Ra.Patrz - Podróżuje i Filmuje Marcin Rapacz

Ra.Patrz - Podróżuje i Filmuje Marcin Rapacz Personal Blog, Video Creator

14/11/2023

Dziś ponownie przenoszę Was na chwilę do magicznego świata meksykańskiej tradycji związanej ze świętem zmarłych, czyli "Día de Mu***os", oraz do barwnej parady La Catrinas, która miała miejsce w Playa del Carmen 💀🌸🎉. To nie tylko okres, w którym hołdujemy naszym przodkom, ale również niezapomniane doświadczenie dla wszystkich zmysłów. Szczególnie dla kogoś z Polski, gdzie obchody Dnia Zmarłych mają zdecydowanie bardziej stonowany charakter. Nasze święto skupia się na refleksji, wspomnieniach, ciszy i modlitwie. Pozostajemy w kręgu naszych osobistych reminiscencji, zapalając świeczki na grobach i oddając się zadumie.

W Meksyku wszystko przybiera zupełnie inny obrót. To święto jest pełne eksplozji kreatywności i radości, będąc jednocześnie hołdem dla zmarłych. Ci są czczeni w sposób bardzo fizyczny, na specjalnie przygotowanych ołtarzach, obfitujących w fotografie tych, którzy już odeszli. Społeczność gromadzi się przy grobach, pijąc alkohol i celebrując wspomnienia o zmarłych. Ulice Meksyku pulsują życiem, wypełnione kolorowymi kostiumami i fantastycznymi malowanymi na twarzy maskami 💀- La Catrina.

La Catrina, a także jej męski odpowiednik, el Catrín, to eleganckie postacie w kapeluszach, symbolizujące równość w obliczu śmierci. Z pozoru straszą swoim trupim wyglądem
Ale to tylko pozory. Przypominają nam, że wszyscy, bez względu na status społeczny czy bogactwo, spotkamy się z nią na końcu naszej życiowej podróży. Paradoksalnie, dla Meksykanów ta świadomość to celebracja radości. Cała ta magia fajnie została przedstawiona w animacji Disneya "Coco". Meksykanie nie przepadają za nią, bo została zrobiona w celach komercyjnych przez Amerykańców, ale taksówkarz z którym jechałem z lotniska w Cancun szczerze przyznał, że jest zrobiona dobrze.

Obserwowanie ulicznych artystów przebranych za kolorowe postacie La Catrinas przypomina uczestnictwo w gorącym (dosłownie) spektaklu. Pot, dzikie tłumy i śpiew. To wir kolorów, dźwięków, zapachów i egzotycznych wysokich temperatur, który atakuje wszystkie zmysły.

Dla Meksykanów La Catrinas to nie tylko tradycja. To także manifestacja kreatywności i jedności społeczności. Ulice wypełniają się ludźmi, organizowane są festiwale. To wydarzenie nie ma nic wspólnego z Halloween, sięgając znacznie głębiej niż amerykańska impreza. Cała ta ceremonia to hołd dla przeszłości, ale także okazja do tworzenia nowych wspomnień.

La Catrinas to nie tylko postać z folkloru, ale również symbol siły, koloru i miłości do życia. Meksykańska magia w pełni! 💀🌈🇲🇽

Sneek peek.
31/10/2023

#🌞
13/06/2023

#🌞

Z cyklu   freaks: Młody człowiek na szczudłach bambusowych pomyka po plaży i marzy...🌅
01/03/2023

Z cyklu freaks: Młody człowiek na szczudłach bambusowych pomyka po plaży i marzy...🌅

Zwierzyna filipińska 🦎🐂🐍🐕🦜

24/02/2023

Welcome to
18/02/2023

Welcome to Port Barton
17/02/2023

14/02/2023

22/12/2022

Od uroków prawie 16 milionowego miasta, przez tureckie wesele, aż po piaskowe skały i niesamowite krajobrazy. Kilka momentów z ostatniego wypadu do Turcji. Stambuł i Kapadocja w pigułce.

From a mega city experience to a magic of dust, sand rocks and amazing landscapes. Some of my favourite moments from one week in Istanbul and Cappadocia. ...

Taki listopad na Turbaczu, to ja rozumiem!
15/11/2022

21/10/2022

12/10/2022

Uwaga spam. Turecki spam część 1. Przy okazji ślubu znajomych w Stambule udało się zwiedzić trochę Turcji. Kapadocja jest przepiękna. I to właśnie od tego regionu chcę zacząć wrzutkę zdjęć. Wykreowana przez naturę (wulkany i piasek) Rose Valley, przez którą zrobiliśmy kilkugodzinny trekking, robi wrażenie. Bajkowe widoki jak nie z tej ziemi. Kraina pięknych koni, kotów, piaskowych kominów i grzybów. Razem z nami podróżował pies - turecki Bobby- przyczepił się i szedł prawie do końca (zmienił właścicielów i zaprzyjaźnił się z francuska grupą - byliśmy zazdrośni haha). Kapadocja słynie również z Instagramach balonów, ale o tym może inny wpis. Dziś pozostawiam was z przepiękną piaskową serią obrazów.

Zaległe obrazki z        #🇬🇷  #🌅
27/08/2022

Zaległe obrazki z #🇬🇷 #🌅

24/06/2022

Wsi spokojna, wsi wesoła. Moja chrzesnica Ala i mały Józek w roli głównej. Młoda uroda i wybuch lata. Rdzawka! podziękowania dla Bacówka na Kubanówce! Oficjalnie: Mamy lato! 🌞🌻☘️🍃🐛🪲🐝

Muzyka: Basia Gąsienica-Giewont - "Młoda uroda" (arr. Adam Sztaba)Lokalizacja: Rdzawka, małopolska

23/06/2022

Po kilku godzinach nagrań suniemy niebieskim mondeo przez czerwcową Polskę. Słonko trochę przegrzało nam łepetynki, ale widoki... są tego warte. Jedno zdjęcie "z drogi", z miejscówki , która zrobiła nam dzień. # ̨knaPolska

Mamy lato!
18/06/2022

Kiedy   nabiera dosłownego znaczenia... ;-) W drugim odcinku gwatemalskiej przygody ruszamy na wulkan! 🌋 Wyprawa na (pra...
17/05/2022

Kiedy nabiera dosłownego znaczenia... ;-) W drugim odcinku gwatemalskiej przygody ruszamy na wulkan! 🌋 Wyprawa na (prawie) czterotysięcznik miała spektakularny finał - a właściwie to nawet dwa finały. 🌋🌋 Mało krwi, dużo potu, łzy i wybuchy. Zapraszam

Wybuchy lawy, krew, pot i łzy. Drugi odcinek Vloga z Gwatemali przenosi nas w samo serce gwatemalskiego kręgu ognia. Rejon wulkaniczny Acatenango i Fuego to ...

26/04/2022

Już jest. Premierowy odcinek pamiętników z podróży do Gwatemali 🇬🇹 wpadł na kanał YouTube. W pierwszym odcinku zaczynamy naszą przygodę z 'Guate' w nawiedzanym przez trzęsienia ziemi mieście 🌋Antigua. Zapraszam.

Na kanał Rapacz wpada pierwszy pamiętnik z podróży do Gwatemali. Prawie miesięczną przygodę z tym krajem zaczęliśmy w nasyconym kolorami mieście Anti...

Gdy siedzisz na tyłku, a dzikie zwierzaki same do ciebie podchodzą 🙂
23/02/2022

🌞
21/02/2022

🌞

🇬🇹      #🌄   otaczaja małe miasteczka, takie jak  . Znalazłem swoją miejscowe na zdjęcia, dziką, z ptaszorami. Pobudka ...
13/02/2022

🇬🇹 #🌄 otaczaja małe miasteczka, takie jak . Znalazłem swoją miejscowe na zdjęcia, dziką, z ptaszorami. Pobudka przed 6. Wschód słońca: miodzio. #🌞 akurat, kiedy chciałem polatać, by nagrać ten show natury, gimbal drona dostał jakiegoś turbulosa i przeciążenia. Trudno. Bywa i tak. Ważne że są foty na kartach aparatu i na głównej karcie w... głowie ;) ptaszory ugodowe. Współpracują. Może uda się odratowac film w poście. Oby. Okoliczni mieszkancy okazuja sie bardzo mili i rozmowni. Tzn. Dużo do nas mówią - z uśmiechem. O ile nasza gestykulację można nazwać mówieniem, to rozmawiamy Haha. Poznalismy lokalnego rybaka i jego żonę. Zrobił nam mega pokaz szkoleniowy polowu ryb w stylu nurkowym :) to bedzie mega filmowa wstwaka do vloga. Noca jednak klimat sie zmienia, kiedy policjanci znikają z ulic , lepiej wrócić do hostelu, ale o bezpieczeństwie nocą będzie osobny post i foty. Wczoraj byliśmy na małej nielegalnej imprezie. Było świetnie, ale po północy... Opowiem niebawem. Uciekam na śniadanie. Zdjęcia cropowane, "podglądy".

🇬🇹 Zobaczyć aktywny wulkan   to główny cel wycieczki. Warto było. Coś czego nie zapomina się do końca życia. Więcej zdj...
11/02/2022

🇬🇹 Zobaczyć aktywny wulkan to główny cel wycieczki. Warto było. Coś czego nie zapomina się do końca życia. Więcej zdjęć z Gwatemali czeka na publikację (podglądy w niskiej jakości 🙁, serce krwawi, ale bez kompa, bez lightrooma, i z netem z komórki w sieci o uroczej nazwie "Claro")
🔥

09/02/2022

Od dwóch dni w Gwatemali, trochę się dzieje. Nie mam kompa, wiec fotki mogę jedynie obrobić na telefonie w LQ. Jest tego trochę, internety słabe, a właściwie to troche mi się nie chce 😅a jest tutaj co robić. Storisy są chyba prostsze w obsłudze. Zanim Gwatemala, wrzutka z Miami. Właściwie tylko dwa dni w tym mieście. Całkiem fajne zakorkowane na maksa miasto 🙂

Mrozik. Podróże na bok. Niech otuli wszystkich domowe ognisko, albo chociaż porządny kawałek wełny!        !
26/12/2021

Mrozik. Podróże na bok. Niech otuli wszystkich domowe ognisko, albo chociaż porządny kawałek wełny! !

50 shades of... fade 😅
13/11/2021

Hellooo! Z uwagi że jestem bardziej filmowcem, niż fotografem, ruszam z mini insta projektem  . Chcę pobawić się tutaj t...
27/10/2021

Hellooo! Z uwagi że jestem bardziej filmowcem, niż fotografem, ruszam z mini insta projektem . Chcę pobawić się tutaj trochę krótszą formą filmów podróżniczych. to insta z minimalistycznym montażem i szotami/detalami, które pewno trafią kiedyś w szerszej bardziej dynamicznej formule na . Dziś na próbę mała pigułka architektury z Zapraszam na insta!

22/10/2021

Nadgryzione ucho ujawniło charakter. Przyczajony tygrys z Marsaxlokk spojrzał prosto w oko obiektywu. Swoją drogą - to taka miejscówka jeśli będziecie na Malcie. A dla wielbicieli kotów to-to już obowiązkowo!

06/10/2021

Oto one! Przepiękne formacje z piaskowca w miejscowości na z...bardzooo bliska 🙂

Dziś filmuje i dronuje na Gozo Island
05/10/2021

30/08/2021

Kilka obrazków z wyspy KOS. Chociaż... wyspy KÓZ chyba bardziej pasuje ;) Łaziliśmy w upale przez piach i wyschłe krzaczory, podziwialiśmy pół dzikie kozy... Działo się :D Przy okazji zapraszam do subskrypcji kanału na YT :)

Wyspa Kos oferuje 5-gwiazdkowe hotele, ale kryje też bardziej dzikie oblicze :)

22/07/2021

Portugalskie klify potrafią oczarować droniarza. Tylko mewy bezlitośnie, myląc drona z gołębiem, próbują go upolować. Czytała Krystyna Czubówna. (Region Algarve)

Dziki

31/01/2021

Zimowe Łazienki ́lewskie

30/01/2021

Pomiędzy pierwszą, a drugą falą pandemii, spragnieni przygód spontanicznie zrealizowaliśmy, wraz z moją przyjaciółką i zdolną dziennikarką Justyną Grochal materiał, który był dla nas odskocznią od kilkutygodniowego lockdownu. Właściwie klip mógłby nie zostać nigdy opublikowany, bo w tamtym momencie bardziej liczył się sam fun z procesu twórczego w zielonej Dolinie Prądnika i to, że możemy w końcu wyrwać się z czterech ścian :) Ale po prawie roku od leżenia na półeczce w komputerku wypuszczam w świat, może łagodny głos Ireny Santor i wiosenne obrazy poprawią komuś humor w tym niemiłym czasie lockdownu nr 2.

Klip inspirowany muzyką z albumu "Wisła Skarbów" (projekt 'Skarby' autorstwa Tomasza Stempniewicza). Album, przy którym można się rozpłynąć, do którego często wracam. Premiera dziś o 14:15

❄ 💎🦆🐦
26/01/2021

Adres

Kraków

Ostrzeżenia

Bądź na bieżąco i daj nam wysłać e-mail, gdy Ra.Patrz - Podróżuje i Filmuje Marcin Rapacz umieści wiadomości i promocje. Twój adres e-mail nie zostanie wykorzystany do żadnego innego celu i możesz zrezygnować z subskrypcji w dowolnym momencie.