دانشکده اقتصاد- دانشگاه راه سعادت

دانشکده اقتصاد- دانشگاه راه سعادت دانشکده اقتصاد- موسسه تحصیلات عالی راه سعادت

.
11/10/2024

.

دانشکده ی اقتصاد مناظره علمی دانشجویی را تحت عنوان(عوامل موثر بر فقر و بیکاری در افغانستان و راهکارهای آن ) برگزار کرد.⏰...
09/10/2024

دانشکده ی اقتصاد مناظره علمی دانشجویی را تحت عنوان(عوامل موثر بر فقر و بیکاری در افغانستان و راهکارهای آن ) برگزار کرد.
⏰زمان برگزاری روز ۱ شنبه مورخ ۱۴۰۳/۷/۱۵
🏠مکان : کتابخانه ی عمومی موسسه تحصیلات عالی راه سعادت
🔸️برنامه با تلاوت کلام الله مجید آغاز شد، و بعد از تلاوت قرآن کریم رئیس موسسه تحصیلات عالی راه سعادت پیرامون موضوع ایراد سخن کردند.
🔸️در ادامه مجری برنامه سوالات را از محصلین پرسیده و محصلین در مورد عوامل تاثیر گذار و راهکارهای بیکاری و فقر بحث کردند.

اوج خلاقیت در کره جنوبی، پنل‌های خورشیدی در وسط بزرگراه‌ها قرار دارند و در زیر آن‌ها یک مسیر دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سو...
30/09/2024

اوج خلاقیت
در کره جنوبی، پنل‌های خورشیدی در وسط بزرگراه‌ها قرار دارند و در زیر آن‌ها یک مسیر دوچرخه‌سواری است. دوچرخه‌سواران از آفتاب محافظت می‌شوند، از ترافیک جدا هستند و کشور می‌تواند انرژی پاک تولید کند.

در این اینفوگرافیک از نشانه‌های نامتعارفی خواهیم گفت که می‌توانند از هوش بالای شما حکایت داشته باشند.
06/12/2023

در این اینفوگرافیک از نشانه‌های نامتعارفی خواهیم گفت که می‌توانند از هوش بالای شما حکایت داشته باشند.

🔳⭕️ آن‌کس که نمی‌خواهد استدلالِمنطقی کند «متعصب» است؛آن‌که توانایی استدلالِ منطقیرا ندارد «ابله» است؛و آن‌کس که جرات این...
11/11/2023

🔳⭕️ آن‌کس که نمی‌خواهد استدلالِ
منطقی کند «متعصب» است؛

آن‌که توانایی استدلالِ منطقی
را ندارد «ابله» است؛

و آن‌کس که جرات این کار
را ندارد «برده» می‌باشد!

ویلیام دروموند

12/09/2023

اگر زمین برای ۵ثانیه اکسیجن خود را از دست بدهد !
بیشتر موتر ها سریعاً از کار می‌افتند!
طیاره های در حال پرواز ، سقوط میکنند!
افراد که در خانه نیستند شدیدا آفتاب سوخته میشوند !
زیرا این مولکول‌های اکسیجن هستند، که از پوست انسان در برابر اشعه! فرابنفش افتاب محافظت میکنند !
تمام اب های زمین به شدت تبخیر میشوند!
پوسته زمین که ۴۵فیصد از اکسیجن تشکیل شده است فرو میریزد!
گوش داخلی انسان منفجر میشود !
به دلیل از بین رفتن اکسیجن ، فشار هوا ۲۱فیصد کاهش می یابد
نه تنها گوش داخلی،بلکه تمام اعضای بدن نابود خواهد شد !
زیرا تقریبا ۶۰درصد بدن انسان از اب تشکیل شده است و به دلیل نبود اکسیجن، اتم های هیدروجن تبدیل به گاز شده و با تبخیر آن ها بدن انسان از بین میرود !
با از بین رفتن اکسیجن اتمسفیر، آسمان کاملا تاریک میشود!
تمام اجسام فلزی ، بدون اکسیجن به هم متصل میشوند.
با از بین رفتن اکسیجن برای فقط۵ ثانیه
زمین و زندگی که میشناسیم نابود خواهد شد !

۵ ابر شرکت جهان از لحاظ تعداد کارمندان
08/09/2023

۵ ابر شرکت جهان از لحاظ تعداد کارمندان

امروزه استفاده از ربات در صنعت به سرعت در حال افزایش است و کشور کره جنوبی که در سال ۲۰۱۹، با ۸۵۵ واحد ربات به ازای هر ۱۰...
09/08/2023

امروزه استفاده از ربات در صنعت به سرعت در حال افزایش است و کشور کره جنوبی که در سال ۲۰۱۹، با ۸۵۵ واحد ربات به ازای هر ۱۰هزار کارگر، بیشترین آمار را در این زمینه در اختیار داشته، در سال ۲۰۲۱ نیز همچنان با آمار هزار واحدی ربات در صدر این فهرست .

بزرگترین گلیم دست بافت جهان در فاریاب به نمایش گذاشته شدبزرگترین گلیم دنیا بطول ۱۲۰, متر مربع در شهر میمنه مرکز ولایتفار...
07/10/2022

بزرگترین گلیم دست بافت جهان در فاریاب به نمایش گذاشته شد
بزرگترین گلیم دنیا بطول ۱۲۰, متر مربع در شهر میمنه مرکز ولایت
فاریاب به نمایش گذاشته شد طول گلیم مذکور ۱۴.۷ متر و عرض
آن ۸.۲ متر در ولسوالی بلچراغ توسط ۱۲ کارگر از طبقه اناث در مدت چهار ماه بافته شده است ..

موتر برقی اپل با طرحی اختصاصی احتمالاً سال ۲۰۲۵ معرفی میشود.
31/01/2022

موتر برقی اپل با طرحی اختصاصی احتمالاً سال ۲۰۲۵ معرفی میشود.

علم وسیله ی است که زندگی تان را تغییر میدهد.
26/01/2022

علم وسیله ی است که زندگی تان را تغییر میدهد.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستیدبرای مشخص شدن میزان هوش، اهمیت ضریب هوشی بسیار نمود پیدا می‌کند، اما عل...
23/01/2022

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

برای مشخص شدن میزان هوش، اهمیت ضریب هوشی بسیار نمود پیدا می‌کند، اما علائمی دیگری نیز هستند که افراد باهوش را متمایز می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا این علائم و نشانه‌ها را بررسی کنیم و به شما بگوییم که اگر این علائم را دارید، فردی باهوش به شمار می‌آیید.
عاداتی که به عنوان عادات بد تلقی می‌شوند، مانند جویدن ناخن، اعتراض محترمانه و جویدن آدامس، در واقع علائمی هستند که نشان می‌دهند شما از بقیه باهوش‌تر هستید. البته، منظور ما تنها هوش ذهنی و فکری نیست، زیرا هوش اجتماعی و عاطفی نیز در افراد بسیار مهم هستند. به هر حال، ویژگی‌هایی وجود دارد که افراد باهوش آن‌ها را دارند و این ویژگی‌ها هستند که آن‌ها را از بقیه متمایز می‌کنند.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

برای مشخص شدن میزان هوش، اهمیت ضریب هوشی بسیار نمود پیدا می‌کند، اما علائمی دیگری نیز هستند که افراد باهوش را متمایز می‌کنند. در این مقاله قصد داریم تا این علائم و نشانه‌ها را بررسی کنیم و به شما بگوییم که اگر این علائم را دارید، فردی باهوش به شمار می‌آیید.

۱. با رعایت ادب اعتراض خود را اعلام می‌کنید

زمانی که با اتفاق و یا رفتاری غلط در محل کار و یا یک رستوران مواجه می‌شوید و اعتراض خود را نسبت به آن نشان می‌دهید، نشانه هوش هیجانی شما است. در این حالت شما اعتراض خود را نشان می‌دهید و ممکن است بسیاری حس کنند که این اعتراض برای این است که شما خود را تخلیه کنید، اما در واقع نشان می‌دهد که شما نسبت به محیط خود آگاه و مراقب هستید. از این موضوع آگاه هستید که اتفاقات منفی می‌توانند بر شما و اطرافیانتان اثر منفی داشته باشند و به همین خاطر، شکایت خود را محترمانه در برابر این موارد ابزار می‌کنید.

۲. با خودتان صحبت می‌کنید

دانشمندان بر این باورند که گوش دادن به صحبت‌های خودمان فواید زیادی دارد. شنیدن اینکه با خودمان چه می‌گوییم تأثیر متفاوتی نسبت به خواندن یا فکر کردن بر مغز دارد. در واقع این کار باعث می‌شود که تواضع بیشتری داشته باشیم و همچنین، از نظر عاطفی و توانایی تصمیم‌گیری نیز بهتر عمل کنیم. این ویژگی نیز به نوبه خود نشان دهنده هوش هیجانی بالا است.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

۳. خودکنترلی خوبی دارید

توانایی مقاومت در برابر وسوسه‌ها و انتظار‌های نابجا، نشانه هوش بالا به خصوص در میان نوجوانان است. تحقیقات نشان داده است که افرادی که میزان هوش آن‌ها از حد متوسط بیشتر است، خودکنترلی بیشتری دارند، به ویژه در مورد رژیم غذایی. در حقیقت، خودکنترلی یکی از بهترین راه‌ها برای داشتن یک زندگی سالم است و اگر این ویژگی در سنین پایین باشد، مطمئنا زندگی بهتری در انتظار آن شخص خواهد بود.

۴. توانایی تنها زندگی کردن دارید

افراد با هوش هیجانی بالا معمولاً با افکار و ایده‌های خود خلوت می‌کنند و نیازی به معاشرت دائمی برای شاد بودن ندارند. از آنجایی که آن‌ها می‌توانند درگیر برنامه‌های خود باشند، وقتی در رویداد‌های اجتماعی شرکت نمی‌کنند، از این ترس ندارند که چیزی را از دست بدهند. به همین خاطر، آن‌ها تنها چند دوست صمیمی دارند که سعی می‌کنند وقت خود را با آن‌ها بگذرانند و از بودن با آن‌ها لذت ببرند.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

۵. فکر می‌کنید که خیلی باهوش نیستید

اثر دانینگ-کروگر نشان می‌دهد، افرادی که توانایی پایین‌تری دارند معمولا خود را دست بالاتر از دیگر افراد می‌گیرند. با این حال، افراد با هوشِ بالاتر نه توانایی خود را دست پایین می‌گیرند و نه درباره آن اغراق می‌کنند. افرادی که سطح هوش بالاتری دارند، می‌دانند که از چه چیز‌هایی آگاهی ندارند و به همین خاطر خود را باهوش عالم نمی‌دانند.
این ویژگی باعث می‌شود که افراد باهوش متواضع و همیشه کنجکاو و مایل به یادگیری چیز‌های جدید باشند.

۶. ناخن‌هایتان را می‌جوید

یک مطالعه جدید نشان داده است که جویدن ناخن ممکن است نشان دهنده اضطراب نباشد. طبق تحقیقات، عادات آرام کننده مانند جویدن ناخن و کندن پوست کنار ناخن در واقع نشانه‌ای از کمال‌گرایی و احساس نارضایتی است. در واقع، به نظر می‌رسد که افراد دارای تمایلات کمال‌گرایانه هوش بالاتری نسبت به افراد خنثی دارند. اگر این ویژگی را دارید و دوست دارید از میزان هوش خود مطمئن شوید، می‌توانید سراغ انجام تست‌های هوش معتبر بروید. این تست‌ها خیال شما را بابت ضریب هوشی مطمئن می‌کنند.

۷. آدامس می‌جوید

بنا بر اطلاعات به دست آمده از تحقیقات، جویدن آدامس با عملکرد بهتر در تست‌های هوش و به خاطر سپردن اطلاعات در ارتباط است. حافظه، توجه و عملکرد اجرایی و فکری شما ممکن است هنگام جویدن آدامس افزایش یابد. با این حال، دانشمندان هنگام اثبات این موضوع با مشکلات و اختلاف نظر‌هایی روبرو بوده‌اند، زیرا جویدن آدامس می‌تواند بر روی انجام کار‌ها اثر منفی نیز بگذارد.

۸ علامت که نشان می‌دهد شما فوق العاده باهوش هستید

۸. شما فقط چند دوست دارید

اعتقاد بر این است که افراد باهوش‌تر دوستان کمتر و حلقه‌های اجتماعی کوچک‌تری دارند، زیرا آن‌ها افراد مستقلی هستند. بر اساس تئوری ساوانا، در گذشته انسان‌ها نیاز داشتند که در گروه‌های اجتماعی بزرگ‌تری قرار بگیرند تا بتوانند با کمک هم شکار و مشکلات را حل کنند. با این حال، امروزه این وابستگی بسیار کم‌تر شده است، به خصوص در افراد با هوش بالا که می‌توانند مشکلات خود را به تنهایی حل کنند.

یک هدف بدون یک برنامه ریزی ، فقط یک آرزو است.
24/12/2021

یک هدف بدون یک برنامه ریزی ، فقط یک آرزو است.

گاهی اوقات شما برنده می شوید و بعضی اوقات شما می آموزید!
15/12/2021

گاهی اوقات شما برنده می شوید و بعضی اوقات شما می آموزید!

🔳⭕️هم‌رقابتی🔴در تابستان ۱۹۹۷، اپل در آستانه شکست بود. استیو جابز این واقعیت را پذیرفت و برای کمک گرفتن، به دشمنش یعنی ما...
05/12/2021

🔳⭕️هم‌رقابتی

🔴در تابستان ۱۹۹۷، اپل در آستانه شکست بود. استیو جابز این واقعیت را پذیرفت و برای کمک گرفتن، به دشمنش یعنی مایکروسافت متوسل شد. مایکروسافت ۱۵۰ میلیون دلار در اپل سرمایه‌گذاری کرد. بعضی از تحلیل‌گران می‌پرسیدند چرا مایکروسافت باید به حفظ رقیبش کمک کند‌ و از سوی دیگر، طرفداران اپل می‌گفتند چرا بزرگ‌ترین رقیبشان در حوزه کامپیوتر، حالا شده مالک بخشی از این شرکت؟ جابز وقتی داشت در کنفرانس جهانی مک، این را اعلام می‌کرد گفت: «امروز می‌خواهم یکی از مشارکت‌هایمان را اعلام کنم که خیلی هم معنادار است. مشارکت با مایکروسافت.»

🔴حالا که نگاه می‌کنیم می‌بینیم که آن روز، یک نقطه عطف برای اپل و یک حرکت سودآور برای مایکروسافت بوده است. یک همکاری منفعت‌آمیز برای دو رقیب دیرینه. بری نیلباف، نویسنده و استاد مدرسه مدیریت ییل می‌گوید که همکاری با رقبا، پتانسیل موفقیت بالایی دارد اما بسیاری از شرکت‌ها از چنین کاری به‌خاطر ریسک‌هایش، می‌ترسند و نمی‌خواهند بفهمند که چطور می‌توان این اقدام را به‌صورت استراتژیک پیش برد.

حیوانی وقتی گرسنه است خطرناک استاما انسان وقتی خطرناک است که سیر باشد !!
27/11/2021

حیوانی وقتی گرسنه است خطرناک است
اما انسان وقتی خطرناک است که سیر باشد !!

.
21/11/2021

.

ارزش واقعی شما به چیزی بستگی دارید که از خود خواهید ساخت؛
11/11/2021

ارزش واقعی شما به چیزی بستگی دارید که از خود خواهید ساخت؛

Address

مزارشریف
Mazar-e Sharif

Website

Alerts

Be the first to know and let us send you an email when دانشکده اقتصاد- دانشگاه راه سعادت posts news and promotions. Your email address will not be used for any other purpose, and you can unsubscribe at any time.

Contact The Business

Send a message to دانشکده اقتصاد- دانشگاه راه سعادت:

Share