20/12/2024
20 de decembro - Estrea do HIMNO GALEGO
Hoxe, 20 de decembro, cúmprense 117 anos da estrea do noso himno na cidade da Habana no ano 1907. Eduardo Pondal puxo a letra e a música Pascual Veiga, que lle pedira a letra a Pondal para súa peza en 1890.
"Os Pinos", o Himno Galego, cohesionanos colectivamente, identifícanos e representanos como nación, amosa a nosa vontade de ser e existir como pobo, ao tempo que reclama o dereito a sermos libres.
Despois da estrea a peza popularízase na diáspora onde interprétase nos actos oficiais dos centros galegos da emigración. A primeira execución pública rexistrada na Galiza foi no ano 1910 e logo, no traslado dos restos de Pascual Veiga a Mondoñedo en 1912, consolídase a partir de 1916, co nacemento das Irmandades da Fala que o espallan por todo o territorio galego.
Logo do golpe de Estado do 18 de xullo do 36 e a vitoria franquista, o himno galego foi eliminado do espazo público en España, máis mantívose, precisamente, onde nacera, na diáspora galega e no exilio que se produxo logo da contenda, existindo notas na prensa de interpretacións en Buenos Aires, Montevideo, A Habana ou Cidade de México. Dende 1960 comeza a interpretarse de xeito máis explícito, aínda que disimulando os seus aspectos ideolóxicos. En concreto, cantábase só a primeira parte.
En 1975, mentres tiñan lugar os actos folclóricos na festa do Apóstolo, a xente comezou a se erguer das cadeiras para entoalo. Ao ano seguinte instaurouse este costume de xeito definitivo na praza da Quintana, sendo así mesmo ratificado polas autoridades competentes e asistentes ao acto. Ao cabo, a maioría dos partidos non nacionalistas haberíano asumir no decorrer da campaña electoral de 1977.
📷 Prensa FSG Boceto "Os Pinos"
20 de diciembre - Estreno del HIMNO GALLEGO
Hoy, 20 de diciembre, se cumplen 117 años del estreno de nuestro himno en la ciudad de la Habana en el año 1907. Eduardo Pondal puso la letra y la música Pascual Veiga, quien le había pedido la letra a Pondal para su pieza en 1890.
"Os Pinos", el Himno Gallego, nos cohesiona colectivamente, nos identifica y representa como nación, muestra nuestra voluntad de ser y existir como pueblo, al tiempo que reclama el derecho a ser libres.
Después del estreno la pieza se populariza en la diáspora donde se interpreta en los actos oficiales de los centros gallegos de la emigración. La primera ejecución pública registrada en Galicia fue en el año 1910 y luego, en el traslado de los restos de Pascual Veiga a Mondoñedo en 1912, se consolida a partir de 1916, con el nacimiento de las Irmandades da Fala que lo desparraman por todo el territorio gallego.
Luego del golpe de estado de 18 de julio del 36 y la victoria franquista, el himno gallego fue eliminado del espacio público en España, pero se mantuvo, precisamente, donde había nacido, en la diáspora gallega y en el exilio que se produjo luego de la contienda, existiendo notas en la prensa de interpretaciones en Buenos Aires, Montevideo, La Habana o Ciudad de México. Desde 1960 comienza a interpretarse de manera más explícita, aunque disimulando sus aspectos ideológicos. Concretamente, se cantaba solo la primera parte.
En 1975, mientras tenían lugar los actos folclóricos en la fiesta del Apóstol, la gente comenzó a levantarse de las sillas para entonarlo. Al año siguiente se instauró esta costumbre de manera definitiva en la plaza de la Quintana, siendo asimismo ratificado por las autoridades competentes y asistentes al acto. A la postre, la mayoría de los partidos no nacionalistas lo asumirían en el discurrir de la campaña electoral de 1977.