شورای جوانان مقاومت ملی افغانستان

  • Home
  • شورای جوانان مقاومت ملی افغانستان

شورای جوانان مقاومت ملی افغانستان Contact information, map and directions, contact form, opening hours, services, ratings, photos, videos and announcements from شورای جوانان مقاومت ملی افغانستان, Media/News Company, .

مسعود رهبر زن ستیز نبود.
14/02/2024

مسعود رهبر زن ستیز نبود.

بسم الله الرحمن الرحیم در قدم نخست حلول عید سعید فطر را برای مردم افغانستان و همۀ امت مسلمه تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم ...
20/04/2023

بسم الله الرحمن الرحیم

در قدم نخست حلول عید سعید فطر را برای مردم افغانستان و همۀ امت مسلمه تبریک می‌گویم و آرزو می‌کنم به برکت ماهِ مبارک رمضان و طاعات و عبادات مومنان، تحولات مثبتی در همه ابعاد زندگی معنوی، عبادی و اجتماعی مسلمانان به‌میان آمده باشد و اثرهای عبادی و معنوی آن باعث شود که مسلمانان هم خود قوی‌تر از پیش در مسیرِ اجتناب از ظلم، بزه‌کاری، تعدی و تجاوز بر حقوق دیگران که در تقابل با تعالیم انسانی اسلام هست، قرار بگیرند و هم، در برابر ظالمان و متعدیان بر حقوق بندگان سد و مانع شوند.

عید سعید فطر که فُرصتی برای تجلیل از انجام اعمال نیک، اتحاد و خوش‌حالی مشترک در میان مسلمانان به‌شمار می‌رود؛ امّا این مناسبتِ خجسته در حالی فرا می‌رسد که هم‌بستگی و سعادت مردم افغانستان مورد تاخت‌وتازِ بی‌رحمانۀ استبداد قرارگرفته و آزادی و سایر حقوق شرعی و کرامت انسانی‌شان، هر روز زیر پای استبداد و خودکامگی خردوخمیر می‌شود وبرعلاوه، ترویج فرهنگ تحمیل‌‌گرایی و اِجبار و نبود حق اختیار و انجام مناسک آزادِ مذهبی که از ابتدایی‌ترین حقوق شرعی و انسانی انسان‌هاست، از مردم سلب کرده‌ و در نتیجه زمینۀ بروز و تقویت حساسیت‌های مذهبی را در کشور فراهم ساخته‌است.

در پایان، امیدوارم مردم افغانستان، لحظه‌لحظه ایام عید را به خوبی سپری ‌کنند و این عید آغازی برای تأمین صلح پایدار در کشور و حاکمیت ارادۀ مردم برسرنوشت سیاسی‌شان باشد.

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَبا کمال...
11/04/2023

وَلَا تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُوا فِي سَبِيلِ اللَّهِ أَمْوَاتًا ۚ بَلْ أَحْيَاءٌ عِنْدَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ

با کمال تأثر خبر شدیم که فرمانده اکمل امیر و فرمانده بصیر احمد اندرابی، دو تن از فرماندهان جبهه آزادی افغانستان در یک نبرد چندین ساعته در برابر گروه تروریست و جاهل طالب، همراه با تعدادی از یاران شان جام شهادت نوشیدند و به جادوانگان پیوستند.

جبهه مقاومت ملی در حالی که مراتب تسلیت خویش را به خانواده‌های این شهیدان بزرگوار، هم‌سنگران شان، جبهه آزادی افغانستان و همه مردم افغانستان ابراز می‌دارد، باور دارد که شهادت این یلان آزاده، مایه‌ی الهام و انگیزه به مردم افغانستان که از ظلم و استبداد طالبان به ستوه آمده اند، خواهد بود و صف‌های مبارزه را فشرده‌تر خواهد ساخت.

شهادت این مبارزین قهرمان یک‌بار دیگر ضرورت ایجاد هماهنگی و وحدت عمل در میان تمام نیروهای مخالف طالبان را برجسته ساخت. امیدواریم با تلاش‌های که در این راستا وجود دارد به زودی شاهد ایجاد یک چتر بزرگ برای انسجام و بسیج همه نیروهای ضد طالبان باشیم.
ما باور داریم که با وحدت و اتحاد همه ظرفیت‌های مخالف طالبان، سرزمین خویش را از اشغال این گروه تروریست نجات خواهیم داد و پاس خون شهدا و حرمت اشک یتیمان این سرزمین را گرامی خواهیم داشت.

از خداوند منان برای فرمانده اکمل امیر، فرمانده بصیراحمد اندرابی و یاران شهید شده‌ی شان طلب آمرزش می‌کنیم.

روان شان شاد و یاد شان گرامی باد!

حمله به فرماندهی ط.البان در کابلجبهه آزادی افغانستان، یکی از گروه‌های مسلح ضد ط.البان، شب پنجشنبه مدعی شد که بر «فرماند...
31/03/2023

حمله به فرماندهی ط.البان در کابل
جبهه آزادی افغانستان، یکی از گروه‌های مسلح ضد ط.البان، شب پنجشنبه مدعی شد که بر «فرماندهی امنیه کابل» با نارنجک حمله کرده است. بنا به ادعای این گروه، دو محافظ ط.الب کشته و یک نفر دیگر آنان زخمی شده‌اند.

29/03/2023

چرا ط_البان از زنان حرای دارند!

جبهه مقاومت ملی می‌گوید که عملیات‌های بهاری خود در برابر گروه ط.البان را آغاز کرده است.صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاو...
29/03/2023

جبهه مقاومت ملی می‌گوید که عملیات‌های بهاری خود در برابر گروه ط.البان را آغاز کرده است.

صبغت‌الله احمدی، سخنگوی جبهه مقاومت ملی روز چهارشنبه، ۹ حمل، ویدیویی از حمله و تیراندازی شب‌هنگام نیروهای این جبهه به یک پاسگاه ط.البان در کابل را در توییتر منتشر کرد.

او در توضیح ویدیو می‌نویسد که این حمله سه‌شنبه شب، ۸ حمل از سوی نیروهای جبهه مقاومت ملی بر یک پاسگاه قطعه خاص گروه ط.البان در مرکز آموزشی پلچرخی کابل صورت گرفته است.

احمدی می‌گوید که در نتیجه این حمله به ط.البان تلفات سنگین وارد شده است.

وی می‌افزاید: «این حمله آغاز عمليات‌های چريكی نیروهای ما برای دفاع از مردم در مقابل ظلم و توحش ط.البانی در فصل جديد است».

سخنگوی جبهه مقاومت ملی تأکید می‌کند که این‌گونه حملات بر گروه طالبان ادامه می‌یابد.

ط.البان در این باره تاکنون چیزی نگفته‌اند.

27/03/2023

گردهمایی زنان بخاطر باز گشای مدارس دخترانه_کابل

متن کامل طرح نجات کشور از بحران
20/03/2023

متن کامل طرح نجات کشور از بحران

‏اعلامیهٔ جبههٔ مقاومت ملی به مناسبت ۲۸ مین سالیاد شهادت استاد عبدالعلی مزاریاستاد عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی ا...
12/03/2023

‏اعلامیهٔ جبههٔ مقاومت ملی به مناسبت ۲۸ مین سالیاد شهادت استاد عبدالعلی مزاری

استاد عبدالعلی مزاری رهبر حزب وحدت اسلامی افغانستان یکی از نخستین شخصیت های سیاسی و از رهبران نامدار جهادی افغانستان بود که به دست گروه جنایت کار طالبان در ٢٢ حوت سال ۱۳۷۳ هجری خورشيدى به شهادت رسید.

این گروه جنایت کار زمانی به این عمل ضد انسانی و مغایر با آموزه های دینی و قوانين بين المللى دست یازیدند که استاد مزاری در اسارت این گروه قرار داشت و کشتن اسیر در هیچ مکتب و مرامی پذیرفته نیست.

پس از این فاجعه، طالبان طی سه دههٔ اخیر جنایت های هولناک زیادی مرتکب شده و بسیاری از شخصیت ها و رهبران جهادی و سیاسی کشور و نیز صدها هزار تن از مردم بیگناه را به شهادت رسانیدند و هم اکنون نیز روزی نیست که فرزندان رشید افغانستان اعم از نيرو هاى امنیتی و افراد بیگناه ملکی به عناوین مختلف توسط این گروه دستگیر و کشته نشوند.

کارنامهٔ این گروه جز قتل و خشونت و ویرانی چیزی نبوده و نیست.

جبههٔ مقاومت ملی افغانستان بیست و هشتمین سالیاد شهادت استاد عبدالعلی مزاری را گرامی می دارد و ضمن ابراز همدردی و همبستگی عمیق با اعضاى خانواده، یاران و همسنگران شهید مزاری و محکومیت شدید اعمال سنگدلانهٔ طالبان مزدور، بر ضرورت همبستگی صفوف نیروهای ملی و عدالت خواه برای غلبه بر این گروه جفا پیشه تأکید می کند.

جبههٔ مقاومت ملی افغانستان

اعلامیه جبهه مقاومت ملی به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زنهشتم مارچ روز جهانی زن را به زنان مقاومتگر، سربلند، آزاده، با عز...
09/03/2023

اعلامیه جبهه مقاومت ملی به مناسبت هشتم مارچ روز جهانی زن

هشتم مارچ روز جهانی زن را به زنان مقاومتگر، سربلند، آزاده، با عزت و با افتخار افغانستان تبریک و تهنیت عرض می‌کنیم.

به اين مناسبت، از قهرمانی، فداکاری و ایستادگی زنان افغانستان در یک سال و اندی در برابر رژیم ترور، وحشت و سیاه طالبان، سر تعظیم فرود می‌آوریم. در این مدت، زنان افغانستان فصل درشت مقاومت بر ضد طالبان سیاه‌اندیش بوده‌اند. اعتراض کردند، به‌زندان رفتند، شکنجه شدند و مورد تجاوز قرار گرفتند؛ اما هرگز تسلیم و اسیر افکار بدوی و قرون وسطایی و قساوت و بی‌رحمی طالبان نشدند.

گروه متحجر، عقب‌مانده، زن‌ستیز و بدوی طالبان، در ۱۸ ماه از هیچ ظلم، ستم و ناروایی برضد زنان افغانستان دریغ نکردند. زنان سرزمین ما را از تمام حقوق اولیه و انسانی‌شان محروم کرده‌اند. هم‌اکنون، میلیون‌ها دختر اجازه درس خواندن و هزاران زن تحصیل‌یافته و با تجربه، اجازه کار و فعالیت سیاسی، اجتماعی و فرهنگی ندارند. این حجم ستم و بی‌عدالتی غیرقابل تحمل است.

ما به‌خوبی می‌دانیم در این یک سال و هشت ماه، چه بر زنان افغانستان رفته است و دختران و نوجوانان ما چه کشیده‌اند.

رژیم سیاه و قهقرایی طالبان، برخلاف تمام اصول و ارزش‌های دینی، ملی و بین‌المللی انواع خشونت و قساوت را در سرکوب اعتراضات بانوان شجاع ما به کار بردند و همین اکنون تعداد زیادی از این بانوان در زندان‌های مخوف این گروه تحت ظلم و شکنجه قرار دارند، اما عزم وارادهٔ آهنین بانوان شجاع سرزمین ما در مبارزه بر علیه این گروه جاهل، مورد تحسین و تمجید تمام آزادی‌خواهان جهان قرار گرفته است.

زنان قهرمان و شجاع میهن در برابر گلوله و وحشت طالبان ایستادند و صدای عدالت خواهی‌شان را بلند کردند. اعتراضات افغانستان در ۱۸ ماه پسین، در تاریخ افغانستان و جهان بی‌نظیر بوده است.

طالبان نه تنها زنان را عمدآ و سیستماتیک از همه حقوق اساسی و انسانی شان محروم کرده اند، بلکه خواهران ما را که ناموس افغانستان محسوب می گردند، برای چندمین بار در تاریخ کشور مورد هتک حرمت قرار داده اند.

جامعهٔ جهانی باید بداند که طالبان آنچه را در حق زنان کشور ما انجام میدهند، نه از روی اشتباه و کج فهمی، بلکه اعمال این سیاست وحشیانه در ذات تفکر و ایدیولوژی طالبانی نهفته بوده و بنای حرکت آنان را تشکیل میدهد.

اغماض جهان در مقابل ایدیولوژی و عملکرد این گروه باعناوین طالب خوب و بد، نوعی خود فریبی و مغشوش کردن اذهان جهانى میباشد. همه آگاهیم که جمعی از عناصر داخلی و خارجی در پیشبرد پروژهٔ طالبانی با سؤ استفاده از نام قوم و قبیله در داخل و نگاه انسانی در خارج بشدت فعال اند تا ارادهٔ جهان را در مقابل این گروه جنایت کار بشکنند.

خواهران و مادران آزاده کشور!

ما در جبهه مقاومت ملی افغانستان، برای برچیدن گلیم این رژیم ستمگر، عقب‌مانده، بی‌رحم و خون‌آشام، کمر بسته‌ایم و مطمین هستیم که خون پاک هم‌رزمان مان و آزادای‌خواهان کشور و مبارزات خستگی‌ناپذیر و بی‌وقفهٔ زنان سرزمین ما به ثمر می‌نشیند و تروریستان بد طینت و منفور نابود خواهند شد. زنان افغانستان در فردای آزادی کشور، سهم بارز و شایسته در تمام سطوح سیاسی و اجتماعی ميهن خويش خواهند داشت.

ما افتخار داریم که در صف رزمنده‌گان این جبهه در برابر حاکمیت استبدادی و ظالمانه‌ طالبان، هزاران بانوی شجاع قرار دارد که عزم خویش را برای آزادی سرزمین‌شان جزم کرده و خستگی‌ناپذیر علیه نيرو هاى جهل مبارزه می‌کنند.

بانوان گرامی!
ما در جبهه مقاومت ملی افغانستان خود را عزادار و شریک دردهای خانواده‌های قربانیان راه آزادی به ویژه زنان مبارز ميدانيم و باور كامل داريم كه به یاری پروردگار و با اتحاد و همبستگی زنان و مردان کشور، مبارزات و تلاش‌های مشترک ما به خاطر آزادی از استبداد و اشغال گروه طالبان تروریست، به نتیجه می‌رسد و خورشید آزادی بر سرزمین ما بار دیگر خواهد درخشید.

08/03/2023
محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، در کنار دیگر سیاستمداران برجسته، از توافقنامه دوحه در سالروز امضای آن انتقاد ک...
03/03/2023

محمد محقق، رهبر حزب وحدت مردم افغانستان، در کنار دیگر سیاستمداران برجسته، از توافقنامه دوحه در سالروز امضای آن انتقاد کرد.

آقای محقق روز چهارشنبه در توییتر نوشت که این توافقنامه، «سند تباهی ملت افغانستان، سند قتل ده‌ها هزار تن از نظامیان پیشین و سند مهاجرت میلیون‌ها انسان» است.

او در این توییت بالحن شدیدی از امریکا برای امضای این توافقنامه که منجر به خروج نیروهایش از افغانستان شد، انتقاد کرد و این کشور را یک «قدرت پوشالی» توصیف کرد.

صلاح الدین ربانی، رهبر حزب جمعیت نیز گفت که این توافق‌نامه تنها در خدمت قدرت بخشیدن به یک گروه افراطی قرار گرفت. او طالبان را گروهی دانست که از «مرگ و ویرانی» تغذیه می‌کند.

در کابل طالبان روز امضای توافقنامه را به عنوان «روز سرنگونی امپراتوری امریکا» در افغانستان تجلیل کردند، اما در عین حال از کشورهای غربی خواستند که با دولت طالبان ارتباط برقرار کنند.

توافقنامه دوحه در ۱۲ دلو ۱۳۹۸ با حضور نمایندگان امریکا، طالبان و قطر امضا شد. زلمی خلیلزاد، نماینده امریکا در امور افغانستان و ملا عبدالغنی برادر، رئیس هیات طالبان در مذاکرات، این سند را امضا کردند.

خلیلزاد پس از سقوط دولت به علت نقشش در مذاکرات و امضای توافقنامه نهایی بارها مورد انتقاد شدید و توهین‌آمیز سیاستمداران و مقامات دولت سابق افغان قرار گرفته است. اما، نماینده پیشین امریکا با دفاع از نقش خود می‌گوید که سیاستمداران افغان مسوولیت شکست و سقوط دولت پیشین را به عهده نمی‌گیرند و در عوض مسوولیت را «به گردن خارجی‌ها» می اندازند.

او روز سه‌شنبه در مصاحبه با بی بی سی گفت: «طالبان ممکن حدود ۶۰ هزار نفر داشت، قوای افغان [آن طور که] می‌گفتند ۳ لک نفر بود. تعداد قوای افغان بیشتر از طالب بود، پول بیشتر داشت، اسلحه بهتر هم به دستش بود. سوال اینجاست که چطور با این همه، قوا[ی افغان] جنگ نکرد؟»

خلیلزاد گفت که نیروهای نظامی سابق، «عقیده نداشتند که به طرفداری از نظام بجنگند.» به گفته او، سیاست‌های غلط رئیس‌جمهور پیشین در برابر ارتش افغانستان به کاهش حمایت نیروهای امنیتی از دولت افغانستان کمک کرد.

در گزارش اخیر سربازرس ویژه امریکا برای بازسازی افغانستان در مورد دلایل سقوط ارتش افغانستان به اشتباهات امریکا در ساختن ارتش افغانستان اشاره شده است. یکی از خلاهای اساسی، وابستگی شدید ارتش به نیروی هوایی امریکا بود که با خروج نیروهای آن، ارتش افغانستان پشتوانه هوایی را از دست داد و در جنگ شکست خورد.

خلیلزاد پذیرفت که امریکا در این مورد اشتباه عمل کرد اما تاکید کرد که مسوولیت اصلی فروپاشی دولت و ارتش قبل از هر کسی به دوش سیاستمداران افغان است.

او به کنایه گفت که ولودیمیر زلنسکی از اوکراین به این دلیل فرار نکرد که ناتو و امریکا از او حمایت نمی‌کنند، بلکه در کشور ماند و در برابر ارتش بزرگ روسیه جنگ کرد.

01/03/2023

اعلامیه جبههٔ مقاومت ملی در ارتباط با واگذاری سفارت افغانستان در تهران به طالبان

جمهوری اسلامی ایران امروز ٧ حوت ١٤٠١ (٢٦ فبرورى ٢٠٢٣) سفارت افغانستان در تهران را به گروه طالبان سپرد. این اقدام زمانی انجام شد که جبههٔ مقاومت ملی افغانستان و ديگر جريان هاى سياسى كشور تلاش نمودند تا از طريق تماس ها و مكاتبات در سطوح بالا اقناع مسئولان ذیربط جمهوری اسلامی ایران را مبنی بر عدم قبول این امر با توجه به پيامد ها و پیام های منفی آن به دست آرند، اما بنا به پاليسى خود شان اجازه دادند نمایندهٔ گروه نامشروع و تروریستی طالبان وارد خانهٔ دیپلماتیک مردم افغانستان گردد.

حضور سیاسی طالبان در کشور ایران، با آن پیشینهٔ سیاه و تاریک و ضدیت آشکار با فرهنگ، مدنیت، باور ها و ارزش های اکثریت مردم افغانستان مخصوصاً، ملیون ها مهاجری که از ترس و تهدید و فشار این گروه به ایران پناه برده اند، مخاطره آمیز است و می تواند سبب تشویش بیشتر و نا آرامی افزون تر مهاجرین گردد.

بستر تعامل و تساند مردمان ایران و افغانستان، همواره مشترکات فراوان فرهنگی بوده است که طالبان کمر به نابودی آن بسته اند. واگذاری نمایندگی دیپلماتیک افغانستان در ايران به گروهی که قاتل مردم افغانستان است و نام های رهبران شان همچنان در لیست سیاه سازمان ملل متحد و هنوز هیچ کشور دنیا حاضر به برقراری روابط رسمی دیپلماتیک با آن نشده، سوال انگیز است و حاوی پیامی ناخوشایند به مردم افغانستان و برخی کشورهای دیگر ميباشد.

جبهه مقاومت ملى افغانستان از همدردى، حمايت و همكارى بيدريغ ملت آگاه ايران با مردم افغانستان اظهار سپاس و امتنان مينمايد. ضمناً، از تلاش و کوشش دسته جمعى دپلماتان با تعهد كشور ما و كارمندان سفارت افغانستان در تهران در خدمت به مردم ما در طول یک و نیم سال گذشته باوجود شرایط سخت، جداً قدردانی مينمائيم. از تصمیم‌ شان مبنى بر عدم همكارى با فرستادگان گروه طالبان حمایت کرده و خود را در کنار آنها میدانیم.

جبههٔ مقاومت ملی افغانستان مراتب تاسف خود را از تصاحب جایگاه با اعتبار دیپلماتیک افغانستان توسط یک گروه جانی و جنایت کار ابراز می دارد و متيقن است که این وضعیت دیر نخواهد پایید و مردم ما به زودی اعتبار از دست رفتهٔ دیپلماتیک خود را احیا خواهند کرد.

و من الله توفيق

«انقلاب زنان افغانستان» روز  چهارشنبه ۳ حوت در کابل اعلام حضور کرد. در بیانیه این زنان که به افغانستان اینترنشنال ارسال ...
23/02/2023

«انقلاب زنان افغانستان» روز چهارشنبه ۳ حوت در کابل اعلام حضور کرد. در بیانیه این زنان که به افغانستان اینترنشنال ارسال شده آمده است که هدف‌شان دست‌یابی زنان افغانستان به حق کار و آموزش است. این زنان می‌گویند با تسلط طالبان بر افغانستان، مردم از زندگی بیزار شده‌اند.

انتقاد استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان درباره اظهارا...
20/02/2023

انتقاد استاد حاجی محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و عضو شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان درباره اظهارات زرداری در کنفرانس مونیخ_آلمان درباره قضایای موجود در کابل:

بلاول بوتو زرداری وزیر خارج پاکستان در اظهارات شان در کانفرانس امنیتی مونیخ در باره افغانستان حقایق آشکاری را گفت که افغانستان به محل تجمع و استقرار کلیه شبکات تروریستی مبدل شده ، نظم دولتی وجود ندارد ، اقتصاد فلج است و ط_البان توان مبارزه با تروریزم را ندارد و مرزهای خود را کنترل ندارد اینها واقعیت فعلی کشور است و زرداری نیز علاوه کرده که ط_البان افغانستان کمک شود تا نا امنی به کشورهای دیگر سرایت نکند.

اما آقای زرداری حقایق دیگری را نیز انکار کرد و گفت در افغانستان مقاومتی وجود ندارد و ادعای مقاومت یک امر خیالی است ، که فکر میکنم این حاتم بخشی آقای زرداری به گروه ط_البان که چشم خود را به روی واقعیت مقاومت بسته و آن را خیالی خوانده و از دنیا خواسته که ط_البان را کمک کنند ، یک نوع باج سبیل دادن به ط_البان است که تا آنان را وادارد کند که از شرارت های TTP ط_البان پاکستان جلو گیری کنند.

و اگر چنین نباشد پر واضح است که تمامی محافل سیاسی و اطلاعاتی و خبری جهان مطلع هستند که نزدیک به دوسال است که حد اقل در ۶ ولایت افغانستان مقاومت مسلحانه با کمی تفاوت در شدت و ضعف در تما این مناطق وجود داشته است.

بیشترین مقاومت در ولایت پنجشیر و ولسوالی اندراب ازتوابع ولایت بغلان موجود است که ط_البان در هجوم به این مناطق ده ها هزار جنگجو از سر اسر ولایات کشور بسیج کرد وخواسته است که مقاومت را سرکوب وقضیه را تمام کنند، اما نتوانستند، درست است که تعدادی زیادی از فرماندهان نامدار مقاومت و نظامیان آنجا رابشهادت رسانیدند و تعدادی زیادی از مردم ملکی و بیدفاع پنجشیر و اندراب را قتل عام کرده اند و نقض حقوق بشر و جنایات جنگی را به اوج رسانیدند ولی خودشان هم از جنگ پنجشیر جنازه های زیادی را ولایات مربوطه شان سوغات بردند و در آنجا زمینگیر شدند و هنوز هم چراغ
مقاومت در پنجشیر و اندراب روشن است.

در مرحله دوم مقاومت مردم ولسوالی هزاره نشین بلخاب از ولایت سرپل میباشد که در برابر مظالم ط_البان ایستادگی کردند و ط_البان با نیروی ۸ هزار نفری به این منطقه حمله کردند و آن منطقه را با خشونت کوبیدند که در نتیجه ده ها نفر مردم ملکی و نظامی شهید شدندو مطابق روایت مؤسسات وابسته به سازمان ملل متحد ۲۷ هزار نفر از یک ولسوالی یکصد هزار نفری آواره کوه ها و دره های صعب العبور شدند و تا بامیان و یکاولنگ ده شبانه روز پیاده و پا برهنه و گرسنه را پیمودند و سر انجام گروه ط_البان فرمانده مقاومت این ولسوالی مولوی مهدی را با حیله و نیرنگ به دست اورده بشهادت رسانیدند و ماه ها است که صدها نفر نیروی جنگی ط_البان بر سرخانه و منازل مسکونی مردم آن مناطق مستقر میباشند.

در مرحله سوم مردم مجاهد بدخشان و تخار قندوز هم جنگهای سختی در ولسوالی های آن ولایات داشتند که تعدادی زیادی در این جنگها به شهادت رسیدند و خانه های شان تاراج گردیدند که صدای مقاومت و مظلومیت و قتل عام مردم این شش ولایت به گوش همه جهانیان رسید و همه رسانه ها و مؤسسات معتبر داخلی و خارجی این وقایع تلخ را گزارش کردند.

با توجه به مطالبی که ذکر شد آیا ممکن است وزیر محترم خارجه کشور همسایه ما پاکستان از این وقایع بی خبر باشند که یقیناً چنین نیست ایشان از ریز و درشت اخبار مقاومت و وقوع این فجایع و مظالم و جنایات طالبان مطلع است ولی انکار آن و نفی مقاومت اگر نگوییم که تکرار اشتباهات گذشته شان است ولی گفته میتوانیم که این یک نوع سیاست باج دهی به ط_البان است و خاک زدن به چشم دنیا و مردم افغانستان است‌.

در نهایت تحلیل من اینست که سیاست مماشات با ط_البان و تقویت افراطیت در افغانستان از طریق تعامل و دادن ماهانه صدها ملیون دالر به آن ها که سیگار کمک امریکا به ط_البان را طی قریب دوسال گذشته ۸ ملیارد دالر اعلام کرد ، نتیجه طبیعی اش تقویت گروه های افراطی و تکفیری در منطقه وجهان است زیرا گروه ط_البان افغانستان خود نیز یک ویرژن دیگر از گروه های افراطی است.

و اینکه برخی به اساس مصالح جزئی افراطیت را تقسیم کنند به افراطی خوب بد نتیجه مثبت نمیدهد و یقینا‌ً این سیاست یک بام و دو هوا که ط_البان در یک کشور خوب و در یک کشور بد تلقی شود نتیجه آن ایجاد نا امنی در تمامی جهان خصوصاً کشورهای همسایه غربی ، شمالی و شرقی ما و نیز نا امنی در خود پاکستان خواهد بود و بیشترین و اولین ضربات را از این تعامل ناسالم خود پاکستان خواهد خورد ، هرکسی باور ندارد امتحانش مجانی است و گذر ثابت خواهد کرد و انگاه پشیمانی سودی نخواهد داشت.

از صفحه محمد محقق👇این قسمت را با جناب ایشان موافقم👇درنگی بر وقایع افشار ؛ حادثه افشار بدون شک یک فاجعه غم انگیز بود که ق...
14/02/2023

از صفحه محمد محقق👇
این قسمت را با جناب ایشان موافقم👇

درنگی بر وقایع افشار ؛
حادثه افشار بدون شک یک فاجعه غم انگیز بود که قلب انسان را به درد میاورد ۰
در آن حادثه جنایات بشری زیادی واقع شد به اعتراف موافق و مخالف حد اقل ۸۰۰ نفر مردم بیدفاع شیعه ؛ اعم از هزاره سادات و قزلباش شامل زن و مرد و کوچک وبزرگ شهید شدند و در گورهای های جمعی دفن شدند ، مطابق اسنادها ، انواع جنایات ؛ از قتل و تجاوزهای شرم آور واقع شد ۰

روایت حزب وحدت اسلامی و مردم هزاره از قضیه این است که در این حادثه ما مورد ظلم واقع شدیم و ناحق بالای خانه های مان کشته و تاراج شدیم و خانه هایمان ویران شد
اما روایت طرف مقابل تا هنوز این است که شما مستحق این حادثه بودید چون شما سر کشی کردید و به دولت وقت تابع نشدید ، هر کس استدلال خود را دارند ،

ولی حوادث افشار ادامه یافت سر انجام هر دو طرف توان شان در برابر یک دیگر به تحلیل رفت و ضعیف شدند در نتیجه آن هم حزب وحدت و جامعه هزاره آسیب های جبران ناپذیر دیدند وشکست خوردند و هم جمعیت و اتحاد اسلامی و موافقین شان ، از کابل شکست خوردندو دولت اسلامی ادعایی بر باد شد و همگی به سمت پنجشیر و شمال کشور از فاریاب تا مزار شریف وتخار و بدخشان آواره شدند ؛

رهبران حزب وحدت و طرف مقابل و چهره های شاخص جهادی هر دو طرف شان پس از شکست از کابل ، به دست طالبان و تروریزم بین المللی بشهادت رسیدند منتهی بعضی زود تر و بعضی دیر تر ، درست است که رهبر ما در سه سالگی مقاومت کابل بشهادت رسید واین را برخی رقبای نا دان به ما طعنه زدند ولی طرف هم بسر نوشت مشابه گرفتار شدند که ما طعنه نمیزنیم بلکه همدردی میکنیم و آن بزرگان وطن را شهیدان راه وطن خود تلقی نموده گرامی میداریم

بعد ازگذشت پنج سال از حادثه افشار که کابل در اختیار طالبان قرار گرفت هر دو طرف قضیه درک کردند که جنگ کابل اشتباه بوده و نیاید بوقوع میپیوست اما کاری بود انجام شده ، لذا در معاهده خنجان که در یک شامگاه خاطره انگیز در کلوپ خنجان در برابر نور خیره یک چراغ گیس کهنه نوشته و امضاء شد، ما همگی برای دفاع از موجودیت مردم مان در برابر تروریزم متحد شدیم و ( شورای عالی دفاع از افغانستان ) را تشکیل دادیم که در راس آن جنرال عبد الرشید دوستم تعیین گردید ۰

در مجلس امضای این توافق نامه این شخصیتها حضور داشتیم
شهید احمد شاه مسعود ،
مارشال عبد الرشید دوستم
محمد کریم خلیلی ،
محمد محقق
داکتر عبد الله عبد الله ،
که ازمیان جمع یکنفر ما که آمر صاحب باشد شهید شده و باقی ۴ نفر ما شاهد زنده هستیم این پنج نفر که متحد شدیم پنجسال از کشور دفاع کردیم تا خداوند شرایط تغییر را مساعد کرد که ( ان الله لایغیر ما بقوم حتی یغیروا ما با نفسهم ) و دوران دو دهه دیموکراسی با وفاق کل جامعه جهانی در اجلاس بن آلمان بمیان آمد و دو دهه مشق و تمرین دولت سازی شد ولی خرابی از جای دیگر شد که فعلاً به آن نمیپردازم

اکنون در سالگرد فاجعه افشار دیدم که قلم به دستان مخلص ولی کم تجربه دو طرف با عدم درک شرایط به جان هم دیگر افتادند و در دنیای مجازی ؛ فیسبوک و تویتر ، هیچ چیزی برای یکدیگر نگذاشتند ، پیروان شهید مزاری به ارزشهای شهید مسعود و شهید ربانی و تاجیکان تاختند و پیروان شهید مسعود و ربانی به هرچه ارزش از شهید مزاری و جامعه هزاره بود حمله کردند که فکر. میکنم باز هر دو طرف اشتباه میکنند و از تاریخ معاصرشان نیاموخته اند ما باید ، با همدیگر پذیری سعی کنیم که دیگر حادثه افشار و شکست های تاریخی مان تکرار نشود نه اینکه در صدد افشار های دیگر و قبول شکستهای دیگر باشیم ؛

هرکه ناموزد زچرخ روز گار -
او نیاموزد زهیچ آموز گار

بناءً توصیه من به شخصیت های جوان و خصوصاً قلم به دستان دنیای مجازی این است که همدیگر را احترام کنید پیروان شهید مزاری به جامعه تاجیک و شهید مسعود ( قهرمان ملی ) و شهید ربانی (شهید صلح ) احترام بگذارند و پیروان شهید مسعود و شهید ربانی ، به جامعه هزاره و شهید مزاری ( شهید وحدت ملی ) احترام بگذارند تا بتوانند در یک صف واحد یک جا با دیگر اقوام باهم برادر کشور اعم از ؛ پشتون ، اوزبیک ترکمن ، ایماق ، عرب ، بلوچ و پشه ای و نورستانی وغیره برای نجات وطن کار کنیم ۰

به عزیزانم ؛
جوانان خون گرم از هر دو طرف ‌ییشنهاد میکنم که به تجربه ریش سفیدان تان که همه ای این ما جرا ها را دیده ، اهمیت بدهید من از تجربه ۴۵ سال جنگ و صلح که دارم بشما میگویم که اگر ما ها همدیگر در بغل نگیریم و راه همبستگی را پیش نگیریم مردم حوزه مقاومت از تاریخ سیاسی کشور حذف میشوند و موجودیت حیات شان هم تهدید میشود ، پس باید عقلایی فکر کنیم احساساتی بر خورد نکنیم بر سر چیز نداشته دعوی نکنیم ۰

امروز شاهد هستید که طی نزدیک به دو سال گذشته چی قتل عام ها که مردم ما نشدند و چی بی احترامی ها که ندیدند ، نه زنده را گذاشتند نه مرده ها را و نه تاریخ و فرهنگ را کمی عمیقانه بیاندیشیم و حرمت شهیدان تاریخ و زحمات ملت و بزرگان را پاس بداریم

دیدار راحله دوستم از زلزله زده‌گان در کشور ترکیه!
12/02/2023

دیدار راحله دوستم از زلزله زده‌گان در کشور ترکیه!

دفتر سازمان ملل متحد علی رغم برخی ادعاء هایی که از سوی طالبان مطرح میشود که گویا در برابر هزاره ها تبعیض و فشار و تبعیض ...
12/02/2023

دفتر سازمان ملل متحد
علی رغم برخی ادعاء هایی که از سوی طالبان مطرح میشود که گویا در برابر هزاره ها تبعیض و فشار و تبعیض قومی و مذهبی اعمال نمیکنند ولی درمرحله عمل خلاف آن جریان دارد که در این اواخر فشارهای امنیتی وتبعیض علیه مناطق هزاره نشین تشدید شده که بطور مثال چند نمونه آن ذکر میگردد
(۱) در دره صوف بالا ولسوالیی که در ۴۵ سال پیش خاستگاه جهاد علیه قوای اشغالگر اتحاد شوروی سابق بوده و در دوره قبل حکومت طالبان در مقابل طالبان و تروریزم بین المللی مقاومت داشته اند که در این دوره بر خلاف عفو عمومی ادعایی رهبری طالبان ٫ مورد انتقام جویی و کینه توزی قرار گرفته و در این روزها دستگیری ٫ شکنجه ٫ زندان و حواله های کمر شکن پول و سلاح بالای این مردم مظلوم جریان دارد
(۲) در ولسوالی بلخاب نیز که ولسوالی دیگری از خیزشگاه جهاد و مقاومت بوده فشار و اختناق ودست اندازی حکومت طالبان به مال و دارایی مردم زیاد شده در این اواخر تمامی معادن زغال سنگ که دست مردم محل بوده و بعنوان قرار دادی با حکومت کار می‌کرده از دست مردم محل گرفته شده از خارج منطقه از اقوام پشتون نفر استخدام کرده تا برنامه ریزی شده مردم محل را گرسنه و فقیر بسازند
(۳) در ۴ کنت که نیز هم در گذشته از ولسوالی های هزاره نشین جهاد و مقاومت بوده که فشار دستگیری و شکنجه و حواله سلاح بالای مردم آن تشدید شده است
قابل یاد آوری است که در شرایط فعلی در این سه ولسوالی کدام قیام مسلحانه علیه طالبان وجود نداشته و این فشارها انتقام جویانه و بر اساس خصومت های قومی و مذهبی است که اعمال میشود
(۴) رجب نام یک هزاره که ۱۵ سال قبل با دختری از اهل سنت از اقوام پشتون بنام گل اندام ازدواج کرده و دارای چهار فرزند میباشند هردو زن و شوهر را طالبان در بلخ دستگیر نموده و بیشتر از ۹ ماه هست که محبوس اند و طالبان بالای رجب فشار میاورد که زن خود را طلاق بدهد چون شیعه کافر است نباید با یک زن مسلمان ازدواج کند و برادر رجب خلیفه حسین نام که خرج رسان زندان رجب بوده نیز در روز روشن در حضور عام مردم تیر باران نموده به قتل رسانیده
(۴) حسن رضا نام که قبلاً در چوکات نظامی حکومت قبلی بوده بر خلاف عفو عمومی در غرب کابل تیر باران نموده به قتل رسانیده اند
(۵) در ولسوالی دروازهای ولایت بدخشان ملا فاتح ولسوال نسی اعلام نموده که شیعیان کافرند کسی حق ندارد با أنها ازدواج نمایند مگر اینکه مسلمان شوند
(۶) چند روز قبل در ولسوالی چمتال ولایت بلخ شب هنگام شخصی را بنام عبد الحسین با پنج نفر نفر شامل زن و دو دختر جوان و دو پسرش به قتل رسانیدند و تا هنوز هیج کسی در این ارتباط جلب نشده
و این چند مورد بعنوان بخشی اندکی از مظالمی هست که دراین اواخر بالای مردم هزاره بعنوان جرم قومی و مذهبی اعمال میشود
بناءً از سازمان ملل متحد و نهاد های حقوق بشری جهان میخواهم که در چار چوب کنوانسیونهای بین المللی به قضیه رسیدگی نموده و مانع فشار مضاعف بر جامعه هزاره و تشیع افغانستان گردند
والسلام علی من اتبع الهدی
حاجی محمد محقق مسؤل حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان و رییس کمیته سیاسی شورای مقاومت ملی
برای نجات افغانستان
۲۳/۱۱/۱۴۰۱ه‍ ش
12/2/2023 م

رهبران سیاسی مخالف ط_البان امروز در گردهمایی به مناسبت یادبود از خیرمحمد اندرابی، فرمانده ارشد «جبهه مقاومت ملی» که در ل...
12/02/2023

رهبران سیاسی مخالف ط_البان امروز در گردهمایی به مناسبت یادبود از خیرمحمد اندرابی، فرمانده ارشد «جبهه مقاومت ملی» که در لندن برگزار شد، خواهان اتحاد و آمادگی برای «انتقام» از ط_البان شدند.

فرمانده اندرابی در ۲۶ دسامبر سال گذشته پس از نبرد شدید و طولانی با نیروهای ط_البان در منطقه تغانک ولسوالی پل‌حصار اندراب کشته شد.

عبدالرب رسول سیاف، رهبر حزب اتحاد ملی افغانستان،‌احمد مسعود، رهبر «جبهه مقاومت ملی»، مارشال عبدالرشید دوستم، رهبر حزب جنبش ملی اسلامی افغانستان،‌ عطا محمد نور، رهبر یکی از دو شاخه حزب جمعیت اسلامی، محمد محقق، رهبر حزب وحدت، میر رحمن رحمانی، رئیس مجلس نمایندگان پیشین، محمدعلم ایزدیار، معاون مجلس سنا پیشین و لطیف پدرام، رهبر حزب کنگره ملی از طریق ویدیو کنفرانس از جاهای مختلف جهان برای صدها شرکت‌کننده‌ای سخنرانی کردند که در مراسم چهلم کشته شدن فرمانده اندرابی در دانشگاه وست‌مینستر در لندن گردهم آمده بودند.

آقای سیاف با دعوت مخالفان ط_البان به «وحدت» گفت که «آزادی داده نمی‌شود بلکه گرفته می‌شود و برای آزادی افغانستان از ط_البان نیز به قربانی نیاز است.»

📸SM

مارشال عبدالرشید دوستم:برای آزادی افغانستان اقدام می‌کنیم, اگر من با ورود به افغانستان در دوراهی حیرتان هم کشته شوم، آرم...
11/02/2023

مارشال عبدالرشید دوستم:

برای آزادی افغانستان اقدام می‌کنیم, اگر من با ورود به افغانستان در دوراهی حیرتان هم کشته شوم، آرمان دیگری ندارم.

درنگی بر مواضع سیاسی رقبا: این یک واقعیت که من بیش از نیم قرن در حوادث و تحولات فرهنگی کشورم دخیل بوده و هستم شش سال در ...
05/02/2023

درنگی بر مواضع سیاسی رقبا:

این یک واقعیت که من بیش از نیم قرن در حوادث و تحولات فرهنگی کشورم دخیل بوده و هستم شش سال در فعالیتهای فرهنگی ونیمه سیاسی شهری از اواخر حکومت محمد ظاهر شاه و دوران حکومت محمد داوود خان و ۴۴ سال بیشتر دیگر در عرصه نظامی ؛ جهاد و مقاومت و نیز در عرصه های سیاسی ، در دوران دو دهه دیموکراسی و در این چهل سال دوستان و همفکران ، رقیبان و دشمنان زیادی داشته ام و در مسیر مبارزه تلاشم بر این بوده که در همه حرکاتم خدا ، مردم و وطنم را ملاک قرار دهم اگر شمشیری زده ام یا در سیاست گامی بر داشته ام در همین راستا بوده و به همین جهت بوده که در همه دوره ها بحمد الله به کوری چشم دشمنان پشتیبانی ملتم را با خود داشته ام دوران جهاد را همراه با بزرگان حزب وحدت اسلامی و سایر احزاب سیاسی کشور به پیروزی رسانیدیم در تحولات اول سال ۱۳۷۱ که شمال از کنترل دولت کمونیستی آزاد شد یکی از طرفهای عمده بوده ام.

یکماه بعد در هنگام تصرف کابل نیروهای نظامی ما یکجا با نیروهای جنبش ملی اسلامی شمال از طریق هوایی به میدان هوایی خواجه رواش کابل دیسانت شدند و در آزاد سازی کابل نقش بازی کردند ، و در عرصه مقاومت پس از شهادت رهبر شهید استاد عبد العلی مزاری ، بیش از نیم دهه دوشاه دوش نیروهای دولت اسلامی استاد برهان الدین ربانی و احمد شاه مسعود وجنبش ملی اسلامی در مقابل تروریزم بین المللی مبارزه مسلحانه کردم خصوصاً در سه سال اخیر مقاومت که در کوهستانات شمال و مرکزی در عین محاصره مقاومت کردم و طی سه سال تنها در دره صوف بلخاب بیش از صد حمله دشمن را دفع کردم و در آن خطه مرد خیز سنگر دار تسخیر ناپذیر و آدرس مطمئن مردم هزاره و شیعه بودم.

با تشکیل اجلاس بن وشکل گیری دولت موقت از همان آدرس مقاومت به اجلاس بن نماینده فرستادم و ۲۰ در صد ، هزاره ها و شیعه ها را در ساختار نظام و تصمیم گیری شریک ساختم و خودم در غیاب بحیث معاون اداره موقت به رهبری حامد کرزی انتخاب شدم.

در دوهه دیموکراسی از سال ۱۳۸۰ تا ختم سال ۱۴۰۰ در ۴ دور رقابت های انتخاباتی ریاست جمهوری و پارلمانی اشتراک کردم در انتخابات ریاست جمهوری با آوردن یک ملیون رای از میان ۱۸ کاندید ریاست جمهوری با احراز ۱۲ ونیم در صد کل آرا نفر سوم شدم در انتخابات های ریاست جمهوری همیشه ۷۵ تا ۸۰ در صد آرای جامعه شیعه و هزاره را با خود داشته ام و در انتخابات اول پارلمانی از کابل با پنجاه سه هزار رای وکیل اول پارلمان شدم

خلاصه درین نیم قرن فراز و فرودها دیدم و خدماتی فراوان کردم چون انسان جایز الخطاء است شاید اشتباهاتی هم کرده باشم که حتماً عمدی نبوده ولی طی حد اقل سه دهه اخیر در کنار دیگر بزرگان بعنوان برجسته ترین پرچمدار هزاره وشیعه در عرصه سیاسی و نظامی در افغانستان و نیز در سطح منطقه و جهان شناخته شدم که همه میدانند.

اما در این روز ها از طرف بعضی اشخاص فرو مایه و هزاره ستیز که خود را باهمه فسادشان اهل دین هم قلمداد میکنند و لباس روحانیت را هم به تن دارند ، علیه اینجانب حملاتی را در فضای فیسبوک و تویتر انجام داده است و بهتان های ناحق را از چهار دهه قبل به من نثار کرده است ونیز این روحانی نمای هرزه به حزب وحدت که عصاره تلاش وجهاد ۱۴ سال جهاد یک ملت بود و به رهبر شهید مزاری که قبله آمال ملیون ها مجاهد مسلمان و تحصیلکرده گان و روشنفکران کشور است اهانت کرده که از دوجهت سؤال بر انگیز است.
اول این آدمک‌بحدی خام است که نمیداند در این شرایط حساس کشور نفاق اندازی بین جامعه هزاره و تشیع چه عواقبی دارد

دوم اینکه که این شخص سمارقی در این چهل سال بیشتر کجا خواب بوده که این حرف ها را نگفته و تازه ازخواب برخواسته و این چرندیات را علیه تنها جریان سیاسی که مدافع مردم شیعه و هزاره است مطرح کرده است۰

البته من در گذشته هم مخالفینی داشتم که آنان از میان برخی طیف های دیگر بودند که آنها من را شخص قابل قبول نمیدانستند و از نظر فکری اینجانب را بنیاد گرا واز نظر سیاسی خلاف منافع مردم هزاره واز نظر تعلقات مخالف امریکا و وابسته به ایران تبلیغ میکردند و میگفتند با گره زدن من ، جامعه هزاره را به ایران منافع هزاره ها را به خطر انداخته ام و بعضی های شان مرا مؤسس فاطمیون میگفتند که گویا من با فرستادن بچه های شیعه وهزاره به جنگ در سوریه موجب تلفات آنان شده ام ولی الان جنجال این طیف دوم روی هر مصلحتی که سنجیده اند کمی فروکش کرده و شاید اینان مصالح مردم شان را در همگرایی و همسویی دیده اند یا دلایل دیگر.

ولی این بار در سایه حاکمیت طالبان ، تیغ بد خواهان روحانی نما دسته پیدا کرده و احساس کرده اند که ، اکنون با حاکم شدن طالبان اقتدار هزاره ها برای همیشه در هم شکسته است و وقت آن است که از پشت سر خنجر بزنند و کار را تمام کنند و اینگونه تبلیغات دروغین لجام گسیخته را راه انداخته اند.

این حلقه مزدور بیگانه همه حوادث جنگهای داخلی بین مجاهدین در دهه ۶۰ و دهه ۷۰ را به من نسبت داده اند انگار که دیگر هیچ انسانی زنده جان در جامعه نبوده و من تنها بوده ام و همه این کشتارها و کارهای بد را انجام داده ام در حالیکه در طول این سالها همه کارنامه های افتخار آمیزی را که رقم زده ایم نتیجه تلاش مشترک رهبران طراز اول یک ملت است چه مثبت یا احیاناً منفی و اگر خلایی قابل توجهی در کار من وجود میداشت حتماً دیگران به موقعش موضع میگرفتند و من یکی از مسولان حوادث آن دوره بوده ام دیگران هم‌ کلوخ چشم دار نبودند.

و دیگر اینکه مرا به هزاره گرایی متهم کرده که من از حقوق هزاره حرف میزنم ، و این یکنوع تبلیغ منفی علیه من برای اینست که مرا تهمت بزنند که به ارزشهای شیعی پایبند نیستم و این نحوه تبلیغ را درعلن کمتر ودر خفاء بیشتر دامن میزنند که این فرصت طلبی دیگر است.

بناءً برای پاسخ به یاوه گویی های این روحانی نمای مزدور یک بار دیگر موضعگیری های خوود را به ملت عزیزم اعلام میدارم ؛
من همان هستم که بودم ، اگر روزی در قدرت و مکنت و سهولت بوده ام و امروزی که در عالم مهاجرت و سختی هستم و در عین حال یکجا با دیگر بزرگان کشورم در مقاومت هستم خدا وند را شاکرم و احساس نا امیدی ندارم ، و باور دارم که این سنت الهی است که دوران زندگی در تحول است و همیشه به نفع یک شخص و یک جهت نیست ، پیامبران الهی و ائمه اطهار و صحابه کرام پیامبر همگی همین دو پرده از تلخ و شیرین زندگی را تجربه کرده اند ، ماهم تجربه میکنیم همین طالبان که امروز در قدرت اند و یک تعداد به امید رسیدن به چوکی و مقام برای شان مداحی میکنند تا یکنیم سال قبل بد تر از حالت ما در بیرون کشور بودند و از کجا معلوم که روزی بار دیگر ورق تاریخ شان بر نگردد و چه کسی از جانب خداوند متعال برای آنان خط امانی آورده اند.

افتخار میکنم که فرزند حوزه علمیه هستم ، در مدرسه حضرت آیت الله العظمای شهید سید نادر بحر در مزار شریف شاگرد ارشد ایشان بودم اگر درسهای سطوح عالیه را ایشان میگفت سطوح متوسطه و پایین را من تدریس میکردم بسیاری از طلاب آن حوزه علمیه حتی بعضی از بزرگان کشور که فعلاً هستند شاگردان همان دوره من بودند که به آن هم افتخار میکنم.

افتخار دارم که از مؤسسین جهاد در ولایت بلخ و شمال کشور بودم و در تحولات جهاد جهاد و شکل گیری حزب وحدت اسلامی در بامیان از اساس گذاران بوده ام و از عملکرد خود و شهدای بیشماری که در طول جهاد و مقاومت دادیم راضی و سر فرازم

افتخار دارم که در دوران دیموکراسی با رفتنم به رقابت انتخابات ریاست جمهوری بعنوان اولین کاندید ریاست جمهوری هزاره و شیعه توانستم هزاره ها و شیعه را بعنوان سومین جایگاه سیاسی در کشور م و بعنوان یک طرف قضیه افغانستان ثبت نمایم.

و نیز افتخار دارم که امروز هم در چوکات شورای مقاومت ملی برای نجات افغانستان بعنوان یکطرف مهم قضیه داعیه اعاده حقوق مردم هزاره و جامعه تشیع را دارم و در هر شرایط مطابق توان و اقتضاءات زمان تلاش میکنم وبه ملت عزیزم اطمینان میدهم که تا به کرسی نشاندن این داعیه آماده قربانی و فدا کاری هستم.

و در سطح ملی در داخل کشور طرفدار وحدت ملی و رابطه دوستانه وبرادرانه میان همه اقوام با هم برادر کشور اعم از شیعه وسنی ؛ پشتون ، تاجیک ، هزاره اوزبیک ، ترکمن ، ایماق ، بلوچ ، عرب و پشه ای نورستانی و غیره هستم.

وجامعه‌ هزاره را اعم از شیعه و سنی و شیعه اسماعیلی اسلام گرا و دیموکرات دوست دارم و همکارم ، ولی خودم چون طرفدار حکومت اسلامی اعتدالی و مردم سالار هستم که در ظرف آن همه گونه های فکری فعالیت فکری و سیاسی بتوانند ، لذا برای استقرار آن تلاش میکنم و این کار که همبستگی من با قوم و مردمم باشد ، موافق آموزه های دین و مذهبم هم میباشد
درعرصه موضع گیری ها ی سیاسی لازم است بگویم که در سطح منطقه من نه وابسته و‌گماشته ایرانم و نه مخالف و دشمن ایران ولی بعنوان یک مجاهد مسلمان شیعه طرفدار ارتباطات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی با حفظ منافع ملی دو ملت ، با کشور برادر ایران هستم چنانکه بخاطر مسأله ‌همسایه داری و مسلمانی و مشترکات منطقوی طرفدار ارتباط حسنه و تعامل با همه کشور های همسایه ومسلمان همانند ترکمنستان، اوزبیکستان ، تاجیکستان و سایر کشورهای اسلامی دور ونزدیک دنیا هستیم و این ارتباطات لازمه یک حکومت داری موفق میباشد و معنای وابستگی را نمیدهد.

ودر سطح منطقه و جهان طرفدار روابط حسنه با همه کشور های جهان هستیم و با امریکا هم اگر احترام استقلال و حاکمیت ملی مارا نگاه بدارد نیز طرفدار خصومت نیستم چون ما یک کشوری هستیم که بیشتر از دشمنی به دوستی و حسن روابط دیپلوماتیک با کشورهای بزرگ ضرورت داریم چنانکه عین روابط را با روسیه و چین و هند میخواهیم داشته باشیم.

و نیز در پایان به رقیبان و یا مخالفان پیام دوستانه میدهم که رقابت سیاسی حق مشروع شما هست ولی در قدم اول بیایید دست در دست هم بدهیم در مقابل غول استبداد ایستادگی کنیم و اگر رقابت برای خدمت به مرم و کشور هم در نظر باشد در عرصه نرم افزاری و سخت افزاری علیه دشمن برای رقابت سالم احترام دارم.

و نیز به این بد خواهان و دشمنانم توصیه میکنم دست و‌ پاچه نشوید میدان وسیع است راه تبلیغات غیر مجاز دروغ و تهمت و دشنام بند باشد اگر خیال رهبری جامعه هزاره در سر دارید بیایید در امر خدمت برای احقاق حق مردم رقابت کنیم و تاهنوز مردم شمارا بحیث افغانستانی نمیشناسند ، اگر فکر میکنید که هزاره ها دیگر تاریخ شان تمام شده نوبت اشخاص جعلی مثل شما رسیده ، بیایند از طریق سالم کار کنید اگر مردم هزاره شمارا به رهبری قبول کردند چشم بخیل کور باشد ، ولی به تبلیغات زهر آگین ودروغ دامن نزنید که دشمنی ایجاد میکند ما نتیجه اش را در طول بیشتر از دو دهه جهاد و مقاومت ، دیده ایم جنگهای داخلی دهه ۶۰ و ۷۰ در ابتداء از همین تبلیغات مسموم شروع شد و مردم را به جان هم انداختند که تکرار آن گناه است نا بخشودنی است.
توصیه من این است که همه دست به دست هم بدهیم اگر رقابتی هم در کار باشد مسالمت آمیز باشد و این حق مشروع
و قانونی هر جمع و جماعت است.

استاد حاجي محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان

Address


Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when شورای جوانان مقاومت ملی افغانستان posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Videos

Shortcuts

  • Address
  • Alerts
  • Videos
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Media Company?

Share