agatasobanska.pl

• Home
  • agatasobanska.pl

agatasobanska.pl 🔸 food & travel blogger 🔸
Znajdziesz tu podróże, kulinaria i piękne zdjęcia
www.agatasobanska.pl

16/08/2024

„Minęła pierwsza, a mój wzrok w ciemności wędrował po suficie. Głośny dźwięk klimatyzatora nie pozwalał nam zasnąć i zaczęłam zastanawiać się, czy tylko on jest za to odpowiedzialny.” 🫣

Jeśli jeszcze nie przeczytaliście najnowszego wpisu na blogu, to szybciutko nadrabiajcie 🫨 Temat amerykańskich moteli pochłonął mnie ostatnio bez reszty. Jestem ciekawa jakie jest Wasze pierwsze skojarzenie z tym miejscem 🎥⚠️🇺🇸

👉🏼 www.agatasobanska.pl

21/07/2024

Niedzielę doprawiliśmy szczyptą południowego klimatu ☀️ Zostawiam Wam krótki przepis na boski-włoski makaron dla dwóch osób:

- 40-50g pasty truflowej
- 200g śmietanki 30%
- łyżka zimnego masła
- szczypta soli
- dużo świeżo mielonego pieprzu

Wszystkie składniki podgrzewamy na dużej patelni, a po zagotowaniu trzymamy na niższej mocy przez około 10min. W tym czasie, w mocno osolonej wodzie, gotujemy 200g makaronu z pszenicy twardej (durum), a po odcedzeniu mieszamy go z sosem i podajemy ze startym grana padano 🧀

06/05/2024

Koniec majówki, ale początek najpiękniejszego okresu w roku ☀️🌸 A poniedziałek trochę sobie osłodziliśmy 🙂 Szarlotka upieczona wczorajszej nocy, właśnie trafiła na stronę. Nie powiem, trochę zaskoczył mnie zegarek na piekarniku, gdy uświadomiłam sobie jak szybko minął mi dzień… 🤡 Ostatnie dni były 🫶🏼🫶🏼🫶🏼 I aż trudno mi uwierzyć ile zmieściło się w nich dobrych momentów.

🍎 zostawiam Wam listę zakupów na dzisiaj:

• 300g mąki pszennej tortowej
• 180g zimnego masła
• 70g brązowego cukru (lub ksylitolu)
• 1 łyżeczka proszku do pieczenia
• 4 kropelki aromatu waniliowego
• 1 j***o

• 7 słodkich jabłek
• 1 łyżeczka cynamonu
• 1 łyżka soku z cytryny

👉🏼 kliknij w zdjęcie, które przekieruje Cię do całego przepisu

Agata Sobańska - Foodie

To chyba najszybsza granola na świecie! 👩🏼‍🍳 Korzystam z tego przepisu od wielu lat i prędko mi się nie znudzi 💛✔️ Zapis...
03/05/2024

✔️ Zapisz sobie te składniki:

GRANOLA
• 8 całych migdałów
• 5 łyżek dowolnych ekspandowanych zbóż (np. orkisz, jagły, amarantus)
• 1 czubata łyżeczka gęstego miodu lub 1,5 łyżki płynnego

SMOOTHIE
• 1,5 mrożonego banana
• 400g ulubionego kefiru
• płaska łyżka mielonego siemienia lnianego

Przygotuj miskę śniadaniową, roboczą miseczkę i rondel 👉🏼 Migdały pokrój na pół, wrzuć do rondla i praż na dużym ogniu, a gdy zaczną się rumienić, przesyp je do drugiego naczynia. Wyłącz palnik ☝🏼 Do rondla wrzuć ekspandowane zboża. Mieszaj całość przez 30-40 sekund, następnie przesyp do miseczki 🥣

Od razu, w jeszcze gorącym i pustym rondlu rozpuść miód 🍯 i wrzuć do niego zboża oraz orzechy. Dokładnie wymieszaj, przełóż z powrotem do miseczki i odstaw do ostygnięcia 🌬️

Zamrożone banany ❄️🍌 wrzuć do blendera z funkcją kruszenia lodu, dolej kefir i miksuj na wysokich obrotach do uzyskania jednolitej konsystencji. Smoothie przelej do śniadaniowej miski i posyp zmielonym siemieniem lnianym oraz przestudzoną granolą 🥄

Śniadanie gotowe? Zrób zdjęcie i oznacz mnie na Facebooku lub Instagramie! 🤝🏼

Smacznego! ☀️

Key West 🌿 Floryda
09/04/2024

06/04/2024

Nasza chorwacka wycieczka odbyła się już jakiś czas temu, a sterta zdjęć w folderze czeka na swoją chwilę 📷 Zapisanych relacji z tego wyjazdu też jest jakoś mało - i w sumie czemu? 🤷🏼‍♀️ Chyba wybitnie potrzebowałam nasycić się wolnym czasem, chociaż tym razem ciężko było mi przestawić się na tryb wakacyjny 💆🏼‍♀️ nie od razu poczułam FLOW i było to dla mnie trochę obce doświadczenie! Zwykle pakuję walizki i jestem już myślami tam, gdzie powinnam ✈️ Tak czy inaczej, więcej się to nie powtórzyło, ale też zdarzyć się może każdemu! Miewacie tak czasem?

📍 Makarska, Chorwacja

03/04/2024

To była pierwsza daleka podróż z tym czworonogiem i już wiem, co jeszcze powinniśmy spakować 🐶 Żeby o niczym nie zapomnieć, sprawdźcie moją checklistę.

✔️ https://agatasobanska.pl/podroz-ze-szczeniakiem/

Cały wpis na blogu ☀️

📍 Omiš, Croatia

11/03/2024

Ta nasza amerykańska przygoda była taaak dobra, że moglibyśmy wrócić tam jeszcze na momencik. A w sumie to wrócę, chociaż myślami i poopowiadam Wam co pamiętam ☀️

Spacerując ulicami Little Havana, zauważyliśmy otwarty na ulicę sklepik w totalnie swojskim klimacie, gdzie na pierwszym planie czekały tropikalne owoce, a w głębi ktoś już drążył świeży kokos na sok. Zamówiliśmy koktajl z trzciny cukrowej, awokado i guawy i słowo daję - nie spodziewałam się takiego smaku! Zaskoczył mnie najbardziej sok z trzciny cukrowej, który wbrew pozorom nie był ulepkiem, a okazał się smakować jedynie delikatnie słodko. Był lekki i nawet nieco orzeźwiający 🙉 I aż wstyd mówić, ale gdyby nie mój Mąż, pewnie sama nieprędko spróbowałabym soku z trzciny - byłoby szkoda!

23/01/2024

Dzisiejszy poranek nie zapowiadał zmęczenia wczorajszym dniem, a gdy tylko wystawiłam nogę za drzwi hotelu, poczułam delikatne zakwasy, które z biegiem dnia rosły na potęgę 😅 Sprawdziłam właśnie status na dzisiaj - 22 631 kroków, więc chyba jutro nie będzie z nogami lepiej 🤓 Za to kolejne dzielnice Miami z przyjemnością odhaczamy na naszej prywatnej liście miejsc do zobaczenia.

Myślałam, że będziemy poruszać się więcej Uberem lub komunikacją miejską, ale jest tu tak super, tak inaczej, że szkoda nam przemykać ulicami tego miasta w szybszym tempie.

Uwaga, wszyscy psiolubni! Za nami pierwsze wakacje z podróżnikiem na czterech łapach 🐾  Długa droga do celu, nowe miejsc...
18/12/2023

Uwaga, wszyscy psiolubni! Za nami pierwsze wakacje z podróżnikiem na czterech łapach 🐾 Długa droga do celu, nowe miejsca, zapachy i szalone doświadczenia. Spacerowaliśmy uliczkami Splitu, popłynęliśmy łodzią na wyspę Bol, wdrapaliśmy się na niejeden punkt widokowy Dubrownika, leżeliśmy na najpiękniejszej plaży w Breli, zjedliśmy kolację w lokalnej knajpie na półwyspie Pelješac i zrobiliśmy łącznie około 3600 km! 🗺️

Zobaczcie w najnowszym wpisie na blogu, co znalazło się na mojej liście podróży ze szczeniakiem 🐶

Link 👉🏼 https://agatasobanska.pl/podroz-ze-szczeniakiem/

Kilka kadrów z Morro Jable / Fuerteventura
18/04/2023

Fale zamknięte w pierścionku, czyli moja pamiątka z ostatnich wakacji 🌊 Lapa Studio
08/04/2023

07/04/2023

Jeśli lubicie dobre seriale, usiądźcie wygodnie i przeczytajcie najnowszy wpis na blogu. Przygotowałam naprawdę wyjątkowe zestawienie 🍿

Wraz z trzema świetnymi tytułami wróciła dobra passa serialowych poszukiwań. Poznajcie moich ulubieńców - przypadną Was do gustu.

07/04/2023

Są miejsca, w których kawa smakuje lepiej ☕️ a ja określiłabym je w dwóch słowach - Wyspy Kanaryjskie 🌞 Co tu dużo mówić… jest ciepło, za rogiem ocean, a wokół duch prawdziwego

03/04/2023

Mimo ciepełka i pięknych widoków, miło jest wrócić do domu, żeby móc planować kolejne wspaniałe podróże ✍🏼 Dwa tygodnie na Fuercie zleciały w mgnieniu oka i mogę dziś powiedzieć, że jest to zdecydowanie minimalna długość pobytu, żeby zwiedzić wiele miejsc i znaleźć czas na przyjemne „nicnierobienie” ☀️

14/03/2023

Dzisiaj rozmawialiśmy o hotelach, które dobrze wspominamy z podróży. Bezkonkurencyjnie najlepszym okrzyknęliśmy Panorama new generation w Chora Sfakion na Krecie. Przepiękne otoczenie, przytulne i dopracowane w każdym detalu pokoje, no i infinity pool 🤩 Pływanie w basenie z totalnie zapierającym dech w piersiach widokiem. Jeśli wybieracie się na Kretę, warto spędzić trochę czasu w tej części wyspy 🤸🏼‍♂️ A tymczasem przypominam, że na bieżąco wrzucam relację z Fuerty na profilu 🌴 Bądźcie na bieżąco!

30/01/2023

Cantuccini to niezwykle popularne włoskie ciasteczka, z którymi na pewno spotkaliście się w niejednym sklepie. Postanowiłam wykorzystać je w jednym ze śniadaniowych przepisów, aby osłodzić, sobie i Wam, jutrzejszy zimowy poranek.

Przygotowanie tego śniadania nie powinno zająć więcej, niż 15 minut. Brzmi zachęcająco, prawda? Jeśli planujecie dzisiaj wybrać się na zakupy, wrzućcie do koszyka składniki z poniższej listy.

80g chudego twarogu
2 ciasteczka Cantuccini
1 łyżka ekspandowanego amarantusa
1 łyżka syropu klonowego

Cały przepis znajdziecie w linku:

17/01/2023

Domowe wypieki mają przewagę ☝🏼 Oprócz tego, że są wyjątkowe w smaku, świeże i chrupiące, to tworzą niepodważalnie cudowny klimat w mieszkaniu. Wszystko za sprawą zapachu! 🫠 Zapach czekoladowego ciasta, pieczonej wytrawnej tarty, czy też bułek sprawia, że otula nas ciepło i przytulność tego miejsca, w którym jesteśmy. I mamy to wszystko tuż pod nosem 🙂

Dzielę się z Wami jednym z moich ulubionych przepisów – jest to chałka, która gości u nas przynajmniej raz w miesiącu. Choć nie potrzebuje dodatków, w towarzystwie odnajduje się doskonale – z masłem, konfiturą, czy słodkim kremem. Jest puszysta i aromatyczna, ale ma jedną wadę… znika w mgnieniu oka.

Zapraszam na bloga!

08/01/2023

Uwielbiam patrzeć na ocean, a powtarzające się fale mogę obserwować godzinami. Największą frajdę mam w samolocie, kiedy, przyklejona do okna, obserwuję te rozległe błękity i statki w postaci małych, białych kropeczek. I wtedy wytrzeszczam oczy, mając nadzieję, że jakimś cudem zauważę wielkie stworzenie wyskakujące z wody 🐋🌊 Ocean zachwyca mnie i przeraża jednocześnie… Jest piękny.

30/12/2022

Dobrze jest spojrzeć przed siebie z otwartą głową, z małymi i wielkimi marzeniami i ze śmiałym pragnieniem ich spełnienia. Tego życzę sobie i Wam w nadchodzącym roku ✨

29/12/2022

Ależ tam pięknie! 🍂🦌 Cieszę się, że mogłam odwiedzić Beskid Niski już dwa razy i zazdroszczę wszystkim, którzy mają tę wyprawę jeszcze przed sobą. Poniżej zostawiam Wam kilka słów, które spłynęły na moją klawiaturę 👩🏼‍💻

// Casa Piccola

Agata Sobańska - Podróże

23/12/2022

Gdy poczuję zapach cynamonu, oczami wyobraźni zaczynam widzieć ciepłą, domową szarlotkę, z gałką lodów waniliowych. Tym razem pójdę o krok dalej i chyba nieco Was zaskoczę.

Zimowa jaglanka, czyli smak grudniowego ŚNIADANIA, które składa się z płatków jaglanych, pysznego soku jabłkowego, szczypty aromatycznego cynamonu, słodkich jagód goji, chrupiących migdałów, soczystych cytrusów i słodziutkich rodzynek polanych czekoladą. Czy mam pisać dalej?

Agata Sobańska - Foodie

Te filiżanki były na liście moich marzeń od długiego czasu… aż marzenie się spełniło! ☕️ Loveramics       Coffeedesk
22/12/2022

Coffeedesk

To jest tak dobry przepis, że nie ma czasu na tłumaczenia! Po prostu kliknij w poniższy link i wypróbuj 🥞 Mniam! 👉🏼 http...
11/12/2022

👉🏼 https://agatasobanska.pl/pancakes/

27/11/2022

Jeśli zastanawiasz się czy jesteś w stanie przygotować domowe burgery, które będą po pierwsze – wegetariańskie, po drugie – zdrowe, po trzecie – soczyste, a przy tym rewelacyjne w smaku, to spieszę z odpowiedzią ✨ Te buraczane burgery to MAGIA i każdy jest w stanie je wyczarować! 🪄 Kliknij w zdjęcie,aby przejść do przepisu.

25/11/2022

Trochę słów o pięknym miejscu, ukrytym na greckiej wyspie 🌞 Poznajcie region Sfakia na Krecie i wczujcie się w jego niesamowity klimat. Przy okazji poznacie kilka tipów na udany pobyt!

Zapraszam Was do przeczytania ⬇️

Agata Sobańska - Podróże

22/11/2022

Tak już jest, że czasami przychodzi ochota na czekoladę 🤷🏼‍♀️ A ja szukam i szukam w głowie różnych przepisów na słodkie wypieki, myśląc o wyjątkowych składnikach. Znalezienie najciekawszego rozwiązania nie jest jednak takie proste, a czas przygotowania często staje się sporym ograniczeniem. Właśnie wtedy, z wielkiej księgi ulubionych przepisów, wyłania się to czekoladowe cudo. Drodzy Państwo, przedstawiam niezawodny i niezaprzeczalnie wspaniały przepis na klasyczne Brownie 🤎

Agata Sobańska - Foodie

Małe, słodkie kuleczki, które turlają się same od nadmiaru dobrej energii 🙂🙃 Czekoladowe trufle z daktylami - przepis.
20/11/2022

Address

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when agatasobanska.pl posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to agatasobanska.pl:

Videos

Shortcuts

• Address
  • Alerts
  • Contact The Business
  • Videos
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Media Company?