قصص وروايات جميلة

  • Home
  • قصص وروايات جميلة

قصص وروايات جميلة The official page of Ahmed Abu Al-Fotouh, a football professional at Zamalek Club

السلام عليكم انا ساره  ودي حكايتي عمي طمعان في ورثي عايز ياخد الي بابا سابهولي بلعافيه وعايز يجوزني ابنه بس ابنه بيحب نا...
21/12/2023

السلام عليكم انا ساره ودي حكايتي
عمي طمعان في ورثي عايز ياخد الي بابا سابهولي بلعافيه وعايز يجوزني ابنه بس ابنه بيحب ناهد ودي صحبتي عمي للاسف هيبهدلها عشان يجوزني ابنه غص-ب عنه وعني وتعالو
اعرفكم بناهد بنت من طبقه متوسطه زي اي بنت خلصت تعليم وقاعده مستنيه عريس عشان تبني بيت لكن مكنتش تتخيل الي هتشوفه بعد الجواز من حماها تعالو نشوف
اسره ناهد بسيطه اب ام واخت لناهد اصغر منها اسمها سمر في يوم حصل تعالو نشوف الي حصل مع ناهد
الاب ياام ناهد ام ناهد
الام ايوه ياابوناهد جايه اهو نعم يااخويا
الاب وضبي البيت وجهزي عصاير حلوه كده علشان فيه ضيوف جايين لناهد
الام عريس ياالف نهار ابيض يبقا مين ده
الاب علي ابن صلاح المكوجي الواد كويس وكسيب فاتح محل حلاقه في الحاره وبيكسب واهله محترمين
الام بس اسمع عن ابوه انه شديد اخاف علي البت منه
الاب شديد علي…
نبدء روايتنا في بيت فخم من اكبر رجال الاعمال لكنه طيب القلب ويعشق زوجته وابنته لكن يشاء القدر بان زوجته تفارق الحياه وهي تضع مولودها وتفارق الحياه وبطلنا اصبح حاد الطباع واباه زوجه واقنعه انه لابد ان يتزوج لكي تربي اولاده وتزوج من زوجه ثانيه لكنها كانت قاسيه مع اولاده وفي يوم مشؤم كانو يذهبو جميعا لتنزه تحت الحاح ابنته الصغري لكن يتفاجئ بعربه تص-دم به واخر شئ يراه دم-اء ابنائه قبل ان يفقد وعيه ونبدء احداث الروايه
ياستر يارب ايه الي حاصل هناك ده
دي حا-دثه كبيره بيقولو عربيه مقلوبه علي الطريق فيها عيله يعيني اب وام وولد وبنت
كلهم م١تو ولا حصل ايه كله م١ت والاب في حاله خط-يره اتنقل على المستشفى
ربنا يستر
في مشفي عام تحدث حاله هرج وترفع حاله الطوارئ بسبب الحا-دث الال-يم هذا انها سياره فاخمه انقلبت علي الطريق العام وتوف-ي جميع افراد الاسره ماعادا الاب انه في العنايه فاقد الوعي ودخل في غيبوبه لا يعلم متي يصحو منها
الدكتوره ليلي مالو ده
الممرضه ده جاي في حا-دثه كبيره اووي ومحدش عارف هويته بس باين عليه غني عربيته كانت فخمه اووي
ليلي وحالته ايه
الممرضه غيبوبه نتيجه كس-ر في الجمجمه ونزيـ.ـف داخلي
ليلي طيب روحي انتي
دلفت الدكتوره ليلي الي المريض لكي تراه وتتابع حالته نعم فهي من اأكفاء الاطباء في المشفي ليلي ذو بشره بيضاء قوام مثالي شعر غجري طويل عيون زيتونيه انف صغير ملامح طفوليه متوسطت الطول من اسره لابأس بها فوق المتوسط والدها متقاعد من العمل ويدخر معاش لا باس به ووالدتها امرءه تبلغ من السن 50عاما ربه منزل ممتازه اهتمامتها فقط زوجها وبنتها الوحيده ليلي نعود الي بطل الروايه الغامض حتي الان دلفت ليلي ليه ومجرد مالم-ست اناملها يده لتفحص
النبض سارت رع-شه غريبه في ج-سمها كله ونظره اليه تتامل الشخص الغامض هذا انه شاب ثلاثيني تقريبا من العمر ذو طول فارع بشره سمراء ملامح رجوليه واثناء فحصها النبض اصبح سريع انه بطلنا غارق في مخيلاته انه يري مخيلات اسره في سياره ويظهر عليهم الذع-ر وفتاه صغيره تبكي انني خائفه ياابي وولد صغيريرتعش من الخو.ف وهوا نعم هوا من يقود السياره يطمئن ابناءه لا تخافو لا يمسكم سوء ابدا زوجته ترتجف خو.فا علي اولادها الطبيبه ليلي عملت واجبها واستطاعت ان تنظم ضربات القلب يالها من طبيبه ماهره حقا جلسه بجانبه وقالت
ليلي ياترا حكايتك ايه وهتفوق امتي
تأتي زميله ليلي في العمل الطبيبه نوال طبيبه نشيطه تحب عملها فتاه بسيطه ذو بشره سمراء قوام سمين نوعا ما قصيره القامه تتمتع بقلب طيب وتحب ليلي لابعد حد صديقتها المقربه متزوجه ولديها طفلان وزوجها رجل يتبع دينه وذو اخلاق حميده
نوال اي ياليلي انتي استلمتي الحاله دي
ليلي اه يانوال ربنا يستر دي حالته خط-يره وفي غيبوبه الله اعلم هيفوق منها امتي
نوال انتي دكتوره شاطره وقدها وان شاء الله يفوق بفضل ربنا ثم فضلك مش يلا بقا نروح الورديه خلصت
ليلي طيب يلا بينا
ذهبو سويا كل واحده ذهبت الي بيتها
ليلي يااهل البيت انا وصلت ياست ماما يابابا انا جيت
الاب ماهر تعالي ياقلب بابا وحشتيني جدا
ليلي وانت وحشتني اكتر ياقلب ليلي ايدك اب-وسها ياقلبي
ماهر ربنا يرضي عليكي يابنتي
الام سنيه وانا ياست ليلي كل الحب لابوكي وانا ايه بقا
ليلي دا انتي روحي ياسوسو وادي ايدك اممواهو وادي خدك كمان.... باقي أحداث الرواية مشوق جدا لازم الكل يقرأه هتلاقوه في اول تعليق
الرواية كاملة في اول تعليق ⏬️👇💢

:انا شايف أن حياتنا مع بعض بقت شبهه مستحيلهقالها مصطفى ببرود تام وبدون تأثيرساره بسخريه : ده قراركمصطفى ببرود : ايوهساره...
21/12/2023

:انا شايف أن حياتنا مع بعض بقت شبهه مستحيله
قالها مصطفى ببرود تام وبدون تأثير
ساره بسخريه : ده قرارك
مصطفى ببرود : ايوه
ساره بجمود : تمام على فكره كان ممكن تقولى قبل ماتخو"نى وتستغفلنى مكنتش هقول حاجه يعنى
مصطفى بصدمه : اخو"نك !!!
ساره بوجع : ايه اتصدمت ليه مش دي الحقيقه عمرى ماكنت اتوقع منك كده بس هقول ايه كان اختيارى من الاول ولازم اتحمل أخطائه
مصطفى قال بإنفعال : انتى السبب
ساره بقوه : الخيا"نه ملهاش مبرر وكونك جاى تحط الذنب عليا ده اسمه ضعف منك مش تقصير منى
مصطفى كان هيتكلم قاطعته ساره وقالت : الكلام خلص احنا فعلا حياتنا مع بعض بقت مستحيله انا غلط فى الاول لما عطيتك فرصه وانت مكنتش تستحقها انا راحه بيت أخويا ويفضل تبعت ورقة طلاقى بدون شوشره ومشاكل كتير
قالت كلامها ودخلت اوضتها وأعلنت انهيارها الحقيقي وهي بتفتكر الكلام ال بينه وبين صحبتها واقرب واحده ليها
مسحت دموعها بعنف وقالت : ماشى يامصطفى انا هندمك
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹استغفروا
عند مصطفى كان قاعد فى الصاله وهو لسه على صدمته شافها خارجه ومعاها شنطتها وقف وقرب منها مسك أيدها وقال بعصبيه : لو كلمه طلعت بره متزعليش من ال هيحصل
ساره بصت على ايده ال مسكاها واتنهدت بوجع وقالت : كل دقيقه بتثبتلى انا قد ايه كنت غبيه لما حبيتك وعطيتك كل الحب والاهتمام انا حاليا مكر"هتش فى حياتى قدك
بصتله بنظره قتل"ته من قوتها هو عمره ماهينساها ابدا بس تظاهر الجمود سحبت شنطتها وخرجت من الشقه ونزلت وقابلت والدته
ميرڤت باستغراب : راحه فين يا ساره يابنتى
ساره حاولت تمسك دموعها وقالت : راحه بيت أخويا ياماما
ميرڤت بعدم فهم : مش فاهمه يعني راحه تزوريه ولو راحه ليه واخده الشنطه ي كلها معاكى
ساره عيونها دمعت غصب عنها وقالت : انا ومصطفى هنطلق خلاص هتوحشيني اووى
ميرڤت اتصدمت من كلامها وقالت : ايه الكلام الاهبل ده اكيد مش صح وده هزاى
ساره مسحت دموعها وقالت : للأسف صح انا همشى بس دايما هكون على تواصل معاكي يشهد ربنا انك عوضتيني امي الله يرحمها
ميرڤت بغضب : هو فين الاستاذ وأزاى ده يحصل هو لعب عيال انا لازم اشوف حل
ساره بحزن : ملوش لزوم صدقيني حياتنا انتهت لحد هنا خلاص
ميرڤت بصوت عالي وعصبيه : مصطفى مصطفى
نزل على صوتها وقال : نعم يا أمى خير
ميرڤت ضربته بالقلم بشده وهو اتصدم وساره متقلش صدمه عنه
مصطفى بصدمه : بتضربيني عشانها
ميرڤت بجديه : وأكسر رقبتك فاكر نفسك كبرت عليا ولا ايه احنا عندنا فى عيلتنا الراجل ال يخرج مراته زعلانه من البيت ويطلقها ميبقاش راجل اصلا
مصطفى بعصبيه : دي حياتى وانا حر فيها محدش ليه دخل
ميرڤت : وانت ال اختارت حياتك يبقا تكملها ايه شغل العيال بتاعك ده
ساره بدموع : ماما ارجوكي كفايه لحد كده انا همشي واروح بيت اهلى
ميرڤت مسكت أيدها وقالت : ال غلط هو ال يمشى انتي مش هتمشى
مصطفى كان لسه على صدمته وقال : بتطرديني عشان دي
ميرڤت : ال بتتكلم عنها دي تبقى مراتك ولا انت خلاص مبقتش تعرف اي حاجه فى الأصول
مصطفى بصلهم بغضب وخرج من البيت بأكمله
ساره عيطت بانهيار وحماتها أخدتها فى حضنها
ميرڤت بحزن : أهدى يابنتي هو ميستاهلش دموعك
ساره بدموع : انا بحبه اووى اوى ياماما وهو كسرنى
ميرڤت دخلتها جوه وهى بتحاول تهديها بالعافيه
🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹صلوا على شفيعكم
مصطفى خرج من البيت وطلع تلفونه ورن على رقم
البنت : ايوه يامصطقى
مصطفى بإصرار : ريناد احنا لازم نتجوز النهارده
ريناد بصدمه : طب وساره
مصطفى : عرفت كل حاجه وجه الوقت ال نشوف فى حياتنا بدون تردد وخوف
يتبع
باقي القصة اول تعليق👇👇👇👇👇

الف مبروك العروسة حامل جحظت عيون  المتواجدين  داخل الغرفة   اخفضت عينيها بخجل مما اقترفت  تجمعت الدموع في عينيها حينما ر...
21/12/2023

الف مبروك العروسة حامل
جحظت عيون المتواجدين داخل الغرفة اخفضت عينيها بخجل مما اقترفت تجمعت الدموع في عينيها حينما رأت نظرات الإتهام توجه لها
الجميع في حالة صدمة كيف تكون حامل والليلة ليلة زفافها
قطع الصمت صوت زوجها قائلا بهدواء غير تلك النيران التي تشتعل به... من مين صرخ انطقييييي خنتيني مع مين
رفعت نظرها بصدمة ... انت قصدك اي بكلامك دا ي محمد الوالد دا ابنك
عند سماع تلك الجملة لم يستطع أن يتمالك اعصابه وهجم عليها فهي تريد أن تلبثة تهمة
ولكن جدار بشري وقف أمامه يمنعه من إلحاق الأذى بها
محمد بغضب ... ابعد ي قاسي من وشي بنت ..... عاوزة تلبسني تهمه
لين ببكاء.... والله العظيم مش بكذب انت ابو الطفل إلي في بطني
محمد بجنون ... انتي عاوزة تجنانيني انا مش قربت منك اصلا
لين بصدمة من إنكارة الحقيقة.... انت بتقول إي انت كذاب والله العظيم انت ابو الطفل دا
أبوها.. بااااس مش عاوزة اسمع نفس حد فيكوا
نزلت لين من هاي السرير فستانها الابيض ومسكت إيد بباها.... والله العظيم انا مش بكدب ي بابا بعد كتب كتابنا بيومين كنت طالعة الشقة عند عمي لان مرات عمي كانت طلبة مني حاحة من فوق وساعتها قالت ليا محدش فوق فلما طلعت اتفاجاءت بمحمد وفضل يقرب مني لحد ما حصل إلي حصل واللة العظيم دا الي حصل
محمد بغضب ... كذابة مافيش حاجة حصلت من دي اكيد غلطت مع واحد من اياهم وجاية تدبسبها فيا
قاسي بغضب ..... محمدددددد انت إزاي تقول علي مراتك الكلام دا
محمد بغضب .... مش مراتي من النهاردا هي مش مراتي انتي طالق بالثلاثة ي لين طاااالق
وتركهم مغادرا الغرفة لحق البعض منهم مناديا علية ولكن لم يستجب
انهارت علي الارض تبكي فتألم ذالك الذي يمنع نفسة عن إحضتانها فهي ليست حقة فكور يدة بغضب فهناك حلقة ناقصة في الموضوع
لين بإنهيار من صدمتها في حبيب طفولتها نظرت إلي والدها ودموعها تغطي عينيها الخضراء.. والله ي بابا انا مش بكذب
ابعد نظرة عنها فهو مصدوم في فتاتة
ام محمد...... الحمد الله أن احنا كشفناكي علي حقيقتك قبل ما الفأس تقع في الراس الحمد الله ربنا بيحبنا عشان كدا خلص ابني من قرفك
قاسي بغضب .... ماااااماااا
ام محمد ... متلك محموق كدا لي مش بدل ما تجبها من شعرها وتشوفوا هي غلطت مع مين
أزادت في البكاء فيبدوا أن لا أحد سيصدقها
قاسي بغضب...... ولا كلمة انا بنت عمي اشرف من الشرف وانا مصدق كل إلي قالتة
نظرت بإتجاة سريعا كأنة اصبح فجاؤة طوق نجاتها لم تتوقع يوما أن ذالك قاسي القلب كأسمة هو من سيقف معها ويصدقها فهي دائما تهابة لقسوتة
ألتقت عيونهم يحاول هو بث الطمئنينة إلي قلبها ليخبرها انة هنا الي جوارها
توجه لها بخطوات ثابتة و سعادها علية و الوقف وسمح لنفسة بلمس خدها الذي اصبح مثل الدماء بحنان وهمس .... انا مصدقك هقف جمبك لحد ما نثبت للكل دا
ارتمت في حضنة تبكي فهوا الوحيد الذي وقف بجانبها بعد أن كانت تهابة أصبح هو الوحيد أمانها
اردف بقوة..... الكل هنا لازم يعرف حاجة واحدة أن بنات الغندور استحالة تغلط غلطة ذي دي لاننا كلنا عارفين يعني إي تربية ال غندور ولما تقول أن الواد دا ابن محمد يبقا ابن محمد
ام محمد ... ان بتنطق بتقول اي اخوك قالك انة مش لمسها
قاسي بجمود ... وهي قالت لمسها يبقا لمسها
نظر إلي عمة... مش عاوزك تزل راسك ي عمي عشان انت راسك هتفضل مرفوعة طول العمر
ام محمد ... هتفضل مرفوعة إزاي وبنت الاجنبية خلت رسنا كلما في الارض
قاسي... كلمة كمان وهنسا انك امي وبقولك اهو ي عمي بنتك إزاي كان اخويا طلقها انا هتجوزها
يتبع
باقى القصه اول تعليق 📷

انا جمعت بين زوجين وكنت عارفه أنه حرا'م وبرغم كده استمريت لأنه كان غصب عنىاغتـ.ـصبني ابن البواب اه اغتـ.ـصبني انا لسه مت...
21/12/2023

انا جمعت بين زوجين وكنت عارفه أنه حرا'م وبرغم كده استمريت لأنه كان غصب عنى
اغتـ.ـصبني ابن البواب اه اغتـ.ـصبني انا لسه متجوزه من سنه وجميله فوق الوصف كان بيبصلى على طول بس مكنتش باخد فى بالى وقول ده ولد غلبان مالوش فى حاجه إنما طلع تحت الساهى دواهى بجد.. انا منى عندى 20 سنه ظلمونى اهلى بجوازه من شاب غنى لا كنت بعرفه ولا حتى حبيته بعد الجوا.. حتى العلاقه بينا كانت تقضيه واجب مش اكتر..
دى عيشه ولا ذل !! كل يوم بيعدى عليه وانا مكسوره مع راجل مبحبوش انا تعبت وزهقت من حياتى كلها جوزى محمد راجل اعمال باباه عنده سلسله مطاعم كبيره وقبل ما يشوفنى كان عايش فى أمريكا واتعلم هناك ولما رجع واستقر حب بيتجوز من بلده وشافنى فى فرح وطلبنى للجواز واهلى وافقوا ع طول بمعنى اصح باعونى علشان حبه فلوس وخدوا رأيى تقضيه واجب . وانا والله كان نفسى اتجوز ع حب انا لسه صغيره ولسه مكملتش تعليمى بس محمد جوزى قالى كملى وسابنى اروح الجامعه وحتى مكانش بيسألنى رايحه فين وجايه منين ما البيه متربى فى أمريكا وكان ع طول يقولى الحريه وخليكى برحتك حتى الغيره مفيش وكنت عايشه معاه أسوأ سنه فى حياتى ومن اول ما اتجوزت وابن البواب عينه عليه بس كنت بقول عادى وع طول كان يبصلى وفى يوم لاقيته داخل الڤيلا يجرى ويقولى يا مدام منى ولما خرجت ورديت عليه لاقيته ماسك...يتبع
باقي القصة في أول تعليييييق 💢⏬💢

انهارده كان جايلي عريس عندو 22 سنه بس الغريبه أنه أول ما دخل واقعدكان عينه علي عمتي اللي عمرها 50 سنه قولتيمكن بتفكرو بم...
21/12/2023

انهارده كان جايلي عريس عندو 22 سنه بس الغريبه أنه أول ما دخل واقعد
كان عينه علي عمتي اللي عمرها 50 سنه قولت
يمكن بتفكرو بمامته ولا حاجه وبعدها قال لبابا
انا بعتزر ليك مش عايز أخطب ملك انا عايز
مدام شويكار وبعدها عرفنا أنه كان متجوز3 مرات وكل
جوازاته كأنه من ستات ارامل
قصه عشريني متخصص ارامل مين متابع
👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻
ملك _ انتي ازاي يا عمتي توافقي تتجوزي
العريس اللي جاي يتقدملي ده قد ابنك
شوريكار _ النصيب يا حبيبتي وفيها اي أن اتجوزت
انا واحده عايزه اعيش حياتي بعد جوزي الله يرحمه ما راح
وقبل ما نبدا الحكايه اعرفكم بنفسي أنا ملك
عندي ٢٠ سنه والمفروض أن انهارده جاي
عريس ولقيت ماما داخله تقولي
الام _ الله اكبر يا ملك العريس زي القمر وشكله هادي كده وكويس
ملك _ بس مش عارفه ليه يا ماما قلبي مش مرتاح
الام _ تاني يا ملك اخلصي البسي واخرجي هو قاعد مع ابوكي وعمتك شويكار ، وبعدها خرجت
ولقيته عامل يبص علي عمته
ملك _ مساء الخير
الاب _ مساء الخير يا حبيبتي اقعدي هنا
وفضلت قاعده ولقيته بيقول
ادهم _ وحضرتك بقي يا مدام شوريكار عايشه
معاهم هنا في البيت
شوريكار _ لا يا ادهم عايشه في بيتي ف
البلد بس باجي هنا زيارات مبقاش ليا حد
بعد جوزي الله يرحمه ما راح
ادهم _ ربنا يرحمه بقولك حضرتك اي يا استاذ
سيد أنا عايز أخطب مدام شويكار والكل
كان متنح وبعدها دخلت اوضتي وخرجت
علي صوت بابا ولقيت العريس مشي
وعمتي بتقول
😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳😳
!!......يتبع
تكملة القصة في أول تعليق👇🏻👇🏻

عايزاني اتزوج واحد اتزوجت اخواته الاتنين قبله وكمان متزوج وبيحب زوجته كمانماتنسيش ان انتي كنتي بتحبيه من الاول واهو بقي ...
21/12/2023

عايزاني اتزوج واحد اتزوجت اخواته الاتنين قبله وكمان متزوج وبيحب زوجته كمان
ماتنسيش ان انتي كنتي بتحبيه من الاول واهو بقي في ايديكي دلوقتي ومستنيين موافقتك
اعرفكم بنفسي انا ميرنا عندي 25 سنه واللي كنت بتكلم معاها دي بتكون اختي الكبيره حكايتي مختلفه شويه انا حبيت شخص من طفولتي وحبيته حب جنو...ني لكن شاء القدر ان اتزوج اخوه الكبير
و اكون ام لطفل وبعدها يتوفي واتزوج اخوه التاني واكون ام لبنت وبعدها يتوفي واصبحت دلوقتي ام لطفلين من اباء مختلفين هما ايوه اخوات لكن دا شخص ودا شخص
قولت ليكي يا شيراز مش هتزوجه دا متزوج وبيحب زوجته فوق ماتتخيلي هتقولي عشان مش قادره تجيب ليه اولاد
وهما معاهم ولدين يعني زوجته مش ناقصها حاجه عشان يفكر يبص لواحده اتزوجت اخواته الاتنين
ياه يا ميرنا قلبك اتغير اوي مش دا زهير اللي كنتي بتمو...تي في التراب اللي بيمشي عليه
كل حاجه اتغيرت يا شيراز خا...يفه عليه اوي انا منحو...سه وكل اللي بيدخل حياتي بيمو...ت مستعده اعيش عمري كله
اتعذ...ب وانا شايفه زهير بعيد عني لكن مااقدرش اتحمل ان يحصل ليه حاجه
والله بقي الكلام دا تقوليه لاخوكي ومراته انتي عارفه ان هما يبيعوا اللي منهم عشان الفلوس
وحماتك مصممه ان انتي تتزوجي زهير مش عايزه اولاد ولادها يتربوا بعيد عنها
يلا يا ميرنا ربنا يهديكي البسي واخرجي عشان حماتك برا هي وزهير وعايزين يقابلوكي
قومت من مكاني ولبست لبس بسيط جدا وطلعت سلمت عليهم وقعدت جنب حماتي اللي ضميتني ليها ركزت مع زهير لقيته عيونه في الارض
حسيت اني انا...نيه اوي اني اخر...ب حياته بالشكل دا
ولسه هقول قراري وقفني صوت زوجته اللي قالت كلمات صدمتنا كلنا واولنا حماتي😱😱
الجزء الأخير من القصة في أول تعليق⏬️👇

جهزت هنا حقيبتها وهي الأن تودع القاهره لقضاء الأجازه الصيفيه مع والدها ولكنها تحزن كثيرا كيف تدخل منزلها ولا تكون والدته...
20/12/2023

جهزت هنا حقيبتها وهي الأن تودع القاهره لقضاء الأجازه الصيفيه مع والدها ولكنها تحزن كثيرا كيف تدخل منزلها ولا تكون والدتها الحبيبه في انتظارها تعد لها اكلاتها المحببه وتنتظرها بيد ممدوده وتأخذها في أحضانها وتهنأها بتفوقها الدائم ونجاحها مسحت هنا دموعها وهي تقترب من منزلها وتحاول ان تداري حزنها وتقوي من روحها حتي لا تحزن والدها الحبيب اقتربت من الباب ولكنها سمعت صوت غريب بالداخل طرقت الباب وفتح لها اخر شخص ممكن تتوقعه
في ايطاليا
دخل مازن مكتب عمر مهللا
مازن/ انا مش مصدق نفسي اخيرا هرجع مصر واشوف بلدي واشرب من نيلها واغنيلها
عمر برفعة حاجب/الا يسمعك يقول ان احنا رايحين نتفسح هما يومين بس هنحضر افتتاح الفرع ونرجع علي طول عندنا هنا شغل كتير
مازن/يا أخي سبني افرح شويه وبعدين يومين ايه انت رابطني جنبك هنا بقالي خمس سنين ماشوفتش
بلدي ارحمني بلدي وحشتني
عمر/وحشتك وايه بقا الا وحشك ان شاءالله
مازن/كل حاجه فيها اهلي وناسي وكل حاجه...... طب وانت ايه اهلك وناسك الا في مصر مش وحشينك
عمر/مازن بلاش نتكلم في الموضوع ده........قولي رتبت السفر امتى .. يتبع
القصة مشوقة جداً كاملة في أول تعليق👇👇

[28/07, 11:28 AM] 💜: حضرتك البنت ديه كانت بتسوق بسرعة جامدة وكانت هتخبط واحدة ست.نظر لها ادهم بحدة : اسمك ايه.لارا بتوتر...
20/12/2023

[28/07, 11:28 AM] 💜: حضرتك البنت ديه كانت بتسوق بسرعة جامدة وكانت هتخبط واحدة ست.
نظر لها ادهم بحدة : اسمك ايه.
لارا بتوتر : اسمي.....لارا.
ادهم : الاسم الكامل.
زاد توترها ولم تتكلم فصرخ بها : انطقي!!
انتفضت من صوته و لمعت الدموع بعينيها : انا.......الصراحة انا...
قاطعها : خلاص مش عايز اعرف اقبض عليها يا سالم و وديها ع القسم.
سالم برسمية : امرك سيدي.
شهقت لارا وكادت تتكلم لكنه وضع نظاراته وذهب ووتركها فنادته بصوت عالي : سيادة الضابط.
لم يبالي بها وكاد يركب سيارته فركضت خلفه ووقفت امامه.
لارا بأنفاس متسارعة : سيادة الضابط انا مكنتش اقصد ومستعدة ادفع التكاليف.
امسك من ذراعها و زمجر بنبرة قوية : انتي مفكرة انه بفلوسك هتشتريني انتي مفكرة نفسك مين يابت انتي.
لارا : انا مقصدش اني.....
قاطعها ثانية : هتوقع من امثالك ايه مهو الواضح من شكلك متربية ازاي.
عقدت حاجباها ونظرت لنفسها كانت ترتدي قميص ازرق داكن مخطط بالابيض و بنطال جينز ازرق فقالت : تقصد ايه بشكلي.
ادهم بصراخ : ساااااالم.
اقترب منهم بتوتر فقال : خودها من وشي بسرعة.
لارا : لو سمحت احترم نفسك يا كابتن مش معنى انك ضابط يبقى تهيني كده والمفروض اسكت.
سالم بخوف همس : يابنت اسكتي هيوديكي فداهية ده ضابط كبير بقسم المخابرات.
اما ادهم فنزع نظاراته ثانية لتظهر عيونه الحمراء الدامية امسك يداها بعنف ووضعها خلف ظهرها وكبلها.
لارا بشهقة : انت بتعمل ايه وايه الكلبشات ديه سيبني.
امسكها من ذراعها وسحبها فصرخت وهي تكاد تقع : حاسب انا هقع.
توقف و فجأة لف يداه حول ركبتيها وحملها على كتفه وسط نظرات الجميع المصدومة و صراخها ادخلها للقسم و القاها على الكرسي.
لارا بتألم : اااااه انت مش طبيعي.
ادهم بغضب افزع الحاضرين : تكتبلها مخالفة وتدفع كفالة وبكره تطلع.
سالم : بس يا حضرة الضابط تفضل مسجونة ليه هي.....
نظر له نظرة ثاقبة اخرسته فهتفت لارا بصدمة : ايييه انا هبات الليلة هنا.
ادهم بتهكم : مضطرة تشرفينا ليلة يا انسة.
كادت تتكلم كادت تصرخ به لكنها لم تستطع لانه ببساطة......غادر!!!
لارا بخوف : لا انا مش هقعد هنا لا مستحيل.
سالم : يا انسة الاحسن تتقي شره الضابط مبيرحمش خالص ولو حطك بدماغه هيوديكي فستين داهية.
لارا بحنق : ابن الكلب....
_________________
في المساء.
عاد ادم للقصر دلف ووجد زوجة عمه و ابنتها جالستان مع والدته فأغمض عيناه وهو يشتم بحنق ثم اقترب منهم.
زينب بابتسامة : حبيبي انت رجعت.
ادهم : ازيك يا امي.
زينب : انا كويسة يا ابني مش هتسلم ع مرات عمك وجميلة.
ادهم ببرود فضيع : ازيكم.
فريدة : نشكر ربنا.
جميلة : الحمد لله.
لم يعر كلامهم اهتمام وصعد لغرفته فقالت فريدة : كأنه متضايق من وجودنا.
زينب بتوتر : لا ابدا بس تعبان شويا من الشغل.
فريدة : اه ماشي.....ده حتى انا النهارده كان هيقطع نفسي من اللي حصلي.
زينب باستغراب : ليه هو ايه اللي حصل... يتبع
باقي القصة اول تعليق\
[28/07, 12:59 PM] 💜: باقي القصة كاملة

كنت نايمة صحيت على صويت وزعيقخرجت من اوضتي مفزوعة باتعثر في خطواتي من الخوف والخضة لقيت بابا في اوضة النوم ماسك واحد بيض...
20/12/2023

كنت نايمة صحيت على صويت وزعيق
خرجت من اوضتي مفزوعة باتعثر في خطواتي من الخوف والخضة
لقيت بابا في اوضة النوم ماسك واحد بيضربه والراجل بيحاول يلبس هدومه ويدافع عن. نفسه بنفس الوقت
وماما بقميص النوم واقعة على الأرض وبتنزف دم من بوقها
خوفت دخلت تحت السرير بدون.ماحد يشوفني وانا باترعش وباعيط بصوت.مكتوم ولقيت حبيبة اختي الصغيرة بتعيط ورايحة لماما خطفتها بسرعة جنبي وكتمت صوت عياطها وشاورتلها تسكت وفعلا سمعت كلامي وانا حضنتها وخبيت وشها عشان ماتشوفش الي بيحصل
لحد. مانامت بسرعة حطيتها جنبي وفضلت اراقب الي بيحصل
الراجل زق بابا و جري على برة بسرعة وبابا راح وراه ملحقهوش رجع تاني لقى ماما بتحاول تقوم بصعوبة
بابا مسكها ورماها على السرير وقلع الحزام وفضل يجلدها بيه وماما بتصرخ وبتترجاه لخد. ماصوتها وقف
وانا باعيط عياط
مكتوم وفجأة بابا نده عليا وجري على اوضتي وهو بينادي عليا انا واختي طلعت من تحت السرير وسحبت اختي بصيت على ماما لقيتها اغمى عليها خرجت لقيت بابا في وشي
اتصدم وقالي : انتي كنتي فين ياحلا
عيطت قرب مني وحضنني انا واختي وقالي: متخافيش ياحبيبتي مفيش حاجة
روحي اوضتك ونامي عشان الصبح هانمشي
وشال حبيبة وفضل جنبنا لحد مانمت غطانا وباس راسي انا واختي بكل حنية كعادته
وراح لماما طول الليل اقلق على زعيق لحد. مالقيت ماما داخلة علينا بشنطة هدومها وفضلت وفضلت تعيط وتقول خلي بالك من اختك ياحلا
قولتلها: ماما رايحة فين
: مسافرة ياحلا
عيطت وقولتلها وانا باحضنها ماتسبنيش خدينا معاكي
مسحت دموعي وقالت: مش هاغيب كتير هاتوحشوني
وقلعت سلسلة فيها قلب عليه صورتي انا وحبيبة من ناحية والناحية التاتية صورتها هي وبابا لبستهالي في رقبتي وقالتلي خليها معاكي اوعي تقلعيها
قولتلها: حاضر
قالتلي: ماتعيطيش اوعي تكوني ضعيفة أبداً انتي بنتي الجامدة الي ماينفعش تعيط او تخاف من اي حاجة في الدنيا
قولتلها: حاضر بس ماتعيطيش انتي
قالتلي وهي بتشهق من. كتر العياط: عشان هاتوحشوني انا باحبكم اوي
بابا اتدخل وقالها وهو بيبعدها: لا حنينة اوي يامنال وانتي كنتي عملتي حساب ليهم احمدي ربنا اني سيبتك تلمسيهم ياوس.... خة
وسحبها بعيد وقالي: انا هاوصل ماما للقطر وراجع اوغي تخرجو ولا تقفوا بالشباك زي ماعلمتك ياحلا
قولتله : حاضر يابابا
جريت وبصيت من ورا الشباك وشوفتهم بيركبو عربية بابا وفجأة ....يتبع😱
⭕️الجزء الأخير من القصة في أول تعليق👇👇

-مبروك يا مدام اروي انتي حامل.بصتلها بذهول وعينيا دمعت وقلت :-بجد يا دكتورة …بجد انا حامل ..اتاكدي  انا مش حمل وجع تاني ...
20/12/2023

-مبروك يا مدام اروي انتي حامل.
بصتلها بذهول وعينيا دمعت وقلت :
-بجد يا دكتورة …بجد انا حامل ..اتاكدي انا مش حمل وجع تاني .
ضحكت الدكتورة وقالت :
والله بجد انا متاكده مش بكدب انتي حامل في شهرين
-بس ازاي …ازاي ..انا مش فاهمة انا كنت مبخلفش …انتي بنفسك قلتي مفيش امل !
-ربنا كريم اووي يا اروي مفيش حاجة مستحيل بالنسباله .
حطيت ايدي علي وشي وبكيت وانا بقول :
الحمدلله الحمدلله …يارب اخيرا جبرت بخاطري …اشكرك يارب
مسكت ايد الدكتورة وقلت :
شكرا يا دكتورة مش عارفة اقولك ايه …انا لازم امشي دلوقتي لازم اقول لسيف علي الخبر ده …اكيد هيطير من الفرحة حبيبي …متتخيليش استني اليوم ده قد ايه …هزت الدكتورة رأسها ومشيت انا …ركبت عربيتي وانا بسوق براحة الضحكة كانت مش مفارقة وشي ودموعي بتنزل لوحدها ….كان نفسي اصرخ في الشارع واقول اخيرا انا حامل ….اخيرا حلمي اتحقق…بقالي خمس سنين بحلم باليوم ده …خمس سنين من اول ما عرفت اني مبخلفش بعد جوازي بسيف بخمس شهور …خمس سنين وانا بسمع كل اللي حواليا يتكلموا عليا …خمس سنين وحماتي بتسم في بدني وحاولت اكتر من مرة تجوز ابنها لواحدة تاني لولا أن سيف اتمسك بيا ….سيف هو الوحيد اللي متخلاش عني حسسني اني اهم واحدة في العالم ومش مهم الأطفال . …بس خلاص ربنا جزاه علي صبره …قررت اروح الشركة بتاعته وافاجئه هناك .
…….دخلت الشركة وانا مبسوطة ماشية بسرعة تجاه مكتبه …فتحت باب المكتب فجأة الابتسامة اختفيت علي وجهي ..
باقي القصة في أول تعليق🔥🔥⬇️

فى شقة فخمة فى حى راقى جدا فى اسكندرية، الساة ٢ بعد نص الليل ينفتح باب الشقة ويدخل احمد ٤٥ سنة رياضى ووسيم بزى رسمى وورا...
20/12/2023

فى شقة فخمة فى حى راقى جدا فى اسكندرية، الساة ٢ بعد نص الليل ينفتح باب الشقة ويدخل احمد ٤٥ سنة رياضى ووسيم بزى رسمى وورارسمى؟زدية مراته عندها ٤٣ جميلة ومتدينة وكانت هى كمان لابسة سواريه، واول مادخلوا
احمد: مبروك جواز الولاد
نادية: الله يبارك فيك، عقبال ماتشيل ولادهم، انا هنام عشان تعبت اوى النهاردة محتاج منى حاجة
احمد بنوع من التردد: ياريت تقعدى شوية محتاج اتكلم معاكى فى مسألة مهمة
نادية وهى بتقعد: خير..اتفضل
احمد: انتى عارفة طبعا اننا شبه منفصلين من سنين طويلة، وانا زى ماانتى شايفة، اللى فى سنى فيهم كتير لسه بيبتدوا يبنوا حياتهم، واللى مايعرفنيش قبل كده مابيصدقش انى النهاردة جوزت بناتى الاتنين فى ليلة واحدة
نادية قاعدة بصالة وساكتة وهى بتحاول تخمن اللى هيقوله بعد كده بس لما سكت قالتله: عندك حق لا انا ولا انت حد مصدق اننا جوزنا ولادنا وممكن نبقى جدود فى خلال سنة او اقل كمان
احمد: بس انا تعبت من الوحدة، انا مهما كان راجل وليا احتياجاتى
نادية بتبص فى الارض بخجل وهى مفكراه عاوز يوصل الود من بينهم من تانى لكن لقيته بيقول: انا قررت اتجوز
نادية انصدمت ومش عارفة تقول ايه بس حاولت ماتبينلوش ده فاستجمعت شجاعتها وقالتله: ده حقك وانا ما اقدرش اعترض، بس ياترى هتط&لقنى امتى
احمد: وانتى عاوزة تتط&لقى ليه
نادية باستغراب: وانت عاوز تخلينى على ذمتك ليه
احمد باستهزاء: اصل يعنى لو طلق&تك هتروحى فين واللا هتعيشى منين
نادية كلامه جرحها لكن كبريائها خلاها تعانده فقالتله: اولا انا بيت بابا موجود لو انت نسيت ده، وكمان اقدر ارجع المعاش بتاعى واشتغل
احمد بسخرية: تشتغلى ايه وانتى فى سنك ده
نادية: اللى فى سنى فيهم كتير لسه ما بدأوش حياتهم، يمكن آن الاوان انى اعيش لروحى
احمد باستغراب: افهم من كده انك عاوزة تتط&لقى
نادية وهى بتقف ورايحة ناحية اوضتها: متهيألى احنا الاتنين كفاية اوى علينا لغاية كدة
وسابته ودخلت اوضتها وقفلت عليها، لكن لما قفلت الباب
باقي القصة في أول تعليق👇👇👇

وانا فى حضن جوزى دخل علينا حمايا وفتح الباب انا شوفته وهو بيبص علينا لحد ما جه اليوم اللى قومت مفزوعه من النوم وانا حاسه...
20/12/2023

وانا فى حضن جوزى دخل علينا حمايا وفتح الباب انا شوفته وهو بيبص علينا لحد ما جه اليوم اللى قومت مفزوعه من النوم وانا حاسه بحد بيحسس على رجلى
فتحت عينى لاقيت حمايا واقف قصاد السرير ولما حس انى شوفته جرى على بره وقفل الباب! ما احنا عايشين معاه فى نفس الڤيلا لأن جوزى رافض ان ابوه يعيش لوحده انا اتجننت مش اول مره من زمان وانا حساه بيبصلى بنظرات غريبه حتى وانا وجوزى بنهزر مع بعض كان بيضايق وكان بيغير من حبى لجوزى وحبه ليه بس
كنت بكدب نفسى بجد الراجل ده مش طبيعى أب يعاكس مرات ابنه الوحيد فضلت احسبن عليه وقولت لنفسى اعمل ايه 😒 هو انا علشان فقيره يعمل فيه كده انا مضطره اسكت علشان خاطر اشرف جوزى طول النهار تعبان فى الشركه وشايلها على دماغه ومش هيستحمل حاجه على ابوه والكارثه اخاف يكدبنى ويقولى ان ابوه ميعملش كده ولو قالى كده هكرهه ومش هعيش معاه تانى ✋ انا أميره عندى 24 سنه بكالريوس تربيه على قدر من الجمال
والاخلاق والحمد لله متربيه احسن تربيه اما اشرف جوزى 26 سنه بكالريوس هندسه وماسك شركه ابوه هو المسؤل عن كل كبيره وصغيره فالشركه بينزل من 8 الصبح ويرجع 12 بالليل انا عرفت اشرف من الشركه ما انا كنت بشتغل فيها فالسكرتاريه واول لما شوفت اشرف أعجبت بيه وهو كمان اول لما شافنى أعجب بيه وعلى طول اتقدملى وفى وقتها كانت لسه حماتى عايشه وكان اتفقنا ان انا ليه شقه لوحدى احنا اتخطبنا سنتين وحماتى ماتت قبل جوازنا
بكام شهر وأشرف طلب من بابا وماما ان انا وهو نعيش مع باباه علشان يكون جمبه ما هو حمايا راجل كبير بس مش اوى هو عنده 55 سنه اه بس شايف نفسه صغير وبيصبغ شعره👌 وكانت نظراته غريبه بس عمرى ما اتوقعت انه هو يبصلى او حتى يفكر فيه ده انا مرات ابنه الوحيد😁 وفى يوم بعد جوازنا بكام شهر ما كلكم عارفين ان اول سنه فالجواز بتكون تعارف بين الزوجين كلها شد وجذب يعنى لسه بنعرف طباع بعض انا وأشرف اتخنقنا خناقه
كبيره بسبب اخته سومه كانت جايه تزورنا فقالت انى نضفت ع حس اخوها واتعلمت اللبس من الاخر بتعايرنى، انا زعلت وكبرت الموضوع فى وقتها اشرف كلم بابا وماما علشان ياخدونى وفعلا مشيت وغضبت فى بيت أهلى وبعدها بكام يوم لقيت حمايا كلم بابا وقاله انه هو وأشرف جايين يصالحونى ولما جم وقعدوا حمايا فضل يقول كلام غريب انه على قد ما يقدر مش بيقعد معايا فى نفس
المكان وحتى لما نيجى ناكل بياكل لوحده علشان يسبنى براحتى بس قولت لنفسى ليه يكدب وقولت ده راجل كبير مش مهم يمكن مش قصده بس بابا قاله انت ابوها رد وقال انه وقت قبل ما يسيب الشركه حصلت مشكله لواحد صاحبه ان مرات ابنه بتتهمه انه بيعاكسها بصراحه انا استغربت وبابا بس استهترت بكلامه وقولت يمكن كلام وخلاص بس دلوقتى اتأكد انه مش كلام ✋ حمايا
بيعاكسنى وانا مرات ابنه الوحيد وأم حفيدته ده انا شيلاه من على الأرض شيل لما تعب انا اللى وقفت جمبه وقولت انه ابويا التانى حتى بنته مشغوله فى بيتها وكل كلامها انها متكله عليه طيب اعمل ايه يارب أواجه حمايا ولا اقول لأشرف بس اخاف يكدبنى ودلوقتى بعد ما قفل الباب وخرج اعمل ايه 😒 انا خايفه ومرعوبه من الراجل ده انا لو قولت حاجه هخسر بيتى وجوزى وبنتى وبيتى هيتخرب انا لازم أمشى من الڤيلا؟ بس هقول لأشرف ايه وكمان مش هيسيب ابوه لوحده وهيسألنى ليه؟!! ياربى الحل ايه انا حاسه انى هتجنن لازم اشغل عقلى
واتصرف؟؟ وفضلت افكر ومش عارفه هعمل ايه وانا قاعده مكانى والتفكير شاغلنى الباب خبط خبطه متتسمعش يعنى لو نايمه مش هسمعها اكيد ده حمايا انا لازم اتصرف واعمل نفسى نايمه ايه ده؟ ده بيفتح الباب........
بقية القصة في اول تعلق 💢💢👇👇👇

مش هتجوزه ده مستحيل.. عمها بغضب: اخرسييي انتي اتجننتي اعملي حسابك انك هتجوزيه وبليل هيبقي كتب الكتاب.. هي بغضب و صراخ : ...
20/12/2023

مش هتجوزه ده مستحيل..

عمها بغضب: اخرسييي انتي اتجننتي اعملي حسابك انك هتجوزيه وبليل هيبقي كتب الكتاب..

هي بغضب و صراخ : مستحيل اتجوز البني ادم ده و المفروض يتعاقب علي اللـي عملـه فيـا ..

مسكها من شعرها بعصبيـه و قـال وانـا مستحيل اقف في وشه وادخل نفسي في مشاكل عشان واحده ر"خيصه زيك اغو" ته..

هي بدموع وصراخ: حرررام عليك انت عارف كويس ان انا مليش ذنب في اللي حصل ده..

عمها ضر"بها بالقلم وقال بغضب اخرسي انـا كلمتي هنـا هي اللي تتسمع انتي فـاهمه..

هي بدموع و قهر لم تنطق باي كلمه..

ابن عمها بغضب انتي مبترديش ليه يا زبا"له وبعدين عامله نفسك الخضره الشريفه ولبسالي نقاب وحاول نزع النقاب من علي وجهها..

هي بغضب ابعد عني انت اتجننت..

عمها ببرود: اعملي حسابك انك لو فكرتي تعملي حاجه اتشهد"ي علي حيـاه اختـك يــا حلوه وتركها وغادر من المنزل..

دخلت روز الي غرفتها ورات اختها نائمه علي السرير بعمق ولا تعي شي مما حدث..
روز بدموع وقهر: لي كل ده بيحصل معايا يعني بعد اللي عمله فيا وتدميرله لمستقبلي هتنازل عن حقي وكمان اتجوزه..

مرت ساعات النهار حتي جاء المساء..

في غرفه روز كانت تجهز من اجل استقبال العريس..

كانت دموعها تنهمر علي خديها حتي قاطعها صوت طفولي..

اختها ببراءه: انتي بتعيطي ليه يــا روز هو عمو الشر''ير ضر''بك تـاني..

روز بإبتسامة حزن: لا يـا حبيبتي عمو مش ضر"بني ولا حاجه واكملت بإبتسامة مش انا قولت عيب نغلط في حد اكبر مننا يــا جنـه..

جنـه ببراءه: بس هو و'حش وبيضر''بنا ع طول..

روز بحزن: ربنا هيعاقبه بس احنـا مينفعش نغلط فيـه يــا جنتي..

جنـه بطفوله: حـاضر يــا روز..

فزعت هي واختهـا من دخوله غرفتها..

هو بشهو"ه: مـا انتي حلوه اهو ليه مدرايه جمالك ده بالنقاب يــا روز..

انزلت روز نقابها بسرعه علي وجهها وقالت بعصبيه: انت ازاي تدخل كده يــا شهاب هي زريبه ولا ايـه..

شهـاب ببرود: انـا ادخل زي مـا انـا عايز انتي نسيتي ان ده بيتنا..

روز بقرف: بيتكم ولا بيت ابويـا اللي اتسولتوا عليه بعد مـا تو'في..

شهاب بغيظ: احنـا احق بيه ومتينيش ان بابا واصي عليكي انتي والعسل ده واشار الي جنـه..

روز بهدوء: اتفضل بره..

شهاب قرب منها بسخريه وقال انتي نسيتي نفسك ولا ايـه انتي واحده رخ"يصه باعت نفسها و شر"فها..

روز ضر"بته بالقلم واكملت بقوه انـا اشرف منك انت واحد حيو"ان..

شهاب قرب من روز بخبث وهي كانت بترجع لـ ورا لحد مـا خبطت في الحيط..

شهاب بخبث: وقعتي تحت ايـدي يــا حلـوه..

روز بهدوء: ابعد عني والا هصوت وهلم عليك النـاس..

شهاب لسه هيشيل النقاب من علي وجهه روز لقي حد بيشده من هدومه وبيقول بعصبيه بتعمل ايه يــا روح امك..

روز بخوف و دموع: داغر..

يتبع..

باقي القصة اول تعليق
👇👇👇

انتي مش بتقرفي من نفسك ايه الزفت الا انتي لبسها ده مفيش حاجه ظهره منك انا زهقت انا لازم اطلقك انتي اصلا مراتي علي الورق ...
20/12/2023

انتي مش بتقرفي من نفسك ايه الزفت الا انتي لبسها ده مفيش حاجه ظهره منك انا زهقت انا لازم اطلقك انتي اصلا مراتي علي الورق وعمري ما هلمسك وهجوز منار حب طفولتي هي رجعه من لندن النهارده .... وتركها وخرج..

انهارت ايمان في البكاء بألم...

ايمان:انا بحبك يا عمران من وانا صغيره ومش هتخلي عنك مهما يحصل....انت من حقي وهحا"رب الدنيا كلها عشانك وام نشوف مين الا هيتنصر... مسحت دموعها بكل حماسه وطفوله وذهبت لي عمتها راقيه ام عمران ....

تدق الباب فتأذن لها راقيه بدخول...تدخل ايمان...

تقوم من علي سجاده الصلاه خير يا ايمان انا عارفه البصه دي ورها ش"ر

ايمان:ابدا يا ماما انا..

راقيه:قولي فيه ايه

ايمان بحزن:اصل عمران قالي وقصت عليها كل كا حدث..

راقيه بغص"ب:بقي كده يا عمران بتضحك علي شيبتي وشيبت جدك طيب صبرك... ام ربيتك...

بصي يا ايمان احنا هنعمل..... وقصت عليها الخطه....

في المساء يستقبل عمران منار ويذهب بيها لي الماذون ويتزوجها وتلبس فستان ابيض ويقوم لها فرح كبير.... واثناء الفرح تدخل فتاه فائقه الجمال كل الشباب تصفر لها باعجاب فينظر لها عمران وبعد ثواني تتبدل ملامحه لي الغض"ب النار"ي مستحيل ويصرخ ايمانننن وو

يتبع
تكملة الروايه من هنا في المدونه👇👇👇

كانت وصيه امى ليا انى بعد وفاتها اخد اختى الوحيده شيماء تقعد معايا واخد بالى منها لأن عندها ظروف خاصه، شيماء اختى بنت نو...
20/12/2023

كانت وصيه امى ليا انى بعد وفاتها اخد اختى الوحيده شيماء تقعد معايا واخد بالى منها لأن عندها ظروف خاصه، شيماء اختى بنت نوعا ما غير طبيعيه هى حالياً عندها ١٧ سنه ويدوب لسه قالعه البامبرز من سنتين وليها ظروف خاصه من يوم ما اتولدت ماما لاحظت ان عندها نسبه حول بسيطه وملامح وشها غريبه كان كل اللى يشوفها يقول انها معاقه ذهنياً، فالاول ماما قالت لا ومصدقتش وبعد ما تمت سنتين شيماء متكلمتش زى الأطفال اللى فى سنها ومن هنا ابتدت ماما المعاناه معاها بعد ما كشفت عليها والدكتور قالها ان عندها خلل فى النطق ودى اعاقه نتيجه عيب خلقى فى الدماغ وقتها انا فاكره كويس ماما تعبت ازاى، داخت بيها على دكاتره المخ والأعصاب ودخلتها مدارس خاصه وتخاطب رغم عدم المقدره لان بابا كان راجل ارزقى إنما ماما كانت تدخل جمعيات وتستلف علشان تحاول تساعدها ده غير انها كانت بتعمل حمام على نفسها لغايه سن ١٥ سنه وهى بتلبس بامبرز بجد تعب نفسى وجسدى لأمى ورغم كده كانت بتهتم بتعلمها ولما كنت اققولها هيفيد بايه ي ماما كانت ترد عليا بتنهيده وجع وتقولى : ي بنتى اختك بتفهم وتسمع كويس وانا بحاول اساعدها علشان تقدر تعيش وتخاف على نفسها، كان عندها امل ترجع طبيعيه وتعيش زى اى بنت فى سنها.
كانت بتخاف عليها من كل حاجه حواليها
_ولما ابتدت تكبر صدقت كلام ماما ليا لان فعلا شيماء جسمها اتغير وبقت فايره وملفته جسماً ده غير ان ملامحها جميله لدرجه ان لما كانت تخرج معايا مكانش حد يعرف انها معاقه واتعرضت لت*حرش كذا مره وده خلانى أصدق كلام امى لما كانت تقولى بعلمها علشان تخاف على نفسها.
نسيت اعرفكم بنفسى
انا فرحه ٢٤ سنه متجوزه من المحامى وليد
اتعرفت عليه لما كانت ماما رافعه قضيه ت*حرش
ضد شاب جارنا كان بيضايق شيماء
وطبعا لان وليد شاطر جدا كسبها من اول جلسه
نسيت اقولكم انا عندى ولد واسمه عز الدين
وده بقى دلوعه العيله أصله اول حفيد
بابا مات ومن بعده ماما 😭
ومن هنا ابتديت انفذ وصيه امى واخدت شيماء
معايا على بيتى لأنها دخلت فى حاله اكتئاب
بعد وفاه ماما لانها كانت بالنسبه ليها كل شئ
وبصراحه لما قولت ل وليد اخدها تقعد عندنا رحب جدا وعمل ليها اوضه يمكن أجمل من اوضتنا بكتير، كان بيحبها اوى
ويقولى انا معنديش اخوات بنات وربنا جعل
شيماء اختى اللى امى مخلفتهاش
وليد عنده ٢ اخوات اكرامى وده خاطب
اما اخوه التانى اسمه حسن وده عايش حياته
بالطول والعرض من الاخر مقضيها
احنا عايشين كلنا فى بيت عيله مكون
من ٤ طوابق
شقه حماتى وحمايا
واحنا شقه وشقه اكرامى بيوضبها علشان يتجوز فيها والشقه الرابعه بتاعه حسن بس لسه
على الطوب الأحمر
من يوم ما شيماء دخلت البيت وحماتى بتعاملها
احسن معامله، كانت بتقعد عندها طول الوقت
ولما كنت انزل اخدها علشان تنام
الاقى حمايا بيلاعبها ويهزر معاها وده كان مريحنى نفسياً لانها خرجت من حاله الاكتئاب
ده غير حسن واكرامى
كانوا بيحبوها جدا زى اختهم بالظبط
كانوا بيشتروا لها حلويات وهدوم وهدايا
__ سنه وشيماء قاعده معايا لحد ما فى يوم
دخل عليا اكرامى ومعاه فستان سورايه
وطلب منى شيماء تلبسه ولما سألته اي السبب
رد وقالى : فى مفجأه ي مرات اخويا
ويلا انتى كمان البسى أجمل ما عندك
اليوم ده الباب خبط ولقيت بنوته وقالت إنها
ميك ارتيست وليد جوزى بعتها
وقتها حسيت ان فى حاجه انا معرفهاش
اتصلت بيه وسألته رد وقالى خليها تعملك ميك اب انتى وشوشو وانجزى علشان فى مفجأه
وفعلا البنت عملت الميك اب ليه وليها
وشيماء كانت زى البدر فى تمامه واللى يشوفها
يقول انها بنت عاديه جدا
ياه على وجع القلب 💔 جميله بس ي خساره
وليد وصل من مكتبه ولما شافها بالفستان
والميك اب اتجنن واتبهر بجمالها
خدنى انا وهى وطلع بينا على السطوح
وكانت المفاجأه
يتبع الجزء الثانى في أول تعليق⬇️⬇️⬇️

Address


Telephone

+201000000000

Website

https://www.kooora.com/?player=125727, https://www.filgoal.com/players/10

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when قصص وروايات جميلة posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Shortcuts

  • Address
  • Telephone
  • Alerts
  • Claim ownership or report listing
  • Want your business to be the top-listed Media Company?

Share