ضحكة عالية : مين دا يا هبلة الي ياخد مكانك انتي وزين ولادي زي ما احمد ابني وانتو التلاتة غلاوتكو عندي واحدة ربنا ما يحرمني منكو
انا : حبيبتي يا ست الكل منتحرمش منك ابدا يارب
خالتي : اما اقوم اشيل الاكل واعملنا شاي ونقعد تحكيلي عملتي اي انهاردة
انا : هقوم انا اشيل اقعدى انتي اتفرجي ع المسلسل عقبال ما اعمل اغسل المواعين واعمل الشاي واجيلك

يتبع......

*رقية هرمز*
اكتبو رايكو واكمل ولا لا 💕

Address


Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when The novels of Rokaya Hormoz posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

  • Address
  • Alerts
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Media Company?

Share